LBS - According to Happyride

rut-66, med ventilen på 'fel' ställe, alltså med korsande ekrar ovanför, är det som oväntad bonus lättare att stabilisera pumpen med ett handgrepp runt angränsande eker. mindre risk för ventilknäck med motsträviga pumpar. blidde olyckligtvis så en gång när jag ekrade mina första hjul som tonåring.

märkte sedan att fördelarna överväger. men pk? skulle inte tro det...

numera är mina medhavda pumpar försedda med matarslang, och då spelar detta ingen roll. så återgått till traditionell uppekring. i konformismens namn.

i övrigt verkar din lbs vara på fallrepet. inte lätt kombinera billig arbetskraft med kunskap.

Cykeldennis är en udda LBS i sthlm som bl.a. gör reparationer av gamla hojar och specialbeställer grejor åt sina kunder. Internetbutiken brukade inte vara uppdaterad utan man fick kontakta honom och komma förbi på nån udda tid. Han verkar kanske lite väl snäll dock, så att han drar på sig jobb som ger dåligt betalt men tar mycket tid. Det var ett tag sen jag handlade där, då jag gör all service själv numera men han är skoj. Det var magiskt att besöka hans mystiska lager i frihamnen och få hjälp med nåt mek jag inte klarade själv.

Stumpy sa:
Priserna bör inte överstiga tyskprisena med mer än 20%.

Hamnade i detta dilemma idag. Köpte vinterskor för 2100kr hos LBS istf 1798kr (exkl ev frakt) som var lägsta internetpriset jag hittade...

Att gynna LBS, slippa fraktstrul och kanske fraktkostnad, miljösnällare och jag blir inte spammad dagen efter och ett halvår framåt då de vill att jag skall skriva en recension ;)

Bumpar tråden och bryter mot mina egna regler... gnäller lite med en uppmaning till LBS.
Tycker man skall gynna LBS, jag gör det ofta med familjens 7 cyklar, men idag blev jag rätt sur. Att ta skäligt betalt för jobbet är helt ok. MEN, prylen de skulle sätta dit, kostade 35% mer än den dyraste jag kunde hitta på nätsidorna hos 4-5 svenska butiker. Jmfr med t ex R2-bike +93%.

I detta fallet var det 140-160kr mer än svenska konkurrenterna, en skitsumma såklart, men det är själva grejen att veta att man betalar onödigt mycket. Nästa gång kommer jag testa en annan LBS.

Så, en uppmaning till alla LBS, lägg inte på oskäligt mycket.

Senast ändrad:
Självklart ska de kunna ta ett visst premium för att lagerhålla lågfrekventa delar som binder kapital. Min LBS har räddat mig många gånger med småprylar som aldrig XXL och andra skitbutiker skulle drömma om att ta in och sälja över disk. Finns ingen vinst i att lagerhålla mutttrar och liknande; klart de ska ha 30 spänn för något som legat och dammat i tio år.

Självklart ska de kunna ta ett visst premium för att lagerhålla lågfrekventa delar som binder kapital. Min LBS har räddat mig många gånger med småprylar som aldrig XXL och andra skitbutiker skulle drömma om att ta in och sälja över disk. Finns ingen vinst i att lagerhålla mutttrar och liknande; klart de ska ha 30 spänn för något som legat och dammat i tio år.

min lbs tog 90kr/metern för växelhölje, 90kr för vanlig rostfri växelvajer + 10kr för ändhylsorna.
Kände att det fick räcka, beställde hem ett ett litet lager av slitdelar och inte handlat där sen dess :)

Det som skulle locka med en LBS är att jag skulle kunna lämna in saker där och veta att det blir bättre gjort än om jag skulle gjort det själv

Håller med i ovan kring lågfrekventa delar, fast så var inte läget i detta fall. Delen är en högst aktuell slitdel. Precis som med växelhöljet ovan.

Tillbaka
Topp