Tjaba!
Nu är jag hemma i Bromma efter mycket om och men. Vilket äventyr!
Den första lilla incidenten inträffade nån gång vid 9-snåret på en lös grusväg
med mycket sten. Punka på bakhjulet när en sladdandes Golf överraskade mig.
Hade fel verktyg med mig, men löste det till sist mha. min leatherman *uh*.
Att fylla vatten på första halvan av turen va inte helt lätt. Fanns väldigt få
ställen att fylla så tidigt på morgonen. Men ett stort tack til Åkes Buss garage
för lån av verktyg och rejält vätskeintag.
Turen upp till första färjan gick bra trots motvinde, stod på rätt bra sista halvan.
Backarna på andra sidan färjan öster om kolmården var helroliga. Bästa och vackraste
avsnittet på turen längs vattnet. Upp och ner o kors o tvärs. En bra taktik med fixed
med många utförs och uppförslöpor efter varann är att helt sonika köra kamikaaze utför.
Man trampar upp en jävulsk fart och sen klickar man ur och låter vevarna vifta bäst de
vill i hopp om att inget oväntat dyker upp (!!!).
Nyköping tog lång tid pga. en massa felnavigering efter att ha "genat" på någon cykelled
in till centrum och inte hittat rätt väg ut utan detaljerad karta.
Lite mer norrut blev det behagligare med låånga raka vägsträckor, svaga lutningar och
mestadels stark medvind som gjorde att man tramapde ur utan att anstränga sig.
Vid järna bailade jag och tog pendeln pga. att det blivit så jädra mörkt. Hade medvind och
grymt rull med bara 12-13km kvar till Södertälje. Men jag kände inte för att irra norr om
södertälje så jag klev på pendeln där.
Sedan klev jag av i Tullinge av ren trötthet. Insåg det först när jag irrat runt en stund
på ett par högtrafikerade leder i mörkret och slutligen hamnat i Flemingsberg, surpise surprise.
Från flempan gick det helsnett. Kom på fel utfartsled som fö. var fett trafikerad (Glömstavägen)
och saknade väggren och cykelbana första biten. När jag vek av på cykelbanan tog leden en annan
riktning och jag slutade i Hallunda.
Från Hallunda lyckades jag inte riktigt hitta till Slagsta i mörkret utan irrade som fan utan
karta. Till sist fick jag hjälp av en hygglig taxi-chaffis som visade vägen. Klev på färjan 21.15.
Sen ut till Färingsö för smarrig middag med brorsan.
Har några usla mobilbilder som dyker upp sen. :)