Lida Loop 2008

Lida Loop 2008
Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Laddar för fullt med öl och vin för att inte
> få vätskebrist imorgon.

Det är det bästa. Förra året på Mörksuggan värmde Stampe och jag upp med mycket grillat kött och ett antal röda/blå Chimay kvällen innan. Sen fick vi en bra idé om att testa Vidablick på fyllan. Höll på att kräkas efter en 100 meter så vi åkte tillbaka och tog en öl till.
Då jag inte knäckte något revben verkade det funka bättre än året innan då jag var nykter kvällen innan och lyckades knäcka ett.

Lida Loop 2008
Första tävlingen avklarad - definitivt inte den sista. Varmt men kul. Bra spår och mycket sällskap i skogen hela tiden. Kom imål på runt 3:40 med en punka på vägen. Nu ömmar benen och baken, men det känns otroligt skönt att klarat av looparna.

Lida Loop 2008
3:51 enligt egen tidtagning, kollade aldrig den officiella tiden. Jag hade kul nästan hela tiden, förutom i slutet av första loopen då kedjan gick av. Tur att det hände där iaf, jag kunde springa och rulla ner till målområdet där jag fick hjälp i evaldsmtb-tältet. Jag är nog på nästa år igen!

Lida Loop 2008
Var det bara jag som hade en snustorr kedja? Dammet läste lusen av kedjeoljan. Drivlinan kved och led idag. Men oj vad banan var snabb idag, lite linjeloppskännsla över det hela.

Senast redigerad av en moderator:
Lida Loop 2008
Schysst bana, synd bara att min kraft tog slut efter 49km. Gick rätt lugnt efter det men tog mig iaf i mål på 2.57.

Svårt att få i sig ordentligt med energi och dricka tillräckligt i värmen.

Lida Loop 2008
Nä du nog var det torrt alltid. Växlarna protesterade rätt kraftfullt lyckades kapa 32 min från förra året. Då var jag dock helt grön på det här med MTB. Tog mig runt på 3.36 så jag är allt rätt nljd

Lida Loop 2008
snustorr kedja, dåligt pumpat framdäck vid start och bromsklossarna fram tog slut med 5 km kvar. Mer mekstrul än så var det inte för vår del. Superkul arr, även om halva banan lutade åt fel håll =)

Lida Loop 2008
cerro skrev:
> Schysst bana, synd bara att min kraft tog slut
> efter 49km. Gick rätt lugnt efter det men tog mig
> iaf i mål på 2.57.
>
> Svårt att få i sig ordentligt med energi och
> dricka tillräckligt i värmen.

2.57 skulle jag vart spynöjd med, bra jobbat.

På en cannondale hade du nog kapat en halvtimme ytterligare eller så ;)

Lida Loop 2008
bruce: Mådde inte helt bra efteråt heller, drömde om att lägga mig i ett dike innan jag kom i mål. Vi får väl se nästa år. :)

Lida Loop 2008
sitter smått illamående hemmas och svettas fortfarande... gick in i väggen rejält i slutet på loop 2, sista loopen var en ren plåga, värmen knäckte mig totalt. kom in på en irriterande 3:19, precis samma tid som förra året...

Lida Loop 2008
I år gick det sämre (3.34). Hakade i någons styre och vurpade efter ca 1 km!
Vred styret snett, tappade sadelväskan och fick in datorgivaren i ekrarna. Efter en del meck var jag bland dom sista. Där gick det långsamt. Stressade på och la för mkt energi på omkörningar , var rejält trött sista loopen. Men jag är på nästa år igen, perfekt tävling (playa del Lida) att ta med familjen.

Lida Loop 2008
Själv är jag rätt nöjd med mitt lopp.
Har äntligen lyckats med att få i mig tillräckligt med energi för att orka i ett långlopp.
Förra året cyklade jag in i samma vägg som Fredrik,men då var den placerad i början av tredje loopen.
Nu är det bara farten som saknas .
Årets tid 3:13:45

Lida Loop 2008
Körde mitt första lopp idag (singleloop). Det va kul men jag tyckte det va jobbigt med allt damm. Dessutom var det lite trångt under vissa partier.

Fick lite ont i ryggslutet sista halvtimmen. Vad tror ni det beror på? Sittställningen eller för dåligt förberedd. Brukar cykla ca 1 mil i skogen när jag tränar.

Tacksam för råd och tips så att jag kan förbättra mig till nästa år.

Lida Loop 2008
Ja jösses vad det var torrt. Rullade in utan besvär (yeah right) på 2.51. Sista loopen var som sagt en ren viljemanöver.

Hade tysken/madcat karlsson bredvid mig precis in på första singletracken på första loopen, sedan hörde jag någon krascha bakom mig, var det du eller någon annan?

Lida Loop 2008
madcat skrev:
> Jag ska köra...

Haha, "Uggla-frilla" säger du? Då var det säkert han som fick mig på gott humör vid sista kontrollen!

Lida Loop 2008
senomar: nää de va inte jag, jag gick aldrig ner. shit, jag kommer inte ens igår att de lät som en vurpa där =D

Själv så hade jag väll en mottligt behaglig resa runt, mina polare som skulle langa åt mig satt förlänge på Donken innan första lagningen så dom missa mig. kändes inte så otorligt viktigt just då men väl inne på andra och 3 loopen så gick de riktigt segt.

Jag har en ny favorit i sista flaskan...

REDBULL!

aa juste å så tiden 2:54 å nånting, ville under 3 timmar, och de blev de, men jag skulle ju ha vilja ta poäng... (kom in på en 52 plats)

Lida Loop 2008
Körde en punka ute på flygfältet - mitt bland massa argsinta bromsar (om någon såg mig svinga ett däck frenetiskt). Den andra punkan kom med lite dryga kilometern kvar på första varvet. Fick springa bort till parkeringen för att hämta mer slang i bilen. (varvade på 1:42) På väg ut på andra varvet körde jag om en tjej med ett amputerat ben (helt otroligt starkt - grymt rundtramp!) :o

De två andra looparna gick bra (1:06, 1:00). Drack som en galning så jag lyckades undvika väggen. 4 liter vitargo + vätskekontroller. Mitt första lopp!

Lida Loop 2008
Är mucket nöjd med dagens värv. Var hyfsat pigg hela tiden och sänkte förra årets tid med 42 minuter till 3:36. Måste alltså ha gått i mål samtidigt som Pebbe2. Det är förmodligen en massa olika förklaringar till den kraftiga sänkningen av tiden - rutinen (2:a MTB-loppet), mer erfarenhet av skogsåka samt körde heldämpat (Epic) istället för hardtail (Stumpjumper). Jag drack nog minst 5 liter under loppet och har inte behövt pinka mer än en gång sedan jag kom hem, så det var nog precis vad som behövdes. Mumsiga bullar var det också i depåerna och chili con carnen efteråt satt fint. Skulle tro att jag står på startlinjen igen nästa år.

Lida Loop 2008
Kunde inte delta själv i år, men nåsta år då jädrar! Var hur sugen som helst att vara med.
Bidrar med lite bilder från den här kanondagen.
LidaLoop01.jpg ht=336

LidaLoop03.jpg ht=336

LidaLoop04.jpg ht=336

LidaLoop05.jpg ht=336

LidaLoop11.jpg ht=336

Det här är ju också en variant.....
LidaLoop15.jpg ht=336

Helt otroligt att någon frivillig ställer sig i en kanindräkt i den här värmen! En eloge till henne!
LidaLoop19.jpg ht=336

Lida Loop 2008
En "komisk" incident inträffade precis framför mig. Tror det var på andra loopen som man passerade en liten vik av en sjö direkt till vänster om sig. Cyklisten framför mig kom lite snett och välte rakt ut i vattnet. Jag hann precis passera innan jag hörde plasket. Det var säkert skönt iallafall. ;-)

Lida Loop 2008
Men vafan... Vet att det låter sjukt, men jag missade faktiskt att loopen var den här helgen!!! =( Av någon anledning hade jag nästa helg bokad! Vilken sopa jag är. Var dock ändå förkyld idag, så hade ändå inte kunnat köra...

/Micke

Lida Loop 2008
Jag siktade på en tid under 3 timmar, men missade målet med 3m29s (sluttid 3:03:28).

Har varit skadad och inte kunnat träna på 3 veckor, så jag är inte alltför jäkla missnöjd ändå.

Riktigt trevlig tävling!

Lida Loop 2008
rikard skrev:
> är det någon som har koll på var alla
> fotografer brukar lägga upp sina bilder?

Kom precis hem därifrån och jag sitter på en 170 bilder(vet inte hur dom ser ut,ligger i kameran än)..får se om jag gör en tråd om dom bilderna här.

Lida Loop 2008
jaru, kändes rätt bra i kroppen, men när ena vevarmen började lossa för jämnan på andra loopen, o ja precis hade kört om en massa i skogen, o fick stanna för att dra åt vevarmen (halvt, gick inte helt då shimano använder nå lustig storlek på insexa på lagerspäningsskruven på ctr), för att samtidigt se alla ja kört om köra om mig när ja stod där. kom ifatt dem, körde om, bara för att få stanna igen för att fixa vevarmen, så vare hela andra loopen eftersom skiten glappa upp hela tiden. så klev av, bittert sa räven, men nästa år, då jävlar. o ännu en gång, ett toppenarrangemang.
lite dåligt tryck i slangarna där man fyllde på vatten o i duschen, rätt banalt problem ja, men fanns/finns inte mycket annat att klaga på o nått måste man ju klaga på :D

hur gick det för de me tandem? skitballt ju :D

Lida Loop 2008
Dammade av cykeln efter 9 månader i träda då jag ägnat mig åt löpning inför Sthlm Marathon förra helgen. Det är uppenbart att det är andra muskler som används till cykling än till löpning, med tanke på på hur det brände i låren på tredje loopen. Lite flås efter all löpning hade jag trots allt nytta av och tiden 2.56, bara en vecka efter maran kan jag inte vara annat än nöjd med.

Lida Loop 2008
Tyvärr betalöar man priset av dålig försäsopng nu. Matchade tiderna inom 30 sek på loop 1 och 2 från förra året men gick i mål 2 minuter långsammare, målet var något helt annat. 3.36 blev det till slut... Bara att bita ihop tills nästa år.

Lida Loop 2008
Jensen skrev:
> hur gick det för de me tandem? skitballt ju :D

Bara bra. 4:55. Att komma runt öht var målet, så vi är mer än nöjda, och ganska trötta.

Lida Loop 2008
Grymt! Jag stod framför er på starten. Jag diggar de där två snorungarna som kom fram till er och ställde en massa frågor på ett nonchalant sätt. Jag vill ge er en extra eloge era vänliga svar. Jag hade bett dem att dra åt helvete... :-D

rikard skrev:
> Bara bra. 4:55. Att komma runt öht var målet,
> så vi är mer än nöjda, och ganska trötta.

Lida Loop 2008
Sam skrev:
> Grymt! Jag stod framför er på starten. Jag
> diggar de där två snorungarna som kom fram till
> er och ställde en massa frågor på ett
> nonchalant sätt. Jag vill ge er en extra eloge
> era vänliga svar. Jag hade bett dem att dra åt
> helvete... :-D

Man vänjer sig ganska snabbt vid att folk frågar märkliga saker. Dessutom backade de därifrån när de fick höra vad den kostade =).

Lida Loop 2008
Jag fick till min sämsta Lidaloop hittils :-D

Totalt otränad och obefintlig uppladdning.
Jag har aldrig varit så nära att bryta någon gång tidigare, men eftersom man har pannben istället för hjärna så fortsatte jag runt trots allt...

Kom runt på 3.52, men nästa år då jävlar ;-)

(Grattis Justus till en fin andraplats i herrar 30) Bra jobbat !!

Lida Loop 2008
bjby skrev:
> Var det bara jag som hade en snustorr kedja?
> Dammet läste lusen av kedjeoljan. Drivlinan kved
> och led idag. Men oj vad banan var snabb idag,
> lite linjeloppskännsla över det hela.

Ja jäklar Björn. 4:a i H30! Inte illa!

Lida Loop 2008
Körde mitt första Lida loop (första cykeltävlingen). Det slutade med punka med 2 km kvar av första loopen (av 2). Med min orutin så hade jag ingen reservslang med mig vilket ledde till att jag fick bryta loppet. Snöpligt då jag kände mig pigg inför den sista loopen. Slängde cykeln och hjälmen rätt in i skogen av ren ilska. Fick gå sista biten av skogen efter flygfältet.

Lida Loop 2008
Tack!

Klev i in startfållan 10 min innan start och möttes av ett platt bakdäck! Fan, fan, fan! Första tanken var att den dagen var förstörd. Mitt första Lida Loop. Hade visserligen bytt till fräscha däck kvällen innan, men cyklat lite och inte märkt nåt tokigt.

Det var bara att slita ut cykel fixa. Fast då kom nästa problem. Visste att min minipump var sliten men nu hade den tydligen blivit värdelös. Helt lönlöst. Skulle tagit 20 min. Ser mig omkring, ingen verkar stå med en stor fotpump i näven. En tjej får fatt i en kille som har en pump. Eller vad som händer? Min hjärna var för stressad för att förstå. Pulsen troligtvis högre än på toppen av slalombacken.

Vill rikta ett stort tack till er som såg till att rädda min dag! Om ni nu läser detta. Hoppas loppet blev lyckat för er del. Jag hann in i fållan igen och slapp fler punkteringar. Och tur var väl det - för jag hade ju varken slang eller pump.

Per Andersson
Startnr 3294

Lida Loop 2008
Jan Ullrich skrev:
> Väggen för mig som många andra, 1,5liter
> sportdryck endast gick jag runt på. Ej
> tillräckligt kan man säga

Körde om en av dina klubbkamrater på sista loopen.
Han stod nästan parkerad.
Själv drack jag 2,25 l sportdryck och 1 liter vatten + att jag tog en mugg vid varje depå

Lida Loop 2008
Glömde bort i mitt tidigare inlägg att beröma Cykloteket som räddade mitt deltagare. Vid sista kollen av cykeln kontrolldrog jag klingbultarna och råkade då dra av en. Efter att ha frågat runt bland alla butikerna utan framgång erbjöd Cykloteket mig att plocka en från en democykel. Väldigt juste av en butik som jag normalt betraktar med viss skepsis som cykelbutikernas motsvarighet till Coop Forum, men där kom den fördomen på skam.

Calle

Lida Loop 2008
Tappade tydligen en full flaska på Diagonalen och fick således bara i mig en liter sportdryck och några ml. vatten under hela loppet. Givetvis för lite. Ensam och torr på andra loopen gjorde mig lite mysigt krispig ut på trejde...

Lida Loop 2008
Vad säger man, när långlopp är som bäst! Torra skitsnabba stigar/grusvägar hela vägen. Fick som vanligt kramp efter ca 2 timmar, men efter lite stretch och snabbmassage kom jag upp till min klunga igen.

Vem var det förresten som körde på en orange cross? Såg rätt tungt ut på vissa sträckor.

Lida Loop 2008
rikard skrev:
> > hur gick det för de me tandem? skitballt ju :D
>
> Bara bra. 4:55. Att komma runt öht var målet,
> så vi är mer än nöjda, och ganska trötta.

Enligt resultatlistan skiljde det nio sekunder mellan er båda. Stannade ni och fikade på mållinjen? :)

Lida Loop 2008
davidi skrev:
> Enligt resultatlistan skiljde det nio sekunder
> mellan er båda. Stannade ni och fikade på
> mållinjen? :)

ja, undra hur det gick till. Hanna var iofs grymt stark på slutet. =)

Tillbaka
Topp