Lida Loop försnack, uppladdning och eftersnack såklart.

Fan va roligt! Kom in på ungefär 4.20. Värmen tog ordentligt på krafterna. Fick problem med cykeln ungefär 7 km från mål. Gick överhuvudtaget inte att trampa framåt. Fick hjälp av en sjysst kille (om du hänger här på forumet; tack för att du stannade och försökte hjälpa till. Dagens ros!) men vi lyckades inte fixa det. Trodde att jag skulle få rulla/springa i mål men efter ett par km av hackande och rullande funkade det igen. Har fortfarande inte förstått vad som hände. Men utöver det; underbart! Toppenarrangemang. Rolig bana.

Nu är jag trött och ska äta något jätteonyttigt.

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Var är min kropp? Måste ha glömt den i
> målområdet...

Jag såg den framför resultatlistorna kring kl 16. Då rörde den på sig iallafall =)

Jag är kanonnöjd, 3,21 är mitt bästa hittils.
Torrt som faan, det känns som jag har stenlunga (hur nu det känns)

Är det bara jag som tycker det var mycket punkor i år, jag tyckte det stod folk överallt (särskilt första loopen) ock lagade.

Jätteskönt med ett dopp i sjön efteråt.
Inte så toppen att folk parkerade på båda sidor av vägen därifrån så det vart kaos med folk som fick backa mm.

Edit: tiden, min klocka 3,18 (jävla kalle-anka klocka)

Senast ändrad:
baby fat skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Var är min kropp? Måste ha glömt den i
> > målområdet...
>
> Jag såg den framför resultatlistorna kring kl
> 16. Då rörde den på sig iallafall =)

Du tog inte med den åt mig? Saknar den.

En av alla punkur stod jag för. Däckets revs sönder på sidan sen exploderade däcket. Efter det hördes Helvete. Redan efter dryga milen på första loopen. Där det började bli "tekniskt" :) alla gick ju för fan. Trist, men tokmycket folk.
Första slangen jag tog upp gick inte genom fälgen, höll på och börja grina, bra och kolla sånt innan.
Men blev räddad av att andra slangen funkade, men rätt ventil.
Under slangbytet så tappar jag bromsklossen till skivan, den hittades aldrig. Fick köra hem till TC med enbart frambroms, men det var lärorikt. Inte bara med det. Fick tejpa ihop däcket så jag överhuvudtaget skulle kunna köra. I och med reven i sidan så blidde det en lucka för slangen och ta sig ut.

Detta toppas med ryggont redan efter 19 km. Och lätt huvudverk. Drukigt mycket men inte tillräckligt, samma som i Hammarbysjöstad denna vecka. Fattar inte på mig min kropp än.

Nu har jag sovit 2 timmar för en allegi(pollen?) attack jag fick... Jag vill ju bara ut och cykla.:(

Summan av detta. Väldigt trevlig bana (det jag hann köra), omväxlande men ett par grader för varmt för mig med det gick okej. Väldigt impad över tiderna som eliten fick, men dom lever ju på hojen i och för sig. Och bra arrangemang i övrigt. Bra med sjö i närheten:)

Kommer vara bättre förberedd inför nästa år men kommer med 90 % köra, det kan störas av träning inför vätternrunt så vi får se.

Nu ska jag lämna in hojen på service asap, och måste leta reda på nytt bakdäck. Blir nog Nobby eller Raffe.
Ha en trevlig kväll och hoppas att era kroppar och Hojar mår bra.

ja vad ska man säga, kapade min tid från 2005 med 14 minuter, trotts att jag inför denna säsong tränat mindre än ja någonsin gjort :D detta va fjärde turen över 5 mil i år :D så riktigt nöjd med mitt lopp idag, körde min egen takt. drack massor,tror ja tryckte mig 3-4 liter sportdryck :D för att inte drabbas som frossa som förra året då jag klev av.behövde bara en bars. slutade på 2:57, med lite kramp sista milen, tur att det är mycket väg på slutet så man kunde trampa lätta växlar.

kanonarrangemang,precis som alla de andra åren. riktigt god mat i år, till skillnad från förra året då den va katastrofal :D

ända jag har att invända på, väldigt många måste hem o träna i skogen :D alltså många har väldigt bra driv på grusväg, men i skogen går det SÅÅÅÅÅ långsamt för många av dessa personer. tyder ju på att dessa kör mycket mängd på grusväg o asfalt, tips om de vill åka fortare är att träna skog :D är ingen fantom i skogen heller, men lite jämnare näre gäller väg kontra skog :D

könt med FS idag för övrigt, var bara att bomba på i de tekniska partierna, fint med ust, eller sådan gegga ja kör med i däcken, så man slipper en hel del punkor :D

Senast redigerad av en moderator:
Såg jag fel eller hade en av tätåkarna en kamera på hjälmen ?

Första cykel-loppet för mig någonsin. Roligt, lärorikt och jobbigt. Min cykeldator sa 3.15 när jag passerade mål, men sen stannade jag ju till och käka banan och bulle några gånger så några extra minuter blev det nog.

Jag inför loppet:
normal_IMG_8587.jpg

Transport från parkeringen till Lida:
normal_IMG_8588.jpg

Elit-starten har nyss gått:
normal_IMG_8592.jpg

Tävlingsklasserna cyklar uppför:
normal_IMG_8593.jpg

De främsta motionärerna kan också cykla uppför:
normal_IMG_8594.jpg

Den stora massan motionärer på väg uppför:
normal_IMG_8595.jpg

Ack så trångt vid toppen av backen:
normal_IMG_8596.jpg

Jag slänger graciöst(?) benet över hojen för att dra vidare:
normal_IMG_8597.jpg

Jag vid toppen av slalombacken, med ett leende på läpparna(?):
normal_IMG_8598.jpg

Trafikstockning:
normal_IMG_8599.jpg

Helt ren var man ju inte efter en dammig dag på stigarna:
normal_IMG_8600.jpg

Men maten efteråt, avnjuten i skuggan under ett träd, var helt OK:
normal_IMG_8601.jpg

Större versioner av bilderna finns i mitt album på happypics: http://happypics.zapto.org/thumbnails.php?album=248

/Daniel

(edit: stavning och länk till albumet på happypics)

Kramperna och ryggont tog över min gubbkropp på sista loopen. Hade fan kramp överallt i benen bitvis. Helt vansinnigt ! Skyller på NN också. Körde RR förrra året och dom rullar BRA mycket lättare. Fast NN var bra på det lösa underlaget. Men på gruset och asfalten så är dom INTE bra.

Min tid 2007: 3:09:56
Min tid 2006: 3:09:04

Hade som mål att köra på 2:59. Ja ja,tog mig runt i alla fall. Cykeln i övrigt funkade fantastisk!

Ps fredrikw: Körde du på pulsklockan idag med ? ;p Ds.

//Skogling

Skulle varit kul att se spurten för herrar elit. Pallplatserna i mål inom 2 sekunder. Själv var man på väg ut på sista loopen när dom gick i mål.

Andra året i rad som jag får punka. I år var det dock ett självförvållat snejkbajt, förra året misstänker jag att ett par smågrabbar som satt vid vägkanten var dom skyldiga till häftstiftet jag hittade i mitt däck kort därpå. Nästa år blir det slanglöst med gegga.

I mål på 3:08:46.9

Thomas

classekock skrev:
> var det nån som såg om han med enhjulingen kom
> runt??
>
> Man får tacka för en bra och trevlig dag ute på
> lida

Japp!
42    8019     Jan-Olof Steen           Tyresö                       2:04:09.4   1:58:36  	 	
43    8009     Henrik Åkerstedt         Stockholms Enhjulingsklubb   2:05:24.9   2:00:07

Observera att han var 15 sek snabbare än näst sista man från varvning in i mål!

jag cyklade på 3,40, 7 minuter långsammare än förra året, fast det var nog för att dom hade dragit om banan eller nått.
Kul var det iaf

SuperApe skrev:
> jävla BRuse. du lovade under 4 ju!

Fel på deras klocka.

Bra arrangemang! Synd bara att det som på de flesta långloppen är för mycket grusvägar/grusstigar, vilket inte gynnar MTB-cyklister. Och när det för en gångs skull blir lite skog så stannar det helt upp som Jensen skriver. Långlopp = Otekniska banor för otekniska cyklister. Nästa gång borde man ta racern...

Hm, trist man inte kunde kora. Ingen ram till mtb'n och "tvungen" att vara 1 vecka pa konferens i Florida...

Det e synd om mig! :-)

Kom in på 3.08, hade 3.28 förra året, grymt nöjd, som bonus lyckades man precis slå Skogling också :)
Hade en snittpuls på 84% av max, någon annan som har snittpuls och kan jämföra?

Grymt bra anordnat, en riktig kanontävling.

/Magnus

Ett kul och trevligt arrangemang, måste hålla med. Har aldrik kört det så jag var positivt överraskad. Ganska dammigt dock.
Tråkigt att man inte fanns med i resultatlistan....strange? Körde dock in på 3,02 enligt min mätare så det torde ligga däromkring. Skulle varit kul att se

Justus: Riktigt bra gjort. Grattis till 2aplatsen!

Daniel_E: Schyssta bilder, kul med Åstorpscyklist på fjärde bilden i gult med röd nummerlapp (Stefan Hellberg) också. (:

Justus (fd soulbrorsan) skrev:
> 2:31:13.9 också 84% av max! =D

Det var sjukt vad du körde! Grumt starkt! Tvåa i herrar 30 liksom...

Jag kraschade fem minuter efter start på grusvägen. Ber all som jag drog med i fallet eller som körde in i högenom ursäkt . Jag tror vi blev ca 5 pers med cyklar i AbuGhraib-högen. Sorry.

Klart bra arragemang.
Fler lång lopp i NÄRHETEN av Stockholm!

jo tack, det går åt rätt håll! =D
2005 min tid 03:24:06 segrartid 02:27:45
2006 min tid 02:38:09 segrartid 02:12:22
2007 min tid 02:31:14 segrartid 02:19:34

Imponerande, betyder det att banan är längre/långsammare iår än förra året? Det var väl någon omdragning gjord från förra året.

/Magnus

Håller med om att flera måste öva teknik i sommar. Jag bestämde mig för att bara köra första loopen eftersom jag har ont överallt just nu. Startade längst bak i fålla 5 och körde lungt på ca. 1:15 men drabbades ändå av långa stillastående köer på stigpartierna. De som stoppade upp farten var oftast de som dundrat förbi på gruspartierna strax innan.......

Yps skrev:
> Kom in på 3.08, hade 3.28 förra året, grymt
> nöjd, som bonus lyckades man precis slå Skogling
> också :)
> Hade en snittpuls på 84% av max, någon annan som
> har snittpuls och kan jämföra?
>
> Grymt bra anordnat, en riktig kanontävling.
>
> /Magnus

japp, 90% av maxpuls i snitt.

Helnöjd med blygsamma strax under 4 h, ambitionen var att komma in under 5 h/(eller ö h t).

Gick ut lugnt och hamnade i långa köer första loopen. Nästa år skall jag skala ner till åtminstone 3,30 är det tänkt..

Drack nog 7-8 liter uppskattningsvis, pissade en (1) gång så svettkörtlarna fungerade.

Bra arrangemang, überbra!

7-8 liter är imponerande. jag ser framför mig en vätskekontrollsfunktionärs mardröm när du kommer och tömmer hela kontrollen själv :) jag lägger mig i andra änden av skalan med 1,3 liter... fast lite mera kallt vatten hade inte skadat direkt.

Justus (fd soulbrorsan) skrev:
> jo tack, det går åt rätt håll! =D
> 2005 min tid 03:24:06 segrartid 02:27:45
> 2006 min tid 02:38:09 segrartid 02:12:22
> 2007 min tid 02:31:14 segrartid 02:19:34

You rock!

Uppnådde målet (just det att nå målet) i mitt första MTB-lopp. Hur kul som helst, även om ryggen blev mör. Körde på en sten och stukade bakväxeln på sista loopen, men det var bara några km kvar då så det gick bra ändå. Undrar hur det kommer att kännas imorgon.

346 6506 Martin Backström Fredrikshof 4:18:12.4 1:21:38 99:00

Bra jobbat allihopa, själv fick jag inte köra pga sjukdom. Men jag var där och langade till Franz och fredrikw och hejjade på alla svettiga cyklister i värmen.

Tog en hel del bilder också som ligger här:
http://picasaweb.google.com/bjernekull/LidaLoop07

Har inte orkat rensa så mycket bland bilderna, så det kanske finns en hel del skräp-bilder för tillfället.

Even Steven skrev:
> Jag kraschade fem minuter efter start på
> grusvägen. Ber all som jag drog med i fallet
> eller som körde in i högenom ursäkt . Jag tror
> vi blev ca 5 pers med cyklar i AbuGhraib-högen.
> Sorry.
>

Ingen fara. Jag hade ingen chans att stanna utan åkte rakt på i er när ni två låg där. Hoppas ni inte skadade er. Jag tappade hjulmagneten, det var det enda.

Prispengar igen Micke! Grattis. Verkar som om det var en spurt om 6:e platsen?

Förstår inte hur du klarar dig på 1.3 liter vätska..
Jag fick nog i mig 3.5 liter idag och några muggar vatten över huvudet.

/Erik

ja, det blev lite spurt i sista backen. Jag tror faktiskt jag gick på 44*13 i den delen av målbacken som går på gräs, det är ju lite av en spurtväxel, uppför i varje fall :)

Hur jag klarar mig på lite vätska, enkelt. det fannas inte mer vätska i flaskorna jag fick. missade sista langningen också. jag körde på 3 småflaskor förra året och hade som ambition att få i mig 4 st i år åtminstonde, men det blev det inget med. men jag led inte direkt. nästa år så... :)

Tillbaka
Topp