lite bilder på min nya vän...GiantNRS

Hogge

Aktiv medlem
Ikväll blev det en premiärtur i Delsjön i GBG på min nya vän GiantNRS känndes helt underbar att köra på..
här e lite bilder att titta på om man vill..har inte kommit på hur jag lägger in bilderna direkt på forumet från passagen där jag just nu använder som lagringsplats.
kanske blir det en sväng vid 10 tiden imorgon igen.

http://hem.passagen.se/giantnrs/

finfin hojj, men har du tänkt köra xc med den? isf så tycker jag gaffelvalet är lite dumt gjort då bomber gafflarna känns mer dirt/freeride inriktade som väger bly.

Fast å andra sidan så är bomber gaffeln bättre än min nuvarande rs gaffel som är helt sunkig.

annars bra val av komponenter (xt rakt igenom?).. det ända "dåliga" med xt gruppen jag har hört/sett är att reglagen är så oerhört klumpiga, stora hus samt långa vid bromsslangs infästningen (enbart disc versionen)

med något kort styre så hamnar de omlått.

Tanken e väl att köra mest xc, jag har en SID SL på min andra...men jag tycker att gaffeln verkar vara helt ok för dom pengarna. När det gäller reglagen så tycker jag faktiskt att dom fungerar mkt bra var inte alls svårt att vänja sig vid "fladder växlingen" med bromshandtaget..fast känslan i mina Hope bromsar e nog att lite vassare ändå.

Jag gillar reglagen!! Det spelar väl ingen större roll hur stora eller långa dom är, det är funktionen som räknas. Utmärkt komponentsval!! Så ska det se ut.

Mycket fin cykel du..den ser bekväm ut. Vart får man tag i happymtb klistermärket som du hade på ramen ?

// Hoss

Bara å säga grattis till en fin hoj.

När det gäller växel reglage är det väl en ganska inviduell fråga. Jag till ex stor gillar Alivio reglagen.
Min kompis stormtrivs med sina SRAM 9.0 gripshift. Vet också många som gillar sina "nya" XT reglage.
Helt inviduellt med andra ord.

Vacker!!! Gillar färgen, riktigt snygg! Kedjan är ju nästan lika ren som på min cykel. ;-) Har du vant dig vid reglagen än?

/Leo

Tim, det är skillnad på Bombers och Bombers!

Z1-gafflarna är lite tyngre freeridegafflar medans MX-serien är lättare och är bland det bästa som finns i den prisklassen.

Hade glapp i ena benet på min ETA 03 o skulle byta den ,vägde den som tur var innan... långt tyngre än uppgifter . Blev ingen sån mer!

Miffo-inställning på sadeln. Antingen har du köpt för stor ram eller så gillar du att köra Tempolopp. Bak med den!!!

GRATTIS Hogge!!!!
Jag är supernöjd med min NRS - och blir bara mer o mer nöjd för varje meter jag cyklar! Helt underbar helt enkelt!
Återigen GRATTIS!!!!!!!

Kram
/anki

Tillbaka
Topp