[Långt] (igen! men denna gång MTB): Super Travessia

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul att de skriver att det inte var några
> speciella backar på etappen när det var 3900
> höjdmeter.

Äh, det är ju inte ens två kebnekaise... ;-)

Senast redigerad av en moderator:
bigmollo skrev:
> Nä de där bilderna ska jag inte titta på. Det
> är minst lika kul att cykelpendla. Minst lika
> kul.

Jag var dum nog att kolla på bilderna!
Jag som var avundsjuk redan innan. Ser ju sjukt mysigt ut.

Rapport från Jonas: "45 kvar. Stora stigningarna klara. Varmt. Måste gå uppför.18-22%."

Ho ho 18-22% låter ju jättehärligt. :)
/J

Ha ha Push-bike.. undara om Jonas kör dubbelkronad chopper? Isåfall hade han ju kunnat ta direktflyget till gbg sen :)

Verkar som att det lutar en del i Portugal... :) Jag är grymt imponerad att ni hänger i, hoppas det håller hela vägen!

Updatering: "I mål till slut. Hade två punkor vilket tog en del tid. Fick köra på på slutet.Nu snart en kall öl. Fy fan."

Nu är det bara 5 etapper kvar. :)
/J

Jonas: "Idag den på pappret lättaste etappen. Måste ta det lugnt och inte gå på. Imorgon monsteretapp på 16 mil."

Tror att de kommer vila några dar när de kommer hem. :)
/J

Hur ska det gå med rapporterna när du sticker till Paris mollo? Skicka över stafettpinnen på någon annan, det här är ju skönt att följa!

Ja vem aer hugad? Jag aer foer foersta ggn paa ett hotell med internet. Vi aer i Castelo de Vide, supermulligt. Detta aer ett aeventyr, mycket mer teknisk terraeng aen jag kunde tro. Igaar broet en kille hoeften paa den grumt svaara nedfarten fraan monsanto ("Roman cobblestones")

All tid gaar aat till att vila och aeta nu. Over and out.

JLarsson skrev:
> Ja vem aer hugad?

Jag tar pinnen har vi bestämt.

> grumt svaara nedfarten fraan monsanto ("Roman cobblestones")

Hurgh, hade problem med dem i Spanien. Tog 2/3-delar av "For Six Inches Only" innan jag lyckades slappna av tillräckligt för att ha kontroll på cykeln.

Hepp, norpade lite datatid pa hotellet. Det ar valdigt kul akning. Kanns skapligt forutom att jag har sar i baken som tvingar mig att sta mer an jag vill.

Inga djurincidenter annu forutom en hund som forsokte kapa halsenan pa mig idag dessbattre var den sa liten sa den hann inte ifatt.

Sjukt vackert har man vill nastan inte skynda pa utan bara stanna och titta ibland. Man blir dock ratt sa odmjuk narman ser de andra cyklisterna och deras resultat en del ar ruggiga.....

Nu skall jag slafa 160km i morgon med en herrejosses massa hojdmeter. Har tjackat nagot nytt smet for rumpan hoppas det fungerar battre an Assos-geggan.

Tiden rinner ut, hej pa er!

MMS från JLarsson:
Idag 160k. Två branta klättringar första 7k. Sen bara mata. Maxtid 11h. Molnfritt som synes.

Bild100.jpg ht=480

bigmollo skrev:
> Usch. Sår i rumpan är ingen höjdare på ett
> etapplopp. Hälsa pannbenet från mig med. :)

Å från mig! Fi bubblan!

the_TnT skrev:
> Fy fan, sår i rumpan och så 160 km stig framför
> sig. Hälsa pannbenet från mig!

Cerberos kommer hem som en mand, en riktig mand (fast med en oanvändbar rumpa)

"I mål för ett tag sen. Reimert kom också in nu. Det har blivit riktigt varmt. Led sista 40. Nödstopp på en bar med 7 km kvar. Nu bara två etapper innan bad i atlanten."

"Hur har ni det i kullen? Är tanten där i år? Idag den kanske hårdaste etappen (135k) med några jättestigningar mot slutet. 13-25% i 4 km. Klarar vi detta är det i princip klart. I morgon är det en kort (95k) etapp. Over and out."

Bilden:

Bild107.jpg ht=480

Det är inte utan man tycker han får känna sig nöjd! Snacka om prestation, kan inte ens börja föreställa mig smärtan att ta sig genom något dylikt.

Sjukt strongt! Måste vara aeroskägget som gjorde det möjligt! :)

G R A T T I S JLarsson!!!

Hmm, 160kilometersetapper o grejjer... o jag som tyckte Siljan runt var långt och det utan rötter o stök och särkilt mkt höjdmeter.
En helt annan division det där va, bra jobbat!

Efter den lilla utflykten idag till Sigtuna i solen kan jag intyga att styrkan inte sitter i skägget.
Jag är fruktat imponerad. Tack Jonas för alla rapporter, det har varit spännande att följa!

Jag minns hur grym känsla det var att se medelhavet vid horisonten när jag och Leo cyklade en turist-transalp över bergen 2002, och det var ju rena barnleken jämfört med det här. Brutalt!

Tillbaka
Topp