Lida Loop Online snart målgång

Friskis skrev:
-------------------------------------------------------
> undrar hur de gick för happyisterna?

Hur gick det för dig då? Å Grattis på 18-årsdagen!

Friskis skrev:

för mig gick det skitbra med tanke på att det var min första tävling och att jag bara cyklat MTB i 7 månader. tyvärr blev jag tvungen att bryta efter andra loopen pga smärtor i rygg och nacke. det var en riktigt härlig stämning! jag träffade inte så många happyiter, men det behöver inte betyda att det inte var där!

bilder kommer troligen i en annan tråd!

gick tungt som fan, kändes att man tävlat senaste helgerna. ont y ryggen o trötta ben, kom väll in på 100 plats eller nått sådant, orkar inte kolla.

o de som snackade om att det var tort i skogen innan eller som sa att det inte fanns nån lera i lida, vilket skitsnack :D var rena Kjellstur leran :D tur att det inte regnade oxå.

fick mig ett fint bad på första varvet för övrigt, de skrek "akta hålet", trodde det var 20 cm djupt, max (vatten), men va förvånad ja blev näre var typ en halvmeter :D

Senast redigerad av en moderator:
Jag hade sällskap ett tag med Johan A. Dessutom träffade jag Kaijan innan start. Dessutom träffade jag bng men han var för snabb för mig. L8 cyklade om mig i en mycket brant asfaltsbacke. Även hon var för snabb för mig.

Det gick bra att cykla idag. Banan var tuff, speciellt sista loopen som bitvis var lervällingsvandring med cykel. Vissa bitar var lite freeridekaraktär på med väldigt stök och branta nerförslöpor. Men det var också förskräckligt kul och ett mycket bra arrangemang av en orienteringsklubb som tidigare har arrangerat o-ringen och världscup i orientering tidigare. Det märktes, tyckte jag. Det var dock lite för mycket folk (över 1000?) för två starter även om arrangörerna hade hoppat på att fältet skulle dras ut i den första bakcen så gjorde den inte det då hela backen fylldes med cyklister som vandrade i maklig takt. Jag hörde av en funktionär att det till nästa år förmodligen blir fler starter än de två som det var idag. Det är bra för då blir det inte kö i skogen vid första bästa tekniska avsnitt. Förresten körde jag på över 4:37 (glömde dra igång klockan vid start så det kan ha varit två minuter till). Palmberg vann på 2:27 om jag inte har fel. Sanslöst.

edit: glömde nästan en happycyklist som jag såg.

Grattis alla som körde Lida idag!
(Jag undrar varför Kicki Skog var speaker istället för att köra, hon var ju anmäld....?)

Bruse:Jag körde inte Lida.
Tackar på 18 års dagen....;(

bruse skrev:
> Friskis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > undrar hur de gick för happyisterna?
>
>
> Hur gick det för dig då? Å Grattis på 18-årsdagen!
>
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!

det var j-vligt bitvis lerigt! det där om freeride-avsnitt håller jag med om. nästa cykel får bli en heldämpad. visst saknar jag teknik, men delar av banan förstörde verkligen min rygg.

bra arangerat. bra bana. dock hade de på vissa ställen gärna fått pila mera. skyltning till Lidaområdet var under all kritik,saknades fullständigt om man inte kom från rätt håll, fast det fanns 3 vägar att ta till omårdet. vilket var synd. o vattenslangarna för tvätt, det blir ju inget tryck när man kopplar in 3-6 munstycken till en kran :D fler dushar kunde ju önskas. men det är ju väldigt små saker om man tänker på att det var första året de hade det. just ja, starten, klungan var på tok för stor när det väl smalnade av, o då smalnade det lite väl fort. men om de löser det med flera starter blire nog bra. gäller bara att hamna i rätt grupp då :D lite mer traktorstig eller nått i början skulle oxå kunna lösa det.

Jag gjorde mtb-tävlings-premiär. Brukar skojcykla en del i skog och hade en bra cykelform efter 300 mil i vår, men förstår nu att jag saknar en hel del teknikträning ;-)

Men om det här är en lätt bana vet jag inte om jag vågar köra fler lopp, shit va många rejält svåra partier, inte minst nedförslöpor med mkt storsten/tjocklera. Jag hade definitiv velat ha fulldämpat om man ska över så många rötter, jag är ju van att sitta på cykeln ;-) Ståcyklingen och leran sög musten ur mig och hade inget kvar när det äntligen blev lite möjligheter att trycka på sista 13-14 km...

Nåja, det var kul iaf, även om det blev ett par köttsår. Tog mig runt på 3h30.

Det var kul! Kommer dock att försöka starta längre fram i kommande lopp. Startade i fålla 5 (motionär åka snabbt), det fanns en motionärsfålla till (motionär elit), kanske borde startat där med tanke på att jag kom 30e bland motionärerna. Detta innebar att det blev mycket omåkningar hela tiden.
edit: Kanske bör tillägga att detta var mitt första lopp och därför hade jag ingen aning om var jag skulle starta.

visst ja

Grattis på 18 årsdagen:-)

Friskis skrev:

Tz skrev:
> Jag gjorde mtb-tävlings-premiär. Brukar skojcykla
> en del i skog och hade en bra cykelform efter 300
> mil i vår, men förstår nu att jag saknar en hel
> del teknikträning ;-)
>
> Men om det här är en lätt bana vet jag inte om jag
> vågar köra fler lopp, shit va många rejält svåra
> partier, inte minst nedförslöpor med mkt
> storsten/tjocklera. Jag hade definitiv velat ha
> fulldämpat om man ska över så många rötter, jag är
> ju van att sitta på cykeln ;-) Ståcyklingen och
> leran sög musten ur mig och hade inget kvar när
> det äntligen blev lite möjligheter att trycka på
> sista 13-14 km...
>
> Nåja, det var kul iaf, även om det blev ett par
> köttsår. Tog mig runt på 3h30.

nu när banan blev lerig så blev den faktiskt rätt mycket svårare. så du behöver inte vara orolig. hade den varit torr hade den varit lite lättare. 08xc tror ja passar dig, längre, men lite lättare teräng

3h 56 Min. Startade långt bak och det var rejält trångt första milen. Håller med baltazar om att det var överaskande djupt i vattenhålen. Började garva och tänkte på era bilder från kinnekulle... Jag tyckte allt var kanon utom trängseln i början.

Känns som att det var många där bak som började gå så fort det kom lite vatten eller en liten uppförsbacke med ett par rötter, lite jobbigt.

Tz skrev:
> del teknikträning ;-)
>
> sista 13-14 km...
>

Vad jag minns så var det här det mest tekniska lopp som jag har kört. Det sas att det skulle vara 90% grusvägar och motionsspår. Det upplevdes som om det var 50/50, ungefär. Hade det varit torrt så hade det varit mer lättcyklat överallt, nu fick man kliva av ganska mycket för att stigen hade blivit genomcyklad och det bara var bottenlös lervälling på flera ställen. Men jag är väldigt positiv ändå: Det var kul och omväxlande! Trevligast var alla branta stigningar. Det var faktiskt skönt att ligga och veva på lilldrevet uppför jättebranter.

--> Johan S; ja, jag fick också uppfattningen att det skulle vara mkt grusväg/motionsspår, och jag undrade vart de tog vägen ;-) Jag var korkad nog att trampa mig igenom lite för många vällingar, hade nog tjänat på att springa mer. Blev så totalt slut lagom till sista 15 :-)

--> Baltazar; ok, kanske provar xc08, speciellt om det inte spöregnat hela natten innan ;-)

Grymt bra arrangemang i Lida iaf :-)

Håller med övriga om att leran gjorde hela skillnaden.
Jag cyklade halva banan när det var torrt för
två veckor sedan och idag det ... annorlunda.
Intressant att lära sig bredsladda med cykeln i leran,
nåt jag har lyckats undvika hittills.
Lågmönstrade däck funkade ändå märkligt bra.

Arrangemanget var för övrigt i toppklass!

/Bjarne

Hon hade varit förkyld i veckan och var ej i form

Friskis skrev:
> Grattis alla som körde Lida idag!
> (Jag undrar varför Kicki Skog var speaker istället
> för att köra, hon var ju anmäld....?)
>
> Bruse:Jag körde inte Lida.
> Tackar på 18 års dagen....;(
>
> bruse skrev:
> -----
> > Friskis skrev:
> >
>
> > -----
> > > undrar hur de gick för happyisterna?
> >
> >
> > Hur gick det för dig då? Å Grattis på
> 18-årsdagen!
> >
> >
>
> >
> > Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!
>
>
>

4:19 för mig. Som alla sagt innan, massa lera, kö så fort det blev stökigt. Startade man lite för långt bak var det bara att hoppa av och gå med alla andra. Det gjorde jag gärna under sista loopen. Riktigt roligt, men starten som skulle glesa ut ledde snarare till att det blev mer trängsel. Till och med eliten sprang sista biten av första backen, vad var tanken.

Grymt lerigt och intressant med Racing Ralph i lera och på rötter. Gick bättre än jag trodde nä rman fick in tekniken. De var värre i lösgrus, höll på att gå omkring i några svängar. Hög fart och lite dubb samt min brist på teknik :)

Väldigt bra arr, men kycklingsalladen efteråt var bland det värre jag någonsin käkat.

Som ny i sporten sen april och mitt först MTB lopp var riktig skojigt. Trots all lera klarade jag mig rikgtigt bra, å detta gör jag gärna om! Men inte i fålla 6, det var köbildning en bra bit efter start.
Det var inte det lättaste att ta sig förbi alla gånger. Förhoppningsvis har man bättre rutin till nästa tävling. Kom i mål på 4.11 men i damer motion är det inte konkurrensen så stor. Var é alla tjejer?!

Pastasalladen gick ner utan problem, är man hungrig så är man :)

//Lotta

Är jättenöjd med min tävlingsdebut. Min målsättning var bara att komma runt och det gjorde jag på den fullt godkända tiden 4.30. Hade nog kunnat kapa ytterligare några minuter om jag inte hade behövt kämpa så mycket för att komma framåt i fältet den första milen, att starta i sista fållan kanske inte var så smart.

Kul och välarrangerad tävling med många riktigt trevliga stigar. Sista milen var en plåga, hade nästan inga krafter kvar och gick mer eller mindre enbart på vilja. Ge upp? Aldrig!

Fastnade till och med på en av bruse's bilder
PICT2159.jpg

EDIT: Var visst med på en av Velo's bilder också (min tröja är lätt att känna igen), men med tanke på vad bildfilen heter så var det nog inte mig de fotade.
medaljskylt.jpg

kycklingsalladen smakade inte alls. nånting.

Kaijan skrev:
> Salladen var helt ok.Fattades salt bara

Tz skrev:
> del teknikträning ;-)
>
> sista 13-14 km...
>

Min premiär var på Mörksuggan förra året, den var riktigt enkel tycker jag. Så bli inte avskräckt av Lida.. Det var den knixigaste banan jag kört hitills.

ghostdog skrev:
> Min premiär var på Mörksugggan förra året, den var
> riktigt enkel tycker jag. Så bli inte avskräckt av
> Lida.. Det var den knixigaste banan jag kört
> hitills.

tack.. jag vet inte hur mkt regnet spelade in, men det kändes som man aldrig fick nåt ordentligt flyt. uppförsbackar och liknande i skogen gjorde mig rent av förbannad. (-:

swerider skrev:
> Vilken patetisk tid man körde på... 5,38....
> GRRRRRR
>
> Happys sämsta tid =[

*Host, host*..eh..mnjae...du bröt ju i alla fall inte. ;)

En annan blev omkörd av kvasten, ifrånåkt av en enbent tjej och spenderade sista kilometrarna med ett par motorcyklar hack i häl...och allt under första (och sista) loopen!

Fläskigt fett med cred till ovannämnda tjej. Grumt imponerande! Nå'n som vet om hon tog sig runt? Hon fortsatte iaf på loop två när jag och mina kamrater bröt å dök ner i bullkartongen.

Från åskådarplats måste jag hålla med om att det var ett riktigt bra arrangemang. Hoppas CK Uni mfl var på studiebesök inför 08:an;-)
Hosta gjorde att jag drällde runt i tävlingsområdet med bruse och en av mina småkloner (fångad på bruses bilder), istället för att köra. Looparna gjorde att man hela tiden hade kontakt med lergubbarna(gummorna) samtidigt som sponsortält, fik, lekfort och Skogsmullestigen gjorde dagen heltrevlig.

Garvade (i all vänlighet) från toppen av slalombacken när jag såg de två klumparna med folk och snabbt insåg vad som skulle hände på första singletracken.

Gick imellanåt och knöt handen i ficka och sparkade i gruset över att inte köra, ni såg ut att ha det kul!
//Oscar

Med reservation för felaktigheter och missade Happyiter. Så här klarade vi oss:

Tot 	Namn			Sluttid
plac.
---------------------------------------------
11	Hjalmar Bengtsson		02:36:53
12	Mattias Lundqvist		02:38:21
13	Henrik Öijer		02:39:12
83	Mattias Cedwin 		03:05:58
119	Jens Weidstam		03:11:37
147	Johan Mölleborn		03:16:35
186	Carl Bråkenhielm		03:22:29
194	Justus Adedoyin		03:24:06
209	Lars Vestling		03:26:10
235	Christer Södereng		03:29:43
238	Charlotte Brems		03:30:01
300	Rikard Christiansen	03:36:34
304	Viktor Karlin		03:37:00
318	Jörgen Olsson		03:40:10
330	Ted Bergkvist		03:41:44
373	Mikael Sandberg		03:48:44
386	Thomas Karlsson		03:50:16
433	Jonas Larsson		03:57:15
441	Tobias Almroth		03:58:11
474	Peter Kaijansinkko		04:04:13
483	Andreas Borgefors		04:06:25
510	Charlotte Nilsson		04:11:27
511	Jonas Sörskog		04:11:42
530	Joakim Jansson		04:14:43
549	Mikael von Pfaler		04:18:40
553	David Valldeby		04:19:28
562	Anders Lantz		04:20:39
597	Björn Åhmark		04:29:56
605	Bjarne Nordberg		04:31:03
612	Johan Andersson		04:32:12
623	Johan Stenberg		04:36:22
659	Robert Wejdenstål		04:45:38
663	Johan Holmqvist		04:47:05
681	Thomas Hugosson		04:51:22
682	Lisa Björk		04:51:25
729	Patrik Jansson		05:14:19
735	Gunnar Svanberg		05:16:56
744	Piotr Maik		05:20:56
756	Rickard Andersson		05:37:44

Det var kul, jobbigt och lerigt! Hela sista loopen fick jag cykla och parera för kramp och sendrag! Jag hade trots krampen inga stora problem. En lätt vurpa men cykeln funkade bra.

Nu har jag återhämtat mig skapligt m.h.a bubbelbad, pasta med köttfärssås och rödvin samt jordgubbar med vaniljsås.

// Trött Jocke

Edit 01: la till Nilebiker i resultatlistan
Edit 02: la till Kvisten i resultatlistan
Edit 03: la till Johan A i resultatlistan
Edit 04: la till Robert W i resultatlistan
Edit 05: la till Björn Å i resultatlistan
Edit 06: la till Ted_B & Anders(L) i resultatlistan
Edit 07: la till resultat enligt PM från flera Happysar
Edit 08: la till R_C & Baltazar i resultatlistan
Edit 09: la till Johan Holmqvist i resultatlistan
Edit 10: la till Gunnar Svanberg i resultatlistan
Edit 11: la till ytterligare några namn i listan
Edit 12: ytterligare några namn i listan
Edit 13-14: ytterligare några namn i listan
Edit 15: ytterligare namn tillagda efter rådiga påpekande samt att totala placeringen var fel. Alla är en plac. bättre!
Edit 16: ytterligare namn lades till listan samt att nicken byttes ut mot riktiga namn
Edit 17: formatterade tabellen

måste hålla med om att pastasalladen inte var nån höjdare. som kock blev man ju lite besviken. kycklingen måste de ju ha tillrett med kärdvapen, eller kanske var torkat kött? :D för tort vare.

pulvermos borde bannlysas :D
korv med RIKTIGT mos därmot, det är grejjer det :D:D
måste säga att en burgare aldrig hade suttit fel efter loppet idag, hur dåligt det än är för kroppen (som att plåga sig i 7 mil skulle vara nyttigt :D:D)

får se hur det blir med fler lopp i år. hade problem me ryggen, så nå 12 mil pallar nog inte ryggen, t.ex. långa lugnet. 08xc blire väll inget heller då man får slita med banan nån/några veckor innan

2.10! Två minuter och tio sekunder, det var vad jag fick cykla på dagens tävling.
Attans, hade fått en fin placering i startfållan precis bakom eliten och när jag körde upp för slalombacken kände jag mig stark. Ock så över krönet och ner på löparspåret och så.. in i trängseln och hakade i en annan och så flygtur.....krasch!

Styret avbrutet (carbon), bakbromshandtaget avbrutet (carbon) och div halvsaftiga skrapsår längs hela högersidan från knäet och uppåt. FAAANN!! Jäklar så tråkigt, 2 minuter var vad jag fick köra av detta härliga lopp.

Ni som hade det jobbigt i leran och sörjan, sörj icke utan var glad att ni kom runt och fick er en trevlig dag i spåret.

/Franz som trampade av pedalaxeln förra helgen på Kolmårdsbiken, hä ä ingan flyt nu'ä!
Bara å bryta ihop å komma igen.

Du är otursförföljd Franz måste jag säga... Själv kom jag inte ens till start pga en illa tajmad förkylning, håller tummarna att den ska ge med sig till Vättern nästa helg...

Fan vilken osis Fanz! Jag såg en annan kille efter loppet med brutet styre, men det såg ut som alu. Men 2,10 måste ju vara nån slags rekord! ;o) Blir det ett dh-styre till mtb-vättern?
/Johan

Riktigt kul tävling. Dessutom mitt bästa resultat någonsin. Trots lera och dynghål höll jag mig på hjulen hela racet, däremot
fipplade jag till det när jag skulle stanna med cykeln vid duschen och gick i backen med bagen flygande en jävla bit och blodvite som följd.

Nilebiker #77 3.05.58

Det är bara att hålla med om vad som tidigare sagts. sammantaget ett mycket trevligt arrangemang som med råge platsar i långloppscupen.
Detta var mitt 5:e långlopp i år och ett av de jobbigaste hitills. Leran, rötterna och de tekniska stenpartierna tar ut sin rätt. Men på slutet var det rätt mycket stigåkning också. Banan var betydligt mer kuperad än vad jag förväntade mig. Tiden blev 3:29 vilket är hyggligt för mig, så jag antar att Lida loop under torra förhållanden kommer att vara ett riktigt snabbt lopp.

/christer

Tillbaka
Topp