Lida Loop 2009

Lida Loop 2009
ostkaka skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Annars gick det hyfsat för min del. En lite
> förkylning på g och lite tjock i halsen.
> Småstrul med ena pedalen efter två loopar, och
> krampkänning hela tredje loopen så jag fick slå
> av på tempot. Kränkte krampen och mina
> medryttare i sista backen och dammade in på 3.15.

Bra cheese! Hann du verkligen med gratiskäket i depåerna då?

Vad körde Mattias Nilsson på för hjul? Verkade vara starka grejor, 7 km utan däck.

Lida Loop 2009
Mattias framhjul verkade vara intressant. Så här kommer två till bilder på hjulet. En bild på den enda riktiga bucklan också.

Bilagor

• DSC_0335 (kopia).jpg
    DSC_0335 (kopia).jpg
    72.6 KB · Besök: 40
  • DSC_0339 (kopia).jpg
    DSC_0339 (kopia).jpg
    50.4 KB · Besök: 52
Lida Loop 2009
Jag skar upp bakdäcket (RR) och hann linka in mot mål lagom för att se eliten komma på gruset upp mot mål. Vilket supertryck palmberg hade. Det gick verkligen ruggigt fort.

Lida Loop 2009
aha, det var därför du försvann, dolken, trist!

men själva lida looptävlingen, vilket profsigt och publikvänligt arrangemang, som vanligt.
och det blir ju bättre genom att tänka nytt och rätt som med enervitlangnigen.

att köra på fälgen är ett gammalt partytrick, kekke körde 20 km på fälgen på marathon-vm för några år sedan. även roel paulissen körde ju 18 km på en sträcka i cape epic förra året på en slr-fälg som även den var spikrak och bara kosmetiskt skadad i mål.
undrar hur öijers kolfiberfälgar hade klarat det där!? =D

Bilagor

• kess-notire.jpg
    kess-notire.jpg
    28.6 KB · Besök: 34
  • rideonrim-704004.JPG
    rideonrim-704004.JPG
    42 KB · Besök: 29
Lida Loop 2009
Roger Persson på XC SM Falun 1999. Ledde stort punkterade framhjulet och körde 1 eller 2 varv till på fälgen. Slutade 2:a eller 3:a ändå men Tavell vann. Classic!

Lida Loop 2009
Jan: Roger blev väl ändå fyra eller femma? Är nämligen rätt säker på att han missade medalj. Också Rogers hjul var rakt.

Hjul tycks inte bli vinda så lätt trots att man kör utan däck. Jag behöver aldrig bry mig i att köra utan däck eftersom jag kör tubhjul. Då sitter däcket kvar bra även utan luft.

Lida Loop 2009
3.19.54 blev det i år. En förbättring med 50min sen förra året iaf :)
Har inget att skylla på alls i år förutom nivån på min fysik.
Nästa år ska jag under 3h banne mig.

Bilagor

• lida2.jpg
    lida2.jpg
    81 KB · Besök: 37
  • lida.jpg
    lida.jpg
    58 KB · Besök: 39
Lida Loop 2009
Tänkte dela med mig av något som iaf jag tycker är häftigt! Kul med Gpsklocka så man kan utvärdera lite efteråt! Är man prylbög så är man! Riktigt kul lopp! Blöthålet var ju ganska snällt i år :)

Bilagor

• Lidaloop.jpg
    Lidaloop.jpg
    39.1 KB · Besök: 36
  • LidaLoop.jpg
    LidaLoop.jpg
    73.6 KB · Besök: 36
  • LidaLoop3.jpg
    LidaLoop3.jpg
    67.8 KB · Besök: 30
Lida Loop 2009
Öijer skrev:

> Hjul tycks inte bli vinda så lätt trots att man
> kör utan däck. Jag behöver aldrig bry mig i att
> köra utan däck eftersom jag kör tubhjul. Då
> sitter däcket kvar bra även utan luft.

Har du fått någon punka på tubisarna?

Lida Loop 2009
Alltså det där med att fälgarna håller även utan däck är ju värsta PR för fälgtillverkarna. Bra, nu kan man känna sig trygg med sina Mavic-hjul då :)!

Lida Loop 2009
Öijer skrev:
> Jan: Roger blev väl ändå fyra eller femma? Är
> nämligen rätt säker på att han missade medalj.
> Också Rogers hjul var rakt.
>
> Hjul tycks inte bli vinda så lätt trots att man
> kör utan däck. Jag behöver aldrig bry mig i att
> köra utan däck eftersom jag kör tubhjul. Då
> sitter däcket kvar bra även utan luft.

Lyckades inte googla fram nåt Resultat. Jag ska kolla på några gamla kort jag har så återkommer jag i ämnet mest för skojs skull.

Lida Loop 2009
Jag har en fråga angående resultatlistorna, där anges tider för varv 1 och varv 2. Tolkar jag det rätt om tiden på varv 1 är tiden på Loop 1? Och varv 2 är den sammanlagda tiden på Loop 2 och Loop 3?

/P

Lida Loop 2009
Öijer skrev:
> Jag har inte punkterat tubdäcken, än.
>

Smutt!

jag tror tubisar på mtb e framtiden,..när kommer en vettig uppsättning lätta AM-hjul:)

Lida Loop 2009
Tobbe A skrev:
> Här är ett videoklipp på 10min första
> skogspartiet ut på loop 2
>
>
> =channel_page

Ah, riktigt kul klipp! Intressant att se alla olika tekniker uppför stenen där! =D

Lida Loop 2009
Öijer skrev:
> Roger blev femma på MTB-SM i Falun 1999:
> http://arkiv.daltid.se/show_article_frame.php?NSst
> ring=%2Fsearch%3FNS-search-page%3Ddocument%26NS-re
> l-doc-name%3D%2F1999%2F07%2F19990719%2FFK-19990719
> -41_1_3.htm%26NS-query%3D%2528punktering%2529%2520
> and%2520%2528%2528edition%253Cstarts%253EFK%2529%2
> 520OR%2520%2528edition%253Cstarts%253EFBN%2529%252
> 0OR%2520%2528edition%253Cstarts%253EFKB%2529%2529%
> 26NS-search-type%3DNS-boolean-query%26NS-collectio
> n%3D1999%26NS-docs-matched%3D20%26NS-doc-number%3D
> 113

Ja jävlar, minnet sviker en.

Lida Loop 2009
Tog mig runt på 3.54.nånting. En kapning på dryga halvtimmen från förra året så jag är nöjd:-)
Var ligger förresten det där blöt/sump/sankhålet nånstans? Nån som kan peka på karta?

NNNN

Lida Loop 2009
Justus skrev:
> Tobbe A skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Här är ett videoklipp på 10min första
> > skogspartiet ut på loop 2
> >
> >
>
>
> > =channel_page
>
> Ah, riktigt kul klipp! Intressant att se alla
> olika tekniker uppför stenen där! =D

Verkligen! När jag ser t ex Justus märker jag att jag har en del att lära mig :-)

Lida Loop 2009
paxel skrev:
> Tog mig runt på 3.54.nånting. En kapning på
> dryga halvtimmen från förra året så jag är
> nöjd:-)
> Var ligger förresten det där
> blöt/sump/sankhålet nånstans? Nån som kan peka
> på karta?
>
> NNNN

Ingen karta men det är en bit in på andra slingan, en uppförsbacke på en av springspåren,
sen till vänster in i skogen 100-200 meter, lite sten och ner i en liten svacka.
Lite gegga i år som jag minns det men ingen halvmeter som 2006. Tror det stod någon och
kollade där så det kanske dyker upp bilder.

Eller blandar jag ihop det med något annat ställe?

/M

Lida Loop 2009
Tror att jag tog surhålet på högersidan i år, men att det finns en bra linje till vänster också. Lite småsmetigt, men ingen djup lera. De två föregående åren har det varit snustorrt, så jag har inte fått bada i det än.

Lida Loop 2009
Bra linje genom surhålet i år var att gå till vänster och sedan snedda genom leran(som inte var så lerig) till höger och åka på högersidan uppför berghällen, funkade hur bra som helst.

Lida Loop 2009
Jag måste ha missat surhålet ni pratar om. Jag tyckte att de flesta skuggiga skogspartier var rejält uppkörda, saftigt hala och leriga när jag till slut kom fram till dem.
Som ganska nybliven happyit drog jag mitt strå till resultatstacken genom att placera mig väldigt långt bak i resultatlistan. Precis under 5 timmar på en inte fullt så hedrande 377:e plats (av 391 fullföljande) i Herrar motion. Om det var 4 happyiter i topp 10 så bidrar jag med min plats i botten-20. :-(
Men sen igen så tog jag mig runt och det räcker för mig.

/Jocke

Lida Loop 2009
jeppman88 skrev:
> Här skulle jag gissa att lerhålet är.

Nja, är det surhålet du menar så är det vid röda krysset (en bit sydost om "lera är gott" :-)

Sur_web.gif ht=253

Lida Loop 2009
Då bidrar jag med en happyplacering någonstans i mitten. Jag är hur nöjd som helst med att ha bättrat på förra årets tid med tolv minuter och rullat in på 3.37, inklusive en ordentlig vurpa i den långa nedförsbacken innan sjön på andra loopen.

Lida Loop 2009
Slog tiden från förra året med nästan 25 min och kom in på 3:19. Helnöjd! Körde nog lite för fort på första loopen, drog på mig först mjölksyra och sedan kramp. Efter en näve saltgurka och lite gel så kom fick jag någorlunda fart på benen. Imponerad av eliten som kör imål när jag själv kör ut på tredje loopen - otroligt vilken fart!

Tyckte att banan var ganska lättkörd, speciellt om man jämför med Kolmårdsbiken som var bra mycket lerigare och innehöll ett antal partier där man fick springa. Inga vurpor, inga punkor och grejade alla backar utom den första. Måste dock jobba lite på att hålla bättre fart hela tiden.

Nu gäller det att ladda inför Vätternrundan som enligt väderprognosen verkar bli riktigt blöt och kall. Man får nog sätta på sig hela vinterpendlarkittet - skippar dock pannlampan.

Lida Loop 2009
Man kan väl säga att min taktik för i år inte riktigt höll. Jag försökte komma iväg snabbt och hålla ett högt tempo i början för att slippa köbildningen i slalombacken och senare när det blev singeltrack. Så långt väl. Gick väl lite för hårt och tillsammans med ryggproblem, så dalade placeringarna från 125:a på första till 207:a på andra och slutligen 239:a i mål i motionsklassen. Jag får nog se över den taktiken till nästa år, eller kanske träna mer. :(

Lida Loop 2009
Hade två mål: att inte bli varvad dvs att gå ut på tredje innan segraren kom i mål samt att cykla under 3:15. Fixade inget. Missade varvningen med 50 sek och cyklade in på dryga 3:18.
Men nöjd ändå. Så himla kul tävling. Första loopen med pigga ben på dom snabba småstigarna runt Brantbrink är ren Happy mtb!
Ska nu fundera på vad man ska göra inför nästa år för att inte "stå still" under loop tre. Träna mer,köra "kolhydratbluffen" eller köpa ny cykel?

Lida Loop 2009
vonderhenk skrev:
>
> Verkligen! När jag ser t ex Justus märker jag
> att jag har en del att lära mig :-)

Jag tycker att du börjar ta det här med mountainbike lite för seriöst... ;)

Lida Loop 2009
HiLo skrev:
> Missade varvningen
> med 50 sek och cyklade in på dryga 3:18.
> Men nöjd ändå. Så himla kul tävling.

Verkar som vi kom i mål ungefär samtidigt då!
Hade inte kört LidaLoop innan och tyckte att banan var riktigt rolig!
Även ett mkt bra arrangemang!

Lida Loop 2009
Körde själv runt på 3.25. En förbättring med 10 min från förra året och får väl vara nöjd med det. Än har jag ett par år till Plamgrens ålder så det finns hopp.

Vet någon hur det gick för stackaren som kraschade i slutet på flygrakan? Jag kom något efteråt och konstaterade att sjukvårdare var på plats och det var ingen vacker syn. Hoppas allt gick bra till slut.

Lida Loop 2009
Ja billigt var det inte, men de hade lyckats plåta mig en massa gånger så det är nästan så att jag funderar på att ta på mig spenderarbyxorna. Frågan är, vad är skillnaden mellan:

All your photos from this event to download EUR39.00
DIGITAL SUPER PACK All Your Photos, in all formats to Download EUR49.00

?

Sjunker priset om man väntar några veckor?

Tillbaka
Topp