Långtur i England

ThomasCl

Medlem
Långtur i England
Planerar att ta ledigt några veckor i september och cykla först Kiel-Rotterdam - färja till Harwich och sedan cykla därifrån via London till Bristol i sydvästra England. Någon som har erfarenhet av att cykla långtur i England? Bökigt att hitta bra vägar att trampa fram på? Det sägs i a f funka bra i Tyskland och Holland.

Långtur i England
Planerar att ta ledigt några veckor i september och cykla först Kiel-Rotterdam - färja till Harwich och sedan cykla därifrån via London till Bristol i sydvästra England. Någon som har erfarenhet av att cykla långtur i England? Bökigt att hitta bra vägar att trampa fram på? Det sägs i a f funka bra i Tyskland och Holland.
Exvis "Routes | Cycling UK" https://www.cyclinguk.org/routes

Långtur i England
Hej, genomförde du denna tur? Undrar eftersom jag planerar något liknande till sommaren och är tacksam för tips!

Långtur i England
Hej, genomförde du denna tur? Undrar eftersom jag planerar något liknande till sommaren och är tacksam för tips!
Jag träffade en man förra året när jag ute på långtur som sken upp när han fick berätta om sin 40-dagars cykeltur genom England. Han hade cyklat från Dover och uppåt genom Kent. Sen behövde han följa med frun vidare så fick inte höra resten av historien. TLDR; Go for it!

Långtur i England
Enda cyklingen jag gjort i Enland är transportcykling från Skottland till färjan i Harwich. Det var fint ändå. Skulle gärna ta en mer cykelnjutartur i bla Lake district.

Långtur i England
Hoppas du får svar.
Men TS har bara postat ett enda inlägg, det du citerar, och har inte varit inloggad här sedan dess.
OK tack, söker vidare!
Enda cyklingen jag gjort i Enland är transportcykling från Skottland till färjan i Harwich. Det var fint ändå. Skulle gärna ta en mer cykelnjutartur i bla Lake district.
Jag har ju cyklat i England för drygt 40 år sedan. Vore kul att göra det i nutid. På den tiden gick färja från Gbg till Newcastle, nu letar jag bästa väg på land. Lake district var vi i då. Kommer ihåg att det regnade men var vackert.

Långtur i England
OK tack, söker vidare!

Jag har ju cyklat i England för drygt 40 år sedan. Vore kul att göra det i nutid. På den tiden gick färja från Gbg till Newcastle, nu letar jag bästa väg på land. Lake district var vi i då. Kommer ihåg att det regnade men var vackert.
Samma för mig. Färja till Newcastle (och hem från Harwich efter en sväng runt Skottland). Att det ska vara svårt/omöjligt att ta sig till England är lite tråkigt (och brexit gör ju inte saken bättre).

Tillbaka
Topp