lite nybörjar frågor

jra enduro

Ny medlem
lite nybörjar frågor
Hej är nybörjare inom mtb har iof haft mtb hela mitt liv men aldrig andvänt den som tränings/tävlingsredskap. Har precis köpt en Extrem voltage en hoj jag fått tips om skulle vara bra för mitt syfte. Sitter ju rätt bra grejer på xt växlar och deore bromsar och lite lull lull. Men jag har inte hittat extrems hemsida någon som vet? Är extrem skapliga grejer eller bara dumpa i ån? ;) Framgaffeln kändes jäkligt nice under första passen idag ca 3 mil skogsåkning är en Omega Sl rst hur är den? Gjorde dessutom första vurpan med klick skor i en backe som jag tappade fästet i och druttade :) lite svårt att vänja sig vid. Men det jag undrar mest är hur högt ska jag ha sadeln för att få bästa trampen?
Tacksam för hjälp

lite nybörjar frågor
Är säkert en helt ok cykel du har köpt, om den passar i storlek å så bara. En bra höjd på sadeln är ha den så att du precis når ner om du har hälen på trampan.

lite nybörjar frågor
jo då helnöjd med storleken känns kanon fick bra hjälp från cykelfirman att prova ut provade flera modeller och föll för denna satte dessutom på längre styrstag och högre styre för jag e så lång.

Tillbaka
Topp