Lida Loop 2008

Daniel_E

Ny medlem
Lida Loop 2008
Idag är sista anmälningsdag för Lida Loop om man vill komma undan lite billigare.

Vilka Happyiter tänker köra?

Själv har jag precis anmält mig till H30. Förra årets tävling var min cykeltävlingspremiär och jag rullade då i mål på 3.20 (106:a i motionsklassen). I år spänner jag bågen lite högre och siktar på en tid under 3 timmar (om vädret är bra).

Lida Loop 2008
Tack för påminnelsen, nu är jag anmäld i motionsklassens slöfålla! Någon speciell tid siktar jag nog inte på, men jag tänker inte komma sist.

Lida Loop 2008
Jag ska köra. Körde motion förra året (ca 3.20) och fortsätter med det.
Tävlar för Happy MTB. Antar att det är ok, även utan tröja :)

Senast redigerad av en moderator:
Lida Loop 2008
Lyckligtvis har jag ingen direkt lämplig cykel för spektaklet längre så jag slipper i år. Fast jag kanske ska smacka på ett par svettodäck på Yetin och köra järnet bara för att =)

Lida Loop 2008
Nu har ni chansen att testa på banan inför årets LidaLoop. För er som inte kört är det ett perfekt tillfälle att testa banan och även för er som kört tidigare, ett bra tillfälle attt återbekanta er med banan. Den 8:e maj kör vi 1:a loopen och den 15:e maj den 2:a loopen.

Välkomna! /Tullinge SK

http://www.lidaloop.se/index.asp?pongo=244

Lida Loop 2008
(R)eggad!
Snabbmotion, även om jag inte var så snabb ifjol. Hoppas på mindre kö och snabbare lopp nu när man är rutinerad (LidaLoop förra året är hittills enda MTB-loppet jag kört).

Lida Loop 2008
hur är det, kan man anmäla sig till hela och sedan välja att avsluta efter två varv och ändå få en riktig tid?

Hellst skulle man ju vilja åka sista varvet bara.... =)

Lida Loop 2008
cerberos skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur ser det ut inför morgondagens provkörning?
> Jag tänkte försöka dyka upp. Blir det flåtempo
> eller finåka?

1:a Loopen är i sig ganska snabb, bara ett par kortare skogspartier. Vitsen med provkörningen är inte att köra så hårt som möjligt utan att få en möjlighet att testa banan. Alltså inget flåtempo utan rulla runt i skapligt jämn fart. Märker vi att gruppen är ojämn så kan vi ju ev dela upp oss i grupper.

Hoppas vi ses ikväll.
Roger/TSK

Lida Loop 2008
Självklart ska man köra! Och jag vill inte se att du kliver av i år Jansson!! Min farsa med Magnus Uggla frillan kommer med säkerhet stå och peppa på alla vid kontrollerna runt tävlingscentrum. Vill hamna under 3:20 i år. Ska försöka ta mig ner mot tre timmar om det går.
=D

Lida Loop 2008
Hur illa är flaskhalsen? Det känns ju åtminstone positivt att loppet börjar med en lång, bred och brant uppförsbacke, så att fältet har dragits ut en aning åtminstone.

Eftersom jag kör för första gången så har jag anmält mig till den långsamma fållan. Gör jag klokt i att tokrejsa uppför första backen, för att det ändå är väntetid då jag kan ta igen mig när jag väl kommer upp och ska in i ett smalare parti?

Lida Loop 2008
Jag startade sist i sista fållan förra året och fick köa både där det smalnade av efter backen och senare längs spåret. Det måste varit därför som det tog 4:18, istället för 2:18. ;-)

Lida Loop 2008
Det är 10 km till första single-tracken. Dit är det grusväg/motionsspår så ganska gott om plats. Visst smalnar det lite på toppen av startbacken. Hur illa det blir där vet jag inte, jag har stått längre fram.

Lida Loop 2008
Den eviga problematiken om jag ska generalisera lite (eliten kör fort överallt)

de som gillar och kör fort på de tekniska delarna blir omåkta på grusvägarna.
de som kör fort på grusvägarna har knapp styrfart i stöket.

Lida Loop 2008
Jag upplevde det som rejält trångt första 10km. 4 i bredd på löparspår är i tajtaste lagret. Det var flera ggr som jag var på väg ut i skogen för att folk vill gnugga armbågar. Förberedelserna är enkla. Jag ska ladd upp med mycket statisk elektricitet så jag blir obehaglig att ligga nära. :o)
Jag tar rygg på Gumae vad gäller tiden.

/Danne

Lida Loop 2008
Jag startade ganska långt fram i första motionsledet. Det som var överaskande för mig, mitt första långlopp, var att det gick så fort i början. Över tretti i lösgruset,sliriga kurvor och ganska trångt.
Lite kö på första singeltracken men det var ok, skönt att hämta andan :)

Lida Loop 2008
Ikväll kl 18 sharp har ni alltså möjlighet att få en guidad tur runt Loop 2 som är den som kanske upplevs som mest teknisk av de 3.

Välkomna!/Tullinge SK

Lida Loop 2008
Snart är det dax! Passa på att registrera din anmälan senast den 30/5 så spar du en hundring. Looparna är i kanonskick, vädret ser ut att bli som vanligt dvs torrt och snabbt. Inget att tveka om. Just nu är det 700 anmälda.

http://www.lidaloop.se/

Lida Loop 2008
Vi har börjat ladda. Jag skruvar nog på ett par extra flaskfästen på hojen i kväll dessutom. Det gick 2 liter milen i går när vi var ute så jag har hellre lite för mycket vatten med mig i morgon. =)

Lida Loop 2008
rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> tävla? Vi ser det som en happyride med
> organiserade fikapauser längs banan. =)
>
> Vi ses längst bak i sista startgruppen =)

Betala för att köra en happyride?
Ni är galna... ;)

Ha en skön tur!

Lida Loop 2008
swerider: Kostar och fika.

Jag tror det kommer bli riktigt fint och roligt imorrn. Första gången jag köra Lida Loop så ska bli kul. Hejja om ni ser en kille ifrån ikhp på en Specialized.

Lida Loop 2008
Tjena!

Blir första rena cykeltävlingen för min del. Blir kul, men har inte kunnat träna på 2-3 veckor, liten knäskada, flytt och förkylning. Kör motionsklassen, snabba fållan. Tar mig dit på cykeln från gärdet (pendeltåg södra-tullinge) men blir ca 13km ändå att trampa till Lida. Blir en tuff dag imorgon :)

/Thomas

Tillbaka
Topp