Liner / undershorts med pad av bra kvalitet. Premiumkvalitet då alltså! =)

Pelle Hå

Aktiv medlem
Kan ni namedroppa några riktigt bra liners med pad att ha under mtb-shortsen?
Premiumkvalitet som Assos + ANNAT ska det vara, och gärna i någon slags mesh så att de blir svalare än vanliga hängsellösa cykelbyxor.

Rapha Core shorts har jag och de har bra pad men är för höga i midjan och lite väl varma.
Gore Bike Wear Inner 2.0 Tights Pro+ har jag kört och de är ganska ok, men tyget i padden är lite strävt och fyllningen kunde vara bättre.

Assos har ju faktiskt en som ser intressant ut. Någon som provat dem? https://www.bike24.com/1.php?conten...18,12;pgc[1687]=1689;pgc[104][10276]=1;page=2

Har du testat Specialized mountain liner med fickor? Har två par, de är riktigt bra!

Hur höga är Rapha Core? Att slippa ha alla byxlinningar på samma ställe låter ju lite positivt annars.

Upp till armhålorna ungefär.

Nä, men de slutar med en bred resår som tangerar naveln och fortsätter ovanför höftbenen.

Det hala tyget gör att shortsen kasar ner, och linningar på olika ställen känns inte skönt för mig.

Senast ändrad:
Pelle Hå sa:
Upp till armhålorna ungefär.

Nä, men de slutar med en bred resår som tangerar naveln och fortsätter ovanför höftbenen.

Det hala tyget gör att shortsen kastar ner och linningar på olika ställen känns inte skönt för mig.
Hmm. Jag är ju fortfarande nyfiken men låter som om man behöver prova för att veta.

Grymt nöjd med de som följde med mina Troy Lee Ruckus. Skönare padding än alla andra bibs jag har och riktigt tunna. Borde finnas att köpa lösa.

Specialized som nämndes ovan är kanonbra vad gäller fickorna på rygg och lår, galet att inte fler erbjuder den varianten. Däremot är inte paddingen särskilt premium, personligen tycker jag den är lågbudget-känsla.

Blev positivt överraskad av poc:s padding i ett par bibs som jag chansköpte vid en utförsäljning. Contour Bib shorts tror jag modellen heter. Används flitigt både under shortsen i skogen och utan vid landsväg.

(Båda ovan nämnda är iofs bibs, vilket inte var önskvärt av ts.?)

Senast ändrad:
magnil sa:
Grymt nöjd med de som följde med mina Troy Lee Ruckus. Skönare padding än alla andra bibs jag har och riktigt tunna. Borde finnas att köpa lösa.

Har två såna och håller med om att de är jättebra! Känner ingen större skillnad (om någon) mellan mina trots rätt stor åldersskillnad så kvaliteten verkar bra.

Som bonus är Ruckus-shortsen jättebra också! Den nyare linern följde med en annan modell så det är nog samma till flera olika TLD-shorts.

Slår ett slag för Pearl Izumi Escape Quest Short som byxa under. Paddingen känns lite väl tilltagen första gången man drar på sig dem, men sköna på hojen och i materialet.

Tillbaka
Topp