Låtsas som ingenting..?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Bikeam

Aktiv medlem
Låtsas som ingenting..?
Hur skall man agera om man ser någonting konstigt när man är ute och cyklar? T.ex. om någon ropar något nedvärderande och man har med sig sitt barn? Låtsas som ingenting, eller säga ifrån till "busfröna" som säkert har det svårt hemma? * Redigerad

Senast ändrad:
Låtsas som ingenting..?
Hur skall man agera om man ser någonting konstigt när man är ute och cyklar? T.ex. om någon ropar något nedvärderande och man har med sig sitt barn? Låtsas som ingenting, eller säga ifrån till "busfröna" som säkert har det svårt hemma? Eller skall man ta fram handgranaten, som man borde ha med sig, om man inte har lämnat in den vid vapenamnesti?
Folk är fullständigt sjuka i huvudet.

Välj själv om det är värt det

Låtsas som ingenting..?
Jag blev ju uppläxad av en bilist här på hemmaplan när jag o sonen cyklade 300m på vägen, han kom i full jävla fart med sin avgastrimmade Volvo och pallnitade bredvid oss och bara skrek saker till oss, att bla bla bla, hade du inte haft din son med så hade jag bla bla bla, sen drog han. Jag noterade vad det stod på skylten och han fick köpa 4st nya bildäck senare samma kväll….

Låtsas som ingenting..?
Jag blev ju uppläxad av en bilist här på hemmaplan när jag o sonen cyklade 300m på vägen, han kom i full jävla fart med sin avgastrimmade Volvo och pallnitade bredvid oss och bara skrek saker till oss, att bla bla bla, hade du inte haft din son med så hade jag bla bla bla, sen drog han. Jag noterade vad det stod på skylten och han fick köpa 4st nya bildäck senare samma kväll….
Tur att han inte sköt dig i ansiktet.

Låtsas som ingenting..?
Jag blir ofta förbannad men nu med tanke på vad som hände Skärholmen så måste man hålla igen mer?

Låtsas som ingenting..?
Jag ignorerar eller ler när folk ropar saker (som har nästan aldrig hänt mig).

Jag kan dock blir väldigt arg när folk utsätter mig, eller mycket värre: min son, för faran i trafiken. Brukade hända ofta när min son hade 3/4 år. Det var framförallt cyklister som betedde sig riktigt illa. Jag vet dock inte om det har haft nån positivt effekt. Några cyklar vidare utan att säga nånting, några skriker tillbaka. De mer intressanta fallen är när någon stannande och sade mig till at jag skull tar det lugn efter dom passade med 30 km/h på några dm från min son efter de hade cyklat mot röd.

På sista åren har det nästan aldrig hänt, vet inte varför. Har beteendet av cyklister blivit bättre?

Sista fallen jag minns var en (stor) man på en elsparkcykel som svängde i maxfart genom folk som korsade korsningen på en övergångsställe. Jag sade till. Han stannade och jag gick in i butik jag var på väg på. Han tittade en minut genom fönstret innan han körde iväg. Inte så trevligt.

Låtsas som ingenting..?
Sista fallen jag minns var en (stor) man på en elsparkcykel som svängde i maxfart genom folk som korsade korsningen på en övergångsställe. Jag sade till. Han stannade och jag gick in i butik jag var på väg på. Han tittade en minut genom fönstret innan han körde iväg. Inte så trevligt.
Sicken jävvla idiot.

Låtsas som ingenting..?
Hemskt tragiskt och absurt men gick ju inte så bra när den här personen sa till.

Jag har stött på några skummisar, alkisar och andra sorters missbrukare när jag varit ute med barnvagnen och har då bara skyndat därifrån.

Låtsas som ingenting..?
Förlåt om jag dubbeltposterade, men är genuint nyfiken på varför en tråd som denna skall stängas? Är något obehagligt?

Senast ändrad:
Låtsas som ingenting..?
Personligen kan jag tycka att man som vuxen borde kunna ignorera några skitungar som är stora i käften men...

Problemet har ju uppkommit just för att vuxna en längre tid ignorerat skitungar som är stora i käften. "Stora i käften" är väl också en kraftig förminskning av problemet, snarare skiter i att uppföra sig eller rent av trakasserar folk i det offentliga rummet då de vet ingen vågar säga ifrån. Jag känner iaf två personer som blivit misshandlade i liknande situationer men tvekar inte själv om jag ser nåt som förtjänar en tillsägning.

Låtsas som ingenting..?
Det är väl snubblande nära politik, och i förebyggande syfte kommer det en påminnelse om att inte styra diskussionen ditåt.
Politik? Frågan i trådstarten är "Hur skall man agera om man ser någonting konstigt när man är ute och cyklar?"

Låtsas som ingenting..?
Problemet har ju uppkommit just för att vuxna en längre tid ignorerat skitungar som är stora i käften. "Stora i käften" är väl också en kraftig förminskning av problemet, snarare skiter i att uppföra sig eller rent av trakasserar folk i det offentliga rummet då de vet ingen vågar säga ifrån. Jag känner iaf två personer som blivit misshandlade i liknande situationer men tvekar inte själv om jag ser nåt som förtjänar en tillsägning.
1. TS tassar runt och är otydlig så hur ska du eller jag veta vad som menas? 2. Tänker inte sugas in i en till politikdebatt här.

Låtsas som ingenting..?
Stäng tråden, politik redan från början.

Det finns skitungar och deras föräldrar som lever utanför vårt normala civilsamhälle. Stort misslyckande av samhället att detta finns överhuvudtaget.

Låtsas som ingenting..?
Det beror på vem det är säger jag. Kan dock inte minnas att jag sett ngt konstigt sådär eller blivit utsatt för ngt. Arga människor i skogen några fåtal ggr i Änggården, informativ neutral diskussion om det verkar meningsfullt.

Om vi pratar senaste tidens utveckling i samhället vilket man väl inte ska här, så går jag efter försiktighetsprincipen. Men det har jag gjort i hela mitt liv, man vet inte alls vem t ex den arga killen i bil är eller kan tänka sig att göra.

Låtsas som ingenting..?
Oavsett vad man har för bakgrund och kapacitet så har det kommit dit att man bör cykla vidare.
Ingen är snabbare än en kula.
Stäng tråden!

Låtsas som ingenting..?
Det känns som att de man inte bör säga till och de som vill säga till möts i denna tråd.
?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp