Leasa cykel från Team Sportia

Peach

Aktiv medlem
Jaha, för den som bara vill köra sin V-runda utan att fästa sig vid sporten finns det nu möjlighet att privatleasa en cykel (Crescent Giga) på Team Sportia.

Man får förutom cykel, tillgång till PT, kläder och tillbehör enl hemsidan.

http://butiker.teamsportia.se/barkarby/leasa-cykel-stockholm/

Tja, vad skall man säga? Jag kan både se för- och nackdelar men är nog lite väl konservativ. Vart är världen på väg om man kan privatleasa en häck och bara riva av en V-runda? Vad hände med Monarklidande, misärpendlande och king på happy samt ordnad säker gruppcykling? Fast allt det där kanske kanske är ok oavsett ägandeformen map cykeln man sitter på?

Kommer det bli populärt?
Är tanken god?
Kommer detta att gynna sporten?

Men allvar... Det där är ju bara ett sätt att kalla det för, köp cykeln på 6-8 månaders avbetalning.

Det är ju inte precis så att man leasar den i 6 månader x 2700kr och totalt pröjsar 16200kr och sedan lämnar tillbaka den... Snacka om pengar i sjön... När restvärdet är 5300kr, så lär man ju köpa ut den. Men visst, 21500 kr för hela paketet med träning vart nog bra.. Men det känns lite sent nu inför VR ;)

Crescent Giga kostar 17700 kr kontant, så det är väl ändå en hyffsad deal, iom startplats på VR och lite träning och service ingick i priset.

Senast ändrad:
Peach skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad hände
> med Monarklidande, misärpendlande och king på
> happy samt ordnad säker gruppcykling? Fast allt
> det där kanske kanske är ok oavsett
> ägandeformen map cykeln man sitter på?

Lidandet och misären kanske kommer under och efter rundan istället? :-)

Lite väl sent nu att "köra in" rôven och axlarna på en annan sadel/sittställning för ett rejs på så många timmar som går om fjorton dagar.
Tycker jag i vart fall :-)

emmer skrev:
> Lite väl sent nu att "köra in" rôven och
> axlarna på en annan sadel/sittställning för ett
> rejs på så många timmar som går om fjorton
> dagar.
> Tycker jag i vart fall :-)

Hoppas inte det, min nya ska dyka upp i början av nästa vecka är senaste budet.... :\

Vad det gäller det här konceptet kan som säkert lura på någon det, men är det inte samma cykel som dom häromdagen hade kampanj på "naken" för 13999? Då känns det i mina ögon lite dyrt. Tvivlar på att det blir någon hit.

Jag är förvånad att inga fler aktörer kör med liknande upplägg. Har tänk på det flera gånger att det borde vara bra att sätta ihop liknande paket.
Sen tror jag mer på att de kör det under 24 månader för att få ned månadskostnaden.

Säg att man som cykel-ÅF kan köpa in ett gäng toppcyklar (typ s-works eller strax under, av någon modell) och paketera det med service 2 ggr/år och någon enkel försäkring. Tror det skulle gå att få iväg många sådana cyklar på det sättet. Värdet efter 2 år är ju ändå ganska ok vilket gör att man inte behöver finansiera sån stor del.

Förstår att många ryggar tillbaks när det är finansiering inblandat (det är ju bara ok på bil, telefoner och hus av någon anledning). Men jag vet även hur många som inte tvekar på att finansiera andra varor.

Låter mer som att köpa på avbetalning.

Värdeminskning är relativt stor på cyklar. 1 år -> ~50% an nypris. (40-60 %) team Sportia ligger med marginal vad de ev kan sälja av för. Att ha det på dyrare cyklar blir nog dyrt. Prisras på 25000 första månaden?

Jag håller också med om att det är som att ganska dyrt sätt att köpa en cykel på avbetalning.

Well, vi får se hur det faller ut och kan ändå köpa att man som ÅF söker nya sätt att prångla ut sina jonnar.

Helt rätt i tiden. Millennials är en "generation of renters", bara gamlingar som vill köpa saker.

Men hur ska beg-marknaden för instegsracers kunna försörjas utan alla dessa vätterncykelköp som står och dammar och skapar dåligt samvete runtom i landet?

42Hz skrev:
> Finns det folk som cyklar VR?

Nej, bara folk som säger att de gör det :p

erik h skrev:
> Men hur ska beg-marknaden för instegsracers kunna
> försörjas utan alla dessa vätterncykelköp som
> står och dammar och skapar dåligt samvete runtom
> i landet?

Ungefär som tidigare, fast man slipper alla Blocket-annonser med totalt världsfrånvända priser :)

Tillbaka
Topp