lida stig status

lida stig status
precis hemkommen efter Cyklotekets mtbläger i lida,
jag var aldrig upp på loop 2 men den del av skogen jag var i var helt snöfri, dock var det lite blött på en del ställen.

//Göran

lida stig status
Vatten och lera var inte de stora problemen när jag försökte köra in mig på nya hojjen idag - det ligger ju träd över spåren mest överallt.

Tänkte försöka mig på att komma ut och rensa lite nån kväll i veckan.

lida stig status
Underlagsmässigt är det ungefär som det brukar, men precis som patrol skriver så ligger det en del träd och större grenar över spåren. Sprang några varv på korta mtbslingan i dag... Det behövs definitivt rensas för att få det cykelbart hela vägen.

Inget större problem för löpningen, tvärtom så är det bara kul med lite hopp och offtracklöpning :)

Senast ändrad:
lida stig status
tack för info. verkar vara svårt för oss med mtb ambitioner denhär våren, eller finns det likvärdiga stigar på annat håll på södertörn?
gömmarskogen ex är omöjlig fn. fällda träd var 10 meter...

lida stig status
lidalooparn skrev:
-------------------------------------------------------

> gömmarskogen ex är omöjlig fn. fällda träd
> var 10 meter...

Då är Lida ett klart bättre alternativ, så illa var det inte...

lida stig status
lidalooparn skrev:
> gömmarskogen ex är omöjlig fn. fällda träd
> var 10 meter...

Fast Gömmarens 1-mil'are är snart klar.
Planerar för att ta mig ut på torsdag kväll, alt till helgen (eller både och).
1-maj är ju också tänkbart, men då bör man väl ut o demonstrera o visa solidaritet istället ;)
// Larsa

lida stig status
Grymt snacka om entusiast jobb.
Loop2 (favvo rundan) körd 2varv. Vid sörmlandsleden har man sågat sönder omkullvälta träd men ännu ej tagit bort.
Att runda sjön är trixigt ligger en hel del is o stigen är delvis under vatten

lida stig status
lidalooparn skrev:
> Grymt snacka om entusiast jobb.

Hehe, jo lite knäpp är man väl allt, men för mig handlar det främst om att få igång "min" närmsta skogs-slinga (S/V) för MTB-träningens skull.
Kommer därför skippa Hellas tills detta är klart, vilket heller inte är till någon nackdel då Hellas ju också är vår-blött och slits om allt för många brötar på där...
Så allmänt utrop! Skippa Hellas ett tag och rensa er lokala stigar!!!
// Larsa

lida stig status
lidalooparn skrev:
> Så hur långt har du kommit? Tar mig runt
> lidaloop 2 med kanske 1-2 strul avstigningar fn.
> Är status samma på gömmaren s/v?

Tyvärr ej komplett, Gröna kanske till helgen (om inte barnen blir sjuka, hänginga men fortfarande feberfria...), Svart/Vita delen har jag inte titta på ännu...
// Larsa

Tillbaka
Topp