Lappa shakedry?

• Trådstartare Trådstartare LTS
  • Start datum Start datum

LTS

Aktiv medlem
Lappa shakedry?
Jag köpte en shakedry-jacka ifjol som jag inte ens har använt än. Den låg i väskan på PBP nyligen och materialet är så känsligt att det töjdes ut i cm-stora fläckar på fyra ställen där den låg tryckt mot rundade muttrar i väskbotten. Eftersom materialet har försvagats på de ställena så har jag en tanke på att förstärka på insidan med hjälp av pronty som jag har hemma sedan tidigare. https://www.naturkompaniet.se/pronty-lagningslapp-nylon-patch-purple-2009680/?sku=2300005075446
Är det en bra eller dålig idé?

Lappa shakedry?
Det finns även en Gore-skräddare i Gustavsberg, som beroende på var du bor kanske är enklare att ta sig till. De ha reparerat ett par jackor åt mig med bra resultat.

Lappa shakedry?
Coolt, visste inte ens att det existerade nischade Gore-tex skräddare :cool: lämnade ett par gamla Gore byxor till min lokala skräddare nyligen, återstår att se hur detta går. :unsure:

Får säkert betala 300 kr och tvingas sedan efter en månad kassera byxorna...

Lappa shakedry?
Har tejpat diverse skalplagg med Tear-Aid Type A. Tycker det funkat bra.
Efter ganska många tvättar, så kan de släppa lite i kanten.

Lappa shakedry?
Det finns även en Gore-skräddare i Gustavsberg, som beroende på var du bor kanske är enklare att ta sig till. De ha reparerat ett par jackor åt mig med bra resultat.
Om det där är skräddaren som Norröna i Stockholm anlitade för att laga min kraschade skaljacka för några år sedan så är hen förbannat duktig.

Senast ändrad:
Lappa shakedry?
Skräddare känns överdrivet i det här fallet. Det är inte frågan om någon reva eller hål. Det är några små uttöjningar. Jag vill minska risken för hål där senare.

Tillbaka
Topp