Lårkakor och blåmärken

kaj a

Aktiv medlem
Lårkakor och blåmärken
Tjena

Nenja snackade om en lårkaka i en tidigare tråd men det följande tipset gäller alla så det får en egen tråd.

När man drar på sig en lårkaka eller ett rejält blåmärke så funkar det utmärk att dra på en Tubigrip
295600s.jpg

ta en storlek mindre än vad storleksguiden rekomenderar. Mitt normaltjocka lår behöver storlek medium. Vik inte tuben dubbel, då blir det för tight även om du tar en större storlek.

Jag tror inte att man ska använda smärtstillande gel under tuben, jag har för mig att det står på Voltaren Gel att det inte ska användas under bandage eller nått liknande. Kolla själv.

Jag vet inte exakt varför det funkar, men det är skönt. Rekomenderas.

//Kaj

Lårkakor och blåmärken
Någon som provat om det här fungerar när man har slagit i ett knä ordentligt? Jag var ute i nysnön i går och lyckades göra en fin enpunktslandning på vänster knä, och det känns som om att jag kommer att missa några träningsdagar nu ...

/s-o

Lårkakor och blåmärken
S-O: det ska funka på leder också, bara själva blödningen har fått lägga sig. Eftersom det har gått en dag för dig så är det väl ok att dra på tuben.

Bjorre: BioAcceleration-funktion ger ungefär samma funktion som en tubigrip eller en lång stödstrumpa, så sånna brallor funkar säkert. Dock har jag tuben under jeansen på jobbet vilket kan vara en fördel...

Effekten av tubigrip är att vävnaden får stöd, samtidigt som det hjälper blodflödet att transportera bort slagg. Blåmärket läker alltså inte snabbare, men det känns skönare att röra sig med nån form av omslag runt.

//kaj

Lårkakor och blåmärken
Ojdå! Slog du dig så illa. Du såg lite sammanbiten ut när vi cyklade ut ur skogen i lördags =)

Lårkakor och blåmärken
s: haha, tja det var inte så kul på slutet i lördags, men vad tusan, det funkar. Hoppas och tror att jag är igång till helgen igen men det blir nog ingen lång tur, det är fortfarande lite knöligt att gå i trappor och cykla på tunga växlar.

//kaj

Lårkakor och blåmärken
kaj a skrev:
-------------------------------------------------------
> S-O: det ska funka på leder också, bara själva
> blödningen har fått lägga sig. Eftersom det har
> gått en dag för dig så är det väl ok att dra
> på tuben.

Då ska jag nog halta iväg till apoteket och fråga efter någonting stabiliserande :-)

/s-o

Tillbaka
Topp