Ledig vecka = mycke cykling!!

LasseN

Ny medlem
Nu har man snart lagt ner 24 timmar på jobbet denna helg...
...innebär att man är ledig i 7 glada dagar!!!

Därför tänkte jag ge intresserade en chans att hänga med längs Rüssbergets vindlingar.

Beroende på vädret - dagsformen (& andra bortförklaringar), så tar vi rundor på allt mellan 15 km och 4 mil.
Ta det som en höstutflykt - ett makligt tempo i backarna - uppför i alla fall!!

En liten sak bara, jag vill helst starta omkring 12:30, e liasom tvungen att ha maten på bordet när frugan kommer hem från jobbet... (hörde jag toffelhjälte???)
OBS Fredag & lördag blir det inget cyklat med mig som guide, då är det huset som gäller pga fest!
Inte tisdag heller - vart tvungen att ta ett extra pass... OBS

Ta tillfället i akt att bekanta er med Henrys me örat, Getens, Endurobanan, Strandbergs Backe + alla andra passager som ännu inte fått nåt namn.

Ni hugade personligheter, hör av er till mig på 0709 - 244 960.

Cdärja!! Redan en dag bokad!
Onsdag klockan 10:30, avgår vi från mitt chateu på Mejerivägen.
Än så länge bara Gnarf & jag.

Ännu en dag bokad!
Jag, Trallgök, F500, Gnarf & m-a kommer att rulla några mil på söndag.
Kom till kiosken i Näsum klockan 13:45; 14:00 rullar vi iväg!

Senast redigerad av en moderator:
*Suck*, mendans en annan ska sitta i skolan och läsa sönder sig får du va ute och cykla sönder dig en hel vecka.... Nej, jag är absolut inte avid =)

En kortare lägesbeskrivning om hur stigarna ser ut, nu när hösten har börjat greppa tag i vår skånska natur.

Lagom mycket med fallna löv, tillsammans med lite blöta från regnskurarna, gör att stigarna är lite mer slippriga, för att inte tala om stenar & rötter!!
Endurobanan är helt ren från pinnar och löv, eftersom ägaren vart ute med mc:n i helgen, 'och körde rent'.
En ren fröjd att köra den!! Blev nytt varvrekord förra gången - 21 minuter 58 sekunder.

Kan bara säga - häng med på en runda - bättre väder än som det är nu, det får vi inte mer denna höst!!

På söndag startar vi vid 14-tiden, tar en runda på cirka 2,5 mil.
Tror att det blir lagom, temperaturen verkar ligga strax under 10 grader, men solen lär i varje fall skina.
Som det ser ut nu så blir vi Trallgök, F500, Gnarf, m-a och LasseN.
Det finns plats för fler!!!

Jag & Gnarf var ute i onsdags, slipprigt - lerigt, men en underbart frisk luft och vackra färger.
Gnarf gjorde en 'Ben' i öratbacken, han körde hela backen i ett svep, vid första försöket -> Respekt!!

Vi utgår från Trallgöks, så var vid kiosken i Näsum 13:45 på söndag. Då möter jag dig där.

Väl mött!!

Tack för en mycket trevlig tur! Vi hade underbart fint väder, soligt men lite småkyligt. Rüssbergets backar är långa och branta och som tur är kommer det alltid en nedförsbacke efteråt :) . Jag stod på örat två gånger i en nerförsbacke men landade mjukt i lövhögarna.
Det var en rolig tur som nog kräver omtag, nu kommer jag aldrig att nöja mig med backarna runt Karlskrona(de känns fjuttiga om man jämför).

Tack boyz, de va en kul runda, lagom mycke av det mesta.
Som vanligt e de mycke uppför, bra jobbat m-a, du behöver inte deppa för att du vek ner dig i öratbacken!!
3 goa mil, solsken och ca 10 grader!! Det som fattades var väl en avslutning uppför getens - men den kan vi ta nästa gång.
Snygg vurpa föresten, hoppet du gjorde Drea - mycke snyggt. Synd bara att landningen blev lite spektakulär!!
Men så e de väl - har man inte kört omkull under rundan - då har man inte tagit i ordentligt.
Eller hur Jocke?!
m-a visade bra prov på att göra vacker landning, efter en o-t-b.
Inga skador på varken folk eller material, för en gångs skull...

Ska vi ta nya tag till helgen??
Ben har litta förslag om att cykla med klubben. Vore kul att hänga med dem en gång, innan det vita helvetet ramlar ner från skyn.
Va säger ni??

De eklart vi ska ta nya tag till helgen,De va vell ett snyggt hopp ja gjorde synd ja landa på ett
ruttet gamalt halt träd,får satsa mer nästa gång
De låter spänande de där med någon klubb vilken?

Rättning mittåt!!
Ben e upptagen på lördag - kan cykla tidigt eller sent den dagen.
På söndag bjuder han med hugade, att delta i C4MTB, och deras träning.
Nånstans vid 11-snåret - nånstans utanför C4.

Själv kan jag icke närvara - alla dessa kalas...

Funderar på att ta ledigt på fredag - > kanonväder, för att skrota bil och sedan cykla en runda i Sölvesborg.
edenånsomepå???

krokus

Tillbaka
Topp