Lidingöloppet MTB

User01

Ny medlem
Lidingöloppet MTB
Hur lång tid tar det innan platserna i loppet är uppköpta ungefär? Såg att det bara var 1500 platser vilket lär gå åt som smör i solsken?

Både CV och Lidingöloppet MTB öppnar upp för anmälningar i september. Många pezetas som måste ut då :/

/G

Lidingöloppet MTB
Det är ju helt galet denna anmälningshets. Det tråkiga är ju inte att det är de roligaste loppen, utan de med mest marknadsföringskunskaper eller som har ett annat väl inarbetat lopp i ryggen.

Om de nu mot förmodan skulle bli av med alla startplatser tidigt så kan jag sätta ett par barends på att det kommer att finnas gott om startplatser att köpa veckan innan loppet, det är helt orimligt att tänka sig att alla som bestämmer sig redan i september året innan har en aning om var de är livet ett år senare. Jämför gärna med Cykelvasan, det fanns ju hur många annonser som helst här på K&S veckan innan.

Lidingöloppet MTB
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är ju helt galet denna anmälningshets. Det
> tråkiga är ju inte att det är de roligaste
> loppen, utan de med mest marknadsföringskunskaper
> eller som har ett annat väl inarbetat lopp i
> ryggen.

Är väl bra folk lär sig anmäla sig tidigt istället för sista dagen som på vanliga mtblopp? Lättare för arrangörerna iaf. Men trist att inte folk kör de kul loppen med lite mer mtb och stig än bara grusväg

Lidingöloppet MTB
Över 1000 spänn i anmälningsavgift! Ja, om man betalar ett halvår iförväg alltså, sen blir det ännu dyrare. Näe, jag skippar det här loppet och kör några gratisvarv i NICK-spåret istället...

Lidingöloppet MTB
cerro skrev:
> Men trist att inte folk kör de kul loppen med lite
> mer mtb och stig än bara grusväg

Men det gör det lättare för oss som gör det att få plats :)

Saftig prislapp men så går ju loppet på Lidingö ;)

Lidingöloppet MTB
Skulle ha kört imorgon.
Tyckte det var en kul lopp förra året.
Mer grusvägsrally med inslag av stök tack!

Undra när det är med i långloppskuppen?
Någon som har kolla på kraven?

Lidingöloppet MTB
Rompa skrev:
> Den dagen lidingöloppet är med i långloppscupen
> så är d dax o lägga av.

Kan Engelbrektsturen och Västgötaloppet vara med så platsar väl LMTB. Iofs får de nog lägga in några meter till med singeltrack.
Men 1481 anmälda år2 så lär de stå på egna ben i framtiden.

Lidingöloppet MTB
Finns ju ett mtb spår på lidingö också samt en del rätt kul stigar. Nog inga som helst problem att snitsla upp en långloppsbana där.

Lidingöloppet MTB
42Hz skrev:
> Vilka kör imorgon? Får jag startnummer så ska
> jag försöka hinna ta bilder! :-)

Är du den inofficiella happy fotografen?

Då väntar jag på bra bilder….

Lidingöloppet MTB
En fatbike tog starten...

DSC_6145.jpg

Sedan tog orken slut...

DSC_6157.jpg

Lidingöloppet MTB
Gick i mål på 3:19 med startnummer 3020. Hade gärna sett mig själv under 3 timmar men det var första gången och hade ingen aning om hur jävligt många backar det var men sjukt kul och trevlig bana. Känner mig nöjd med köpet av ett par handskar i veckan :)

Lidingöloppet MTB
Globalistic skrev:
> Trött blev man. Knasig bana, passade inte alls
> mig. Kom i mål i alla fall Fint arr, knasigt
> väder.
>
> +1 till alla funktionärer.

Och -1 till mig som hejade glatt och gnällde på krampen istället för att peppa när jag passerade. Kommer inte upprepas.

Lidingöloppet MTB
galaxenspresident skrev:
> Är det ett asfaltslopp (av bilderna så långt
> att dömma)?

Lite asfalt, lite grus, lite motionsspår och pyttelite stig. Starten gick på asfalt.

Lidingöloppet MTB
pme skrev:
> galaxenspresident skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det ett asfaltslopp (av bilderna så långt
> > att dömma)?
>
> Lite asfalt, lite grus, lite motionsspår och
> pyttelite stig. Starten gick på asfalt.

Skulle snarare säga medelmycket asfalt, lite grus, mycket motionsspårs berg- och dalbana och sen pyttelite stig. 75% kondition och 25% teknik

Lidingöloppet MTB
Fliken skrev:
> Nå. Var det PREMIUM?

Nja, inte maten efteråt i alla fall. Kallt kött med halvrå potatis känns inte så premium...

Lidingöloppet MTB
Kom in på 3:14 i min premiär på detta lopp. Nöjd med resultatet då jag varit sjuk i förra veckan och suger på stig så för mig var detta lopp klart svårare än CV. Den sista milen var i mitt tycke rätt tuff med några riktigt tekniska partier när man var som punchigast. Hoppas man fastnat på någon av Harris bilder i alla fall, åkte med nummer 9061.

Lidingöloppet MTB
Tyckte att banan kändes grymt mycket jobbigare än förra året även fast det i stort sett ser ut att vara samma sträckning.

Hade en trist dag och tänkte kliva av vid varvningen men tog mig runt. Missade tre timmar med några sekunder. Surt.

Lidingöloppet MTB
Jens.banan skrev:
> Hade nummer 4032 och körde på 2:38:07, mycket
> tack vare att det var minimalt med rötter, sten
> och andra tråkigheter :)

Najz!
Första gången?

Lidingöloppet MTB
Globalistic skrev:
> Jens.banan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hade nummer 4032 och körde på 2:38:07, mycket
> > tack vare att det var minimalt med rötter,
> sten
> > och andra tråkigheter :)
>
>
> Najz!
> Första gången?

Första gången jag körde Lidingö och andra cykeltävlingen totalt :) har tränat mycket lvg och mtb men i tävlingsväg har det typ bara blivit längdskidtävlingar och löptävlingar tidigare. Men det blir det ändring på i år!

Tillbaka
Topp