Lapierra ProRace CF 8.9 - bra cykel?

eeyore

Medlem
Lapierra ProRace CF 8.9
Är det en bra hoj? Någon som vet och/eller har åsikter? (kanske en dum fråga - är det någonstans det finns åsikter så är det väl här på detta forum...)
Jag letar efter en rapp stigcykel till en ganska lätt och stark cyklist. (Nej, FS är lite för dyrt/krångligt, så jag håller mig till HT).
Jag ser att den finns till "vrakpris" hos många handlare just nu - nästan hälften av listpris. Men listpris behöver inte betyda något om ingen någonsin köper den till listpris.
Ganska solid uppsättning komponenter ser det ut som, men kanske är det något jag missar?

Den är säkert bra. Om jag får flika in min högst personliga åsikt skulle jag undvika ram med pressfit-vevlager. Funkar säkert jättebra för många men bara tanken på att det börjar knaka och sen inte så lätt att åtgärda gör mig kallsvettig :)
Sen är sänkstolpe sjukt skönt på alla typer av cyklar som används i någon form av terräng som lutar nedåt. Det finns stolpar för 27,2 men det är lite mer begränsat utbud och oklart om ramen är förberedd för dragning av den kabeln. Om vi pratar runt 26k så skulle detta kanske också kunna vara nåt https://www.tradeinn.com/bikeinn/en...XYGDkn_E5cFtCGRLc3BoCk-YQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Inte lika lätt men men...

Det är en grymt kvick och lätt cykel. Personligen har jag inte haft några som helst problem med pressfit på familjens cyklar, däremot en med Hollowtech II som gärna gängade upp sig och knakade. Barnen har kört med KS Lev dropper i 27,2 mm - riktigt bra stolpe till rimligt pris. Det funkar fint med intern dropper, här på en 9.9.
1733214768687.png

Tillbaka
Topp