Liten, smidig telefon att ha med sig

Kan inte heller få in i huvudet att man vill ha en större telefon. Smidigt om man kan böja sig framåt samtidigt som man har telefonen i fickan på jeansen kan jag tycka..🤪
Jag har en sån tegelsten och gillar den skarpt. Sen är jag svagsynt och fotar mycket och gillar att editera bilder med sån stylus-penna. Jag vill också ha bra kamera med mycket zoom, kollar ofta på film, youtube mm när jag reser och då är stor skärm bra.

Jag hade en 13 Mini. Lätt bästa telefonen jag haft. Var också med på äventyr. Tyvärr var den jobbets och inte min så fick en "fullstor" nu, jäklar vad bängligt stora de är ... Det är alltså detta folk vill ha eftersom minin sålde så dåligt att de la ner den?

Så är det tyvärr, ja. Jag hade en 12 mini på ett gammalt jobb. Lätt bästa telefonen jag haft, skulle skaffa en på direkten om de kom igen.

Inte hos Telia iaf, frågade för något år sen.
Märkligt för en lekman att det inte skulle finnas. E-sim i min klockar har ju samma nummer som luren, men det kanske är skillnad på ngt vis. Tvillingkort i ipaden gör ju iofs inte att det ringer i ipaden när det ringer i luren…..tror jag!??

När man är en av flera miljoner kunder (dvs kund till teleoperatörer eller teknikprylstillverkare) så får man snällt anpassa sig efter utbudet snarare än välja hur man vill ha det.😛

Märkligt för en lekman att det inte skulle finnas. E-sim i min klockar har ju samma nummer som luren, men det kanske är skillnad på ngt vis. Tvillingkort i ipaden gör ju iofs inte att det ringer i ipaden när det ringer i luren…..tror jag!??
Jag ville ha ett tvillingkort till gps:en men det var tvärt nej (då). I förhoppning att kunna dela dom 50GB/månad i fri surf som mitt abonnemang har inom EU.
Det fick bli ett Hallon istället med laddbar surf. Surt som fan när Karroo släpper en uppdatering första natten man är på väg mot kontinenten, uppdateringen raderar kartorna så ingen ruttning fungerar och all köpt surf går åt.

Tur i oturen så var den nattens sträcka känd, jag hade gps:en bara som logg. Nu har jag inte använt min Karroo på ett år drygt och hoppas att dom fixat problemet och satt dit en prompt så att inte uppdatering sker automagiskt. Nu skulle det med kartornas radering inte ha hänt, lika lite som Harrisburg men better sejf än sårry som det heter.
Uppdateringar samt nedladdningar sköter jag i princip alltid via wifi på hotell eller cafén.

Hade jag haft ett Telia tvillingkort med obegränsad surf i Sverige hade det inte varit ngt att bry sig om öht, men att stå vid ett vägskäl och ladda på abonnemang samt försöka förstå vart kartan tagit vägen (rutt går ej att starta) mitt i natten när hjärnkapaciteten är på 14% är inget najs.

Tillbaka
Topp