Länk: Fox 40 ytterbensservice

fräscht. Kanske skulle ta en genomgång, var nog typ 50timmar åkning sen jag öppnade räven...

Bilagor

• gnissla.gif
    gnissla.gif
    772 bytes · Besök: 40
Passar på att fråga eftersom jag ska lacka om ytterbenen, vars hittar man dekaler till fox 40?
Jag vet att det har frågats om förut men jag hittar inte länken till firman som har.

Vo2max: Whoops!

Flöjt: Alla handlare som handlar med BikeToyz kan ta in dekaler. Om du inte vill ha custom vill säga. :)

Funkar samma service på en 09:a 36 float RC2? Är det samma konstruktion i kompressionsbenet? Läste nånstans att det ska vara 30ml olja i en 36:a så det skiljer ju men häller man i det i båda benen när det är luftfjäder med?

Passar på att fråga samtidigt om det är den enda här servicen som man ska göra själv eller finns det mer saker som man kan/bör fixa som inte kräver några specialverktyg?

Tack på förhand?
Mvh
/Johan

Snygg guide! Hur många timmar "håller" en vanlig AM gaffel som Fox 36:an, innan det är dags för service/oljebyte? I verkligheten alltså, inte enligt Fox-manualen?

/Leo

Min 36 Float RC2 klarade sig utan service i 1.5 år, sen var den nästan torr inuti. Oljan verkar förbrukas snabbare än på t.ex Marzocchi eftersom glidbussningarna är slitsade och skrapringar aldrig är 100% täta. Jag skulle vilja påstå att en Fox är lika robust avseende service som Mz på den gamla goda tiden då Marzocchi-gafflarna inte tillverkades av Suntour.

Tillbaka
Topp