sjukt kul lopp, stog först i fålla 5 med några happyiter och skämtade friskt om att hellre stopklossa andra än att bli stoppad.. ;) direkt i backen så hör man någon stackare skrika : Jävla KEDJA! och ja ser någon stackare leda bort cykeln, sur start tänker jag och trampar vidare. nån kilometer in så möter ja den stupade mitt bland gruset, han såg helt chockskadad ut. höll sig krampaktigt runt vänster arm och liksom gungade fram och tillbaka. (Bra där Gurra som stannade!) tyckte mig uppfatta att han hade Corratec kläder, vore kul att veta hur det gick med han. några ja pratade med tyckte sig uppfatta att armen såg knölig ut, bruten?
aja, tyckte det var lite lustigt att de märkt ut singletracksen med längd. kanske var lika bra. jag hade nog brutit om de hade varnat för 60km grusväg.. tyckte skogen var perfekt! de har de bästa singletracks ja cyklat någonsin. precis lagom svårt. man behövde ju knappt bromsa. synd bara att alla andra låg på bromsen som om de aldrig cyklat i skog förut. fattar man inte att det är mycket svårare att cykla långsamt?
men ett grymt kul lopp, väggen totalt i 3:e och på tok för mycket grusväg, då jag inte vet hur man cyklar fort på grus så rullade jag in på 3:45
tycker lite synd om alla med punktering, vilket var typ varje 20m i skogen. och killen med trasig kedja typ 3-4km från mål på sista