Lätt och packbar förstärkningströja?

Latmask

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha en extra tröja som komplement när jag slöcyklar svala kvällar. På dagen när det är varmt och/eller jag håller litet tempo så räcker det ju med en jersey. Men vad funkar bra som extra mellanlager under vindjackan, och blir riiiktigt liten och kompakt när den är nedpackad? Det finns ju hur många alternativ som helst men jag vill ha något som värmer bra och tar minimalt med plats. Anyone?

Craft har ju massor av olika modeller och tjocklekar.
Jag har ett helt gäng Active Extreme som jag använder till såväl skidåkning, löpning och cykling. Finns även med windstopper-front som är skönt när det är lite kallare, men man inte vill ha jacka över. Har den ibland under crossdräkten på kalla tävlingar.

Jag hade köpt någon billig underställströja i polyester också. Den jag har från Craft har hållt i 15 år vilket jag tycker är bra. Men windstopper skulle ju kunna vara skönt som ovan nämnt.

Craft har ju massor av olika modeller och tjocklekar.
Jag har ett helt gäng Active Extreme som jag använder till såväl skidåkning, löpning och cykling. Finns även med windstopper-front som är skönt när det är lite kallare, men man inte vill ha jacka över. Har den ibland under crossdräkten på kalla tävlingar.
Jo, jag gillar Craft överlag. Men de har ju (väl?) inte något mellanlager som är sådär extremt lätt och blir kompakt, som Primaloft-stuk? De redovisar inte heller vikten på plaggen.

Senast ändrad:
Jag hade köpt någon billig underställströja i polyester också. Den jag har från Craft har hållt i 15 år vilket jag tycker är bra. Men windstopper skulle ju kunna vara skönt som ovan nämnt.
Jo, det har jag massor, både Craft och andra. Men nu ville jag ha ett mellanlager som blir pytteliten nedpackad och väger väldigt litet... och inte windstopper. Tror @MiMosobos förslag ovan träffar närmast hittills, googlar runt på liknande plagg nu.

Jo, jag gillar Craft överlag. Men de har ju (väl?) inte något mellanlager som är sådär extremt lätt och blir kompakt, som Thermaloft-stuk? De redovisar inte heller vikten på plaggen.
Hur litet och lätt skall det vara?

IMG_2439.jpeg

IMG_2438.jpeg

Så gör jag också. Och om det blir litet råkallt framåt kvällen/natten och jag inte trampar mig varm kan jag vilja ha något extra mellanlager också. Inte så kontroversiellt tänker jag.
Var och en har sina behov och erfarenheter. Ett av de bästa mellanlager jag har är en tisha i polyester som är tight och nästan har lite flossad insida. Den och ett par armvärmare under vindjackan så kan jag vintercykla.
Tyvärr köpt hos nedlagd streetware butik blå gången Slussen.

Var och en har sina behov och erfarenheter. Ett av de bästa mellanlager jag har är en tisha i polyester som är tight och nästan har lite flossad insida. Den och ett par armvärmare under vindjackan så kan jag vintercykla.
Tyvärr köpt hos nedlagd streetware butik blå gången Slussen.
Armvärmare och en lite tjockare tröja, typ Raphas rando-tröja med lite ull, är en svårslagen kombo sett till vikt och användbarhet.

Tillbaka
Topp