Lidingöloppet MTB

Lidingöloppet MTB
Löparbana in mot mål

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    101.6 KB · Besök: 35
Lidingöloppet MTB
Aprilväder i Maj!
Stod och velade mellan kortfingerhandskar och långa dito,tog rätt!
Snö/hagel efter typ 4 mil och blåst,burr.
Frös riktigt ordentligt efter målgång.

+ en miljon till alla åskådare och ett riktigt bra arrangemang.
Det enda jag saknade var kilometermarkeringar utefter banan

Lidingöloppet MTB
Min pulsklocka fick det till 63,85 från startlinjen till sportdrycken efter målgången.

Saknar också bilder ;-)

Dessutom verkar jag vara den ende som uppskattade köttet (mitt var varmt). Potatissalladen var däremot inte så aptitlig i snöstormen som kom precis när jag skulle äta.

Lidingöloppet MTB
Några kort från idag.

Bilagor

• IMG_0319.JPG
    IMG_0319.JPG
    128 KB · Besök: 36
  • IMG_0331.JPG
    IMG_0331.JPG
    98.2 KB · Besök: 44
  • IMG_0325.JPG
    IMG_0325.JPG
    139.1 KB · Besök: 32
  • DSC02392.JPG
    DSC02392.JPG
    129.6 KB · Besök: 34
Lidingöloppet MTB
Premiärkörde idag och tyckte det var ett kul lopp och tillställning trots nästan total avsaknad av det som är Mountainbiking för mig. Det visste jag ju innan men kände att med en ny 29 tummare finns inga ursäkter och blev glatt överraskad när de dök upp lite små stigstumpar här å där. Tyvärr var det ju lika kaosartat i dom spåren som när första blixthalkan i Stockholm slår till. Det verkade finnas en väl utbredd skräck för jord under däcken för en majoritet av deltagarna. Men det gick att kryssa sig fram hjälpligt. Startade i näst sista(11) startledet och kom i mål i andra utifrån total placeringen så det blev många omkörningar och det är ju kul att få känna sig snabb. Uppskattade att det var totalt Ca 1km singeltrack, resterade 59km är en kuperad och fartig transportsträcka, bitvis väldigt roliga snabba partier och många vackra vyer. Mycket bra arrangerat.
Fan, får nog ta och anmäla mig till nästa år, med en bättre stratgrupp borde det gå att komma under tre timmar.

Lidingöloppet MTB
Lidingöloppet MTB var inte så premium vad gäller hanteringen av dom som anmälde sig sent. I resultatlistorna så har dom som anmält sig sent inte fått med sina namn utan är bara "nummer". Jag har dessutom hamnat i tävlingsklassens resultatlista fastän jag var anmäld i motion och hade motionsnummerlapp. Kanske inte nån stor grej, men jag tycker ändå att om jag betalar 1500kr som efteranmälan kostade så borde jag få hamna i korrekt resultatlista och att få ha ett namn och inte bara ett nummer.

Lidingöloppet MTB
Gillade också arrangemanget. Kul, välmarkerad bana med mycket fartkänsla. Massor av funktionärer/posteringar som glatt visade vägen. Trevliga vätskekontroller, tänk att de orkar ge oss feta motionärer sån service! Gick in på 2:54 vilket kanske var lite långsammare än vad jag hade tänkt, men det duger.

Om jag skulle klaga på nåt så får det väl vara att det var förbannat kallt på morgonen. Pengarna tillbaka!

Senast ändrad:
Lidingöloppet MTB
Lidingöloppet vs vasan. Vad är jobbigast? Gjorde debut igår på måttliga 3h 19 min.
Vasan +3mil men kanske lättare terräng, eller?

Vilket är tuffast helt enkelt.

Lidingöloppet MTB
Jag tycker att vasan är lättare. Betydligt färre bendödarbackar och i slutändan tjänar man typ 100 höjdmeter eller något.
CV tar lite längre tid men man är betydligt mindre utpumpad när man når mål.

Lidingöloppet MTB
spark930 skrev:
-------------------------------------------------------
> Lidingöloppet vs vasan. Vad är jobbigast? Gjorde
> debut igår på måttliga 3h 19 min.
> Vasan +3mil men kanske lättare terräng, eller?
>
> Vilket är tuffast helt enkelt.

Åkte igår på 2.36 och Vasan tog en 1h längre i höstas. Anser att Vasans längd gör att de blir tuffare än Lidingö. Båda är ju väldigt lättkörda

Lidingöloppet MTB
Denna i bakdäcket efter 11 km förstörde min chans att komma närmare 3 timmar.
De hade byggt ett nytt räcke utmed nån form av vattendrag och haft dålig koll på sina skruvar.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    44.1 KB · Besök: 33
Lidingöloppet MTB
Jag tycker också att CV känns lättare än Lidingöloppet. Det finns över huvud taget inga tekniska partier i CV. Även om dom är få i Lidingöloppet så kändes det svårare för mig. De extra 3 milen tycker jag inte spelar så stor roll då det är mycket mindre kuperat på CV och långa partier med landsväg.

Lidingöloppet MTB
oladencoola skrev:
> En fatbike tog starten...
>
>
>
> Sedan tog orken slut...
>
>

Jag hörde lite av historien om den där starten.
Fredrik Modin (på fatbiken) hade varit på svensexa kvällen innan och blivit lurad att han skulle köra loppet.
Precis innan start fick han dock reda på att det inte var "på riktigt", utan att han behövde bara vara först när masterbilen släppte.

Lidingöloppet MTB
Första loppet för mig någonsin, nyss fyllda 50

+
Cykeln (beggad Scott Scale)
klädsel
funktionärer
kombipedaler

-
km markeringar
tränat mycket backar och ofta men nu inser man för lite i sträcka varje gång

Lidingöloppet MTB
Åkte på min cross,fungerade det med även om det inte var helt optimerat med en stukad tumme.

Bilagor

• IMG_20140504_131149.jpg
    IMG_20140504_131149.jpg
    115.4 KB · Besök: 36
Lidingöloppet MTB
Tjapp skrev:
> Åkte på min cross,fungerade det med även om det
> inte var helt optimerat med en stukad tumme.

Din cross har en stukad tumme?

Lidingöloppet MTB
Bäst att hugade spekulanter på att delta nästa år skyndar sig att anmäla sig. De ska fortsätta med begränsat antal startplatser. Det var ju bara typ 1000 platser över i år så det kan bli tajt...

/F

Tillbaka
Topp