Liftkort på friskvårdsbidraget?

• Trådstartare Trådstartare WSB
  • Start datum Start datum

WSB

Aktiv medlem
Är det möjligt? Någon som fått tillbaka pengarna, behövde namn stå på kvittot för att få igenom det?

Skatteverket säger att både "slalom" och "utförsåkning" är avdragsgillt.
Har inte behövt ha något namn på något av mina avdrag.

Beror som vanligt helt på vilka regler din arbetsgivare har. De har ingen skyldighet att godkänna allt som är ok enligt Skatteverket.

Jag har fått ersättning för liftkort köpta både i Sverige och i andra europeiska länder, både för skidåkning och cykling.

Jag har också fått ersättning för liftkort, både för cykel och skidor. Vi har benify som verkar godkänna allt Skatteverket godkänner.

Jag köper JBP säsongskort på friskvårdsbidraget, funkar fint. Min arbetsgivare hänvisar bara till Skatteverkets regler.

Mitt Epassi funkar inte för liftkort typ skistar inte med på deras lista..

Isaberg mtb ville inte änns veta av friskvårdsbidrags pengar,när ja fråga sennast?
Synd man inte spelar golf istället verkar funka överallt

Mitt Epassi funkar inte för liftkort typ skistar inte med på deras lista..

Isaberg mtb ville inte änns veta av friskvårdsbidrags pengar,när ja fråga sennast?
Synd man inte spelar golf istället verkar funka överallt

Varför behöver parken veta att du ska använda bidraget? Det är bara att lägga ut och sen använda kvittot för att få tillbaks pengarna?

Man betalar med friskvårdsbidrags app från epassi, måste vara kopplat till motagare. Inga kvitton som skickas.
Som sagt sämsta systemet om man frågar mig. Kan inte göra av med pengarna..

Mina arbetsgivare har krävt kvitto med namn på, men då funkat bra. Senast betalade jag Vallåsen via Klarna, och det funkade också bra, faktura samt skärmdump på kontoutdrag

verkar inte funka hos skistar iallafall, dom finns inte med hos ePassi när jag kollade nyss ifall jag skulle hamna i Åre i sommar ändå.
Verkar vara ePassi som är jobbiga, och tydligen bara erbjuder de leverantörer de handlat upp? När jag hade Benify fanns det dels de leverantörer de handlat upp (eller arbetsgivaren valt ut), men dessutom möjlighet att skicka in kvitton på det man själv "köpt".

Mailade epassi och frågade om liftkort skistar åre. Svar:

Hej Jonas,

Ja det skall gå bra.

Då leverantören inte har anslutit sig till vårt betalsystem kan vi hjälpa dig och utbetala friskvårdsbidraget till ditt bankkonto mot uppvisande av kvitto på eget utlägg.

Observera att du endast kan lämna in svenska kvitton, ePassi hanterar inga kvitton från annat land än Sverige.

Gör så här:

1. Bifoga kvittot på ditt privata utlägg via mejl (support@epassi.se). På kvittot ska det framgå: datum, ditt namn, säljare, vad som köpts, totalsumma, moms samt organisationsnummer.
    (Om ditt namn inte är angivet på kvittot eller om du har en faktura ber vi dig att även bifoga ett betalningsintyg, t.ex. ett kontoutdrag från ditt konto).
  2. Ange dina kontouppgifter, vilken bank du har samt clearing- och kontonummer dit vi skall göra en inbetalning gällande ditt privata utlägg.

OBS: För att vi skall kunna registrera ditt utlägg så behöver vi även ditt mobilnummer som du registrerat på ditt ePassi-konto, vänligen återkom med detta i samband med att du skickar oss kvitto.

Om du hellre önskar att skicka in ditt kvitto via posten, märk brevet med:

ePassi Min Friskvård AB
Storgatan 31
461 30 Trollhättan

Med vänlig hälsning
ePassi support

Jag har även lyckats att få igenom ett kvitto på shuttle i Finale Ligure på friskvårdsbidraget en gång, skrev att det var ett liftkort när jag skickade in det. Högst oklart om det borde gått igenom egentligen :)

Precis haft ännu en mail-växling med ePassi. tyvärr är de ännu sämre nu, nu går det inte att få ut liftkort (Skistar) alls, för att man inte får skicka in kvitton längre utan allt måste gå via appen ???

(Har tidigare blivit nekad både Strava och Zwift ?)

Precis haft ännu en mail-växling med ePassi. tyvärr är de ännu sämre nu, nu går det inte att få ut liftkort (Skistar) alls, för att man inte får skicka in kvitton längre utan allt måste gå via appen ???

(Har tidigare blivit nekad både Strava och Zwift ?)

antar det blir svårt med isaberg också då ?. Blir en dyr sommar i år med både obligatoriska Åre veckan och några besök i isaberg om dom inte lyckas lösa det isåfall.

Har Epassi som bråkar med med kvittot från Göteborgsenduron.
Kvittot är utställt av Sportstiming med danskt organisationsnummer och det gillar dom inte.

Någon som har fått igen lopp från swe cup/sportstiming?

Lopp generellt har ju varit svårt tidigare, om det inte varit lag med arbetsgivaren.

Men utländska org-nr har jag fått igenom med Benify. Det är ju i slutändan upp till din arbetsgivare och leverantör vad de vill godkänna men det finns inget explicit i reglerna som sätter stopp.

Lopp generellt har ju varit svårt tidigare, om det inte varit lag med arbetsgivaren.

Men utländska org-nr har jag fått igenom med Benify. Det är ju i slutändan upp till din arbetsgivare och leverantör vad de vill godkänna men det finns inget explicit i reglerna som sätter stopp.
Lopp ”med motionsinslag” ska vara godkänt numer. Exakt var gränsen går är ju svårt att veta. Motionslopp bör ju vara ok iaf, medan tävlingar är mer tveksamt.

Jag var med i motionsklass så den biten är ganska tydlig. Inte de dom hänger upp sig på.
Varför får man ens kvitto från sportstiming och inte swe cup?

Man betalar med friskvårdsbidrags app från epassi, måste vara kopplat till motagare. Inga kvitton som skickas.
Som sagt sämsta systemet om man frågar mig. Kan inte göra av med pengarna..
Det går att lämna in kvitton via epassi också. Har lämnat in och fått ok på skistarkvitton.

Tillbaka
Topp