Lista Sveriges pump tracks

• Trådstartare Trådstartare nl
  • Start datum Start datum

nl

Ny medlem
Behöver egentligen inte skriva så mycket mer, men finns det några pump tracks i närheten av Stockholm?

Edit: Verkar inte finnas några pump tracks i närheten av Stockholm, så jag utökar min sökning. Låt oss lista de tillgängliga pump tracks som finns i Sverige. Skicka gärna med en google maps länk till platsen.

Senast ändrad:
Jag börjar misströsta, finns det något pump track i Sverige öht?

Nu ledsnar jag och byter namn på tråden från "Stockholms närmaste pump track", till "Lista Sveriges pump tracks"

Edit: stavning

Senast ändrad:
Kenneth skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vet att Steve höll på att bygga en i Haga
> men jag vet ej om den är klar

Oj har jag helt missat, var då?
Eller menar du Mårten och Jakobs pyttedirt?

Jag testade en riktig pump track när jag var i Morzine förra veckan och det var SÅ roligt. Därför började jag leta efter någon i närheten av stockholm. Dock är inte en BMX bana byggd på samma sätt, fast att man kan pumpa i den också. Jag vill ha känslan av att åka varv på varv utan att ta ett enda tramptag.

felixtb skrev:
-------------------------------------------------------
> finns en kort pumptrack i fårdala tyresö, en
> failad dirtjumpslinga somm jag och några polare
> brukar pumpa med bmx

Kan du skicka en google maps länk till platsen. Det enklaste är att hitta platsen, högerklicka och välja vad finns hör. Sedan finns det en "länk" ikon i övre högra hörnet som du kan kopiera.

Tips på pumptracks i Stockholmsområdet 2020?

200 meter norr om Vilundabadet i Upplands Väsby. Syns på google maps.

I Ursvik, vid något som heter Street Mentality ska det finnas en demonterbar pumptrack(glasfibersektioner), stod på annan plats tidigare och fick förklarat för mig var den står nu.

På Ekerö, vid Ekebyhovsskolan. Den har jag inte besökt, men ska tydligen vara asfalterad.

Det här var ju ingent svar på någon fråga men det planeras en pump i Hallstahammar. Ska byggas av Velosolutions som även byggt den i Järvsö.

Finns en i Täljöviken nära Åkersberga. Banan ser klar ut när man kikar genom stängslet som omgärdar området den ligger i. Nån sa att den byggts av namnkunnig herre (Cross-Tompa), vet dock ej om det stämmer, men den ser rekorderlig ut på avstånd i alla fall. I vår senast är den öppen får man hoppas.

Några uppdateringar på pump tracks för 2021?

Någon som har testat den i Åkersberga?

Stor-Stockholm verkar ju sämst i Sverige med pumps per capita. Någon som vet om något är på gång. Jag är sugen på att göra ett upprop och ett medborgarförslag.. men har noll erfarenhet. Någon som det?

Stockholm - Söderort - Sköndal
I lokalposten: https://www.mitti.se/
Kartlänk: Google maps ;)
och så en bild för dig som inte orkade klicka på länken till tidningsartikeln
1619685479648.png

Min review: Kul och jobbigt! Har bara helstela storcyklar men det funkar om man jobbar för det. Kom hit och testa med din BMX och berätta hur det var!

Står en i Ludvika, vid Väsmans strand, ska försöka ta en bild nån gång, rätt liten och enkel men ändock. :)

Stockholm - Söderort - Sköndal
I lokalposten: https://www.mitti.se/
Kartlänk: Google maps ;)
och så en bild för dig som inte orkade klicka på länken till tidningsartikeln
Visa bilaga 485476

Min review: Kul och jobbigt! Har bara helstela storcyklar men det funkar om man jobbar för det. Kom hit och testa med din BMX och berätta hur det var!
Min review av samma ställe:

Det i särklass sämsta jag och mina barn någonsin försökt att cykla på. OM man lyckas pumpa upp lite fart så är det inget annat än livsfarligt. Alla rollers är alldeles för branta och vassa och bermsen för höga, för flacka och med katastrofradie. Så här kan det gå när kommuner gör upphandlingar och entreprenören med lägsta budet och noll erfarenhet av cykling vinner. Närmare en halv miljon av våra skattepengar kostade kalaset.

Mer info här: https://www.mitti.se/nyheter/bmx-banan-sagas-anvands-som-hundrastgard/repsiq!qgFnqzhH4DzFJmv4j7QBEw/

Och inte långt ifrån Gränna:

Herr Jangmo igen:

Min review av samma ställe:

Det i särklass sämsta jag och mina barn någonsin försökt att cykla på. OM man lyckas pumpa upp lite fart så är det inget annat än livsfarligt. Alla rollers är alldeles för branta och vassa och bermsen för höga, för flacka och med katastrofradie. Så här kan det gå när kommuner gör upphandlingar och entreprenören med lägsta budet och noll erfarenhet av cykling vinner. Närmare en halv miljon av våra skattepengar kostade kalaset.

Mer info här: https://www.mitti.se/nyheter/bmx-banan-sagas-anvands-som-hundrastgard/repsiq!qgFnqzhH4DzFJmv4j7QBEw/
Intressant att kommunen ändå är positiva.
Hade en hundrastplats varit målet så kunde man säkerligen gjort en billigare lösning.

Intressant att kommunen ändå är positiva.
Hade en hundrastplats varit målet så kunde man säkerligen gjort en billigare lösning.
Kommunen vet tyvärr inte heller vad dom har beställt. Ännu mer intressant är att entreprenören Bite AB gjorde ett studiebesök på Älvsjö BMX-bana innan och fick det tydliga rådet att ta hjälp av någon som byggt pumptrack tidigare eftersom det annars är extremt svårt att få till det bra. Så då bestämde dom sig för att inte ta hjälp och byggde denna monstrositet till bana. Jag jobbar på Cykelfrämjandet och på min långa lista av goda idéer står en räddningsaktion i Sköndal. Allt är ju på plats på avsedd mark så det handlar mest om att omfördela massorna.

Vem startar en insamling?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp