Lättaste Dh-däcken?

Scarface

Ny medlem
Lättaste Dh-däcken?
Sitter och planerar vilka inköp som skall göras. Men har så otroligt svårt att bestämma däck. Man hamnar alltid i maxxisträsket som alla andra. Kör alla Maxxis för att de är bäst eller är det bara hjärntvätt från all sponsring? Däck borde vara et ställe där det är hyffsat enkelt och billigt att spara vikt och spara vikt vill man ju göra (speciellt om man kör Stab som jag).

Vad har ni för förslag?

Lättaste Dh-däcken?
Det är en bra fråga?
Skulle vara kul och bra att veta vad det finns
för alternativ.
Körde punka på mina ust efter 4 åk i gesunda trots
Stans. Ett lätt däcks alternativ skulle vara grymt.

Senast redigerad av en moderator:
Lättaste Dh-däcken?
Ja. Det är faktiskt intressant. Tyvärr tror jag att korsningen lätta - starka - bra grepp är i princip omöjlig att uppfylla med alla kriterier dragna till sin spets. Blir som bäst ett fint medel...

Lättaste Dh-däcken?
självklart så kommer inte de allra lättaste däcken hålla i de värsta stenkistorna men vem vill köra på 3.0tumsdäck bara för att aldrig få punktering. Måste finnas ngn medelväg och vissa däck måste helt enkelt vara lättare än andra med samma punkteringsmotståndskraft.

Lättaste Dh-däcken?
F.M.A skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är en bra fråga?
> Skulle vara kul och bra att veta vad det finns
> för alternativ.
> Körde punka på mina ust efter 4 åk i gesunda
> trots
> Stans. Ett lätt däcks alternativ skulle vara
> grymt.

Vilka däck körde du på?

Lättaste Dh-däcken?
Det går ju köpa singleply med DH-gummi men då är det väll knappast DH-däck? Jag har ett par sånna från intense och de väger väll typ 900gram.

Annrs är ju wetscream ett lite lättare däck va?..och om man klipper det som folk gör för sommarkörning så blir det kanske ännu lättare?

Lättaste Dh-däcken?
Bontragers "Big Earl" är väl rätt lätta däck, det var någon som hyllade dom i senaste dirt.
Väger 860g i 2,35" och UST utförande enligt Bontrager.
Men det finns även som valigt kanttråddäck och väger då 725g i 2,5" :-) T

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp