Leveransskada på ram från CRC

MatteP

Ny medlem
Hej på er,

Första inlägget på happy och det blir tyvärr av det tråkigare slaget...

Fick precis hem en ny ram från CRC men av någon anleding hade de (eller Parcel Force/GLS/Schenker) lagt tillhörande sadelstolpe lös att skramla runt i kartongen med några lackskador som följd. Det går ju att leva med, förutsatt att det kompenseras på något vis.

Det stora problemet är en skada på växelörat vilken med största sannolikhet är p g a en transportskada då paketet var omtejpat i botten. Vad tror ni om skadan; är det bara växelörat som är böjt eller ska jag oroa mig över att hela baktriangeln har blivit sned? Finnas det något enkelt sätt att kontrollera eventuell snedhet?

IMG_20110614_212430.jpg

IMG_20110614_212444.jpg

Frågan är ju vad jag ska begära för ersättning; är det skador på baktrianglen är det ju självklart med en ny ram, men har den klarat sig kan det ju vara ok med någon form av ersättning plus nytt växelöra. Någon som har någon erfarenhet av liknanade transportskador hos CRC? Skadorna är naturligtvis redan anmälda till CRC och transportskadan är dokumenterad av Parcel Force, står "Damage recorded" i tracking loggen.

/Mattias

Jag fick en transportskadad hoj från Tredz.co.uk. De hämtade tillbaka den direkt efter att jag mailat bilder till dem.

Jepp, det går inte förneka att det är en KUK, Kinesis har verkligen gjort det övertydligt :) Det blir 105 komponenter och BB7or på den. Har redan mailat till dem med bilder och beskrivningar. Verkar dock som de har rätt mycket att göra nu, fick ett autoreply där det stod att det dröjer 4-5 dagar innan de kan titta på mitt ärende. Har det mesta hemma nu så jag ska väl få ihop det så fort det är löst med ramen.

Återkom gärna när du fått tag i CRC och berätta vad dom säger. Jag hade också en liiiiiiten lackskada på min Tripster från CRC men den var så liten att jag inte brydde mig. Min sadelstolpe var däremot ordentligt packad.

Trist, jag har fått en skada på min nya cykel med på röret nedanför överröret, visserligen "bara" lackskador och har mailat crc får vi se vad dom kan göra för oss.
Man är inte ensam iaf.
Hoppas det löser sig

Det är skickat med Parcel Force och enligt deras websida är det leverantören som ska anmäla skada, mottagaren ska anmäla till leverantören, därav anmälan till crc.

CRC brukar vara schyssta. De hade lagt en klinga löst i mitt paket med en gaffel. Endast ett pyttelitet (2mm brett, 0.5mm djupt) jack på ytterbenet gav ett presentkort på 500. Inte helt tokigt.

Låter ju som det kan lösa hyggligt smidigt, får hoppas på det. Bra tips att ringa, får se om jag hinner imorgon, dock ingen panik eftersom jag inte har alla prylar på plats ändå.

En uppdatering, det är inte ens nära att det har gått smidigt. Har tyvärr haft mycket dåligt med tid att dra i det här på dagtid, alltså inte lyckats komma fram på telefon förän idag. Det man kan säga om att driva garantiärenden mot CRC via e-post är väl att det, milt uttryckt, är löjligt långsamt. Efter ett par e-post fram och tillbaka lyckdes de tre veckor efter jag anmält skadan beställa ett nytt växelöra hos leverantören, det har inte dykt upp än... Har skickat frågor till dem för att få förväntat leveransdatum utan att få svar. På telefon idag gick det lite bättre, de lovade att kolla med leverantören om leveranstid på växelörat och erbjöd presentkort på 30 pund. Känslan är att det är för lite och framförallt alldeles för sent, funderar på om jag ska skicka tillbaka ramen.

Tillbaka
Topp