Last bikes - Coal v.4?

Last bikes - Coal v.4?
Jag har aldrig sett en i Sverige. Jag köpte en Grin One till min son, som är mycket liknande i geometri. Tyska Bike-magazin hade en duo-test av de två. Coal kam ut lite bättre pga komponenter, men Grin säljs bara som ram.

2026-04-28-21-48-33-178.webp

Last bikes - Coal v.4?
Najs! Nä, de verkar tyvärr inte särskild vanliga här omkring. Iofs kul också om det shuttle bli en sån.

Har du tänkt nåt på att det är trångt i cockpit?
Det är inte så att det känns trångt och att man är nära styret med knäna de gånger man behöver sitta ner och trampa på platten?

Har känt så på ett par cyklar och någon nämnde att Coal upplevdes aningens kompakt

Last bikes - Coal v.4?
Najs! Nä, de verkar tyvärr inte särskild vanliga här omkring. Iofs kul också om det shuttle bli en sån.

Har du tänkt nåt på att det är trångt i cockpit?
Det är inte så att det känns trångt och att man är nära styret med knäna de gånger man behöver sitta ner och trampa på platten?

Har känt så på ett par cyklar och någon nämnde att Coal upplevdes aningens kompakt

Frågar du mig?

Coal har vanlig modern geometri så jag ser inte hur hur styret skulle kunna vara så nära att knäna kommer för nära. Sen har man lite otur med storlekerna om man är kring 180 cm lång: 460 mm reach på 175 är lite kort medan 490 mm reach på 185 är lite lång.

Last bikes - Coal v.4?
Mm, fast har man konstig kropp och eller preferens så kan medium vara väldigt kort med sta på nära 77.
Och ja 490 kanske är skrämmande men den är av någon anledning ännu brantare

Sittcykling är väl inte fokus gissar jag

Last bikes - Coal v.4?
Mm, fast har man konstig kropp och eller preferens så kan medium vara väldigt kort med sta på nära 77.
Och ja 490 kanske är skrämmande men den är av någon anledning ännu brantare

Sittcykling är väl inte fokus gissar jag

Du menar brant sadelrörsvikel? 77 grader är lagom nuförtiden. Till sitt cykling skulle jag men mina 179 cm välja 490 cm reach (som jag faktiskt har på min FS).

Last bikes - Coal v.4?
Du menar brant sadelrörsvikel? 77 grader är lagom nuförtiden. Till sitt cykling skulle jag men mina 179 cm välja 490 cm reach (som jag faktiskt har på min FS).

Visst, jag är bara 3cm kortare...så är kanske inte så konstigt. 460mm med 77 är helt omöjligt för mig så fick ta den större också. Eftersom den är så låg funkar det nog bra. Den jag har nu är för hög

Tillbaka
Topp