[Live-RR] BRM 300k Malmö 22/4

Jeppe_E

Aktiv medlem
I morgon är det dags. Nio tappra skåningar? (ja, förhoppningsvis) lämnar Shellmacken på Holma i Malmö för att utforska och mäta vindstyrkan hela vägen upp till gränsen mot Halland. DMI har utlovat misärvindar och det lär gå långsamt upp till vändpunkten på Hallandsåsen.

Skarmavbild2017-04-21kl.21.48.48.png

Vi kommer att besöka spännande orter, såsom Höör, Ljungbyhed, Kågeröd, Klippan, Eket, Ängelholm, Helsingborg och Landskrona. Det kommer att bli festligt.

En nagelbitande live-track kommer att publiceras här i morgon. Utanför viner vinden just nu och det råder delade meningar om hur lämpligt det är att cykla när det skall blåsa såpass. Med lite tur vänder vinden när vi kommit till hallandsåsen, så att vi får motvind hela vägen.

Skarmavbild2017-04-21kl.22.01.03.png

Senast ändrad:
God tur!

Men jag kan åtminstone inte hitta minsta lilla antydan till snöfall på Söderåsen, så någon maxmisär blir det inte.

Det vore dock väldigt snitsigt, ur misärsynvinkel, om vinden vände medan ni pinkar på Rasta Hallandsås, men nja...

Å andra sidan ska den inte vrida mycket för att man ska få sur kantvind ner förbi Ängelholm fast man suttit hela dagen och samlat ihop till lite riktigt åka av...

Lycka till!

Har ni tur hinner vinden vända tills ni gör detsamma. Då får ni i alla fall lite ökande misärsaldo.

Frisk vind från väst-nordväst i nuläget.

För de som inte cyklat denna bana kan nämnas att denna vindriktning ger i princip NOLL medvind. Mest mot och kant.

Jag steker pannkakor.

ohellstrom sa:
Man kanske skulle köpa sig en SPOT... internetcykling är ju en sport på frammarsch

Det finns möjlighet till live-tracking i dom "moderna" Edge-manickerna, har inte provat själv men att slippa hänga extra saker på cykeln är trevligt. Ska baske mig prova idag på Girot-rundan.

Spacekitty sa:
ohellstrom sa:
Man kanske skulle köpa sig en SPOT... internetcykling är ju en sport på frammarsch

Det finns möjlighet till live-tracking i dom "moderna" Edge-manickerna, har inte provat själv men att slippa hänga extra saker på cykeln är trevligt. Ska baske mig prova idag på Girot-rundan.

Jo jag vet... men det lär väl äta både gps- och telefonbatteriet levande?

ohellstrom sa:
Spacekitty sa:
ohellstrom sa:

Jag har klarat både mobil och Edge 810 med live track på 30 mil, men som alla vet är det ju bara uppvärmningen ;-)

NLC sa:
ohellstrom sa:
Spacekitty sa:
ohellstrom sa:

Jag har klarat både mobil och Edge 810 med live track på 30 mil, men som alla vet är det ju bara uppvärmningen ;-)

Precis. Det är ju långa rundor vi snackar om - 2.0 sjö (ja, det är en SI-enhet) och uppåt.

Nå, tillbaka till internetcyklingen... det lär vara riktigt sur motvind på väg 13 mot Ljungbyhed just nu.

Med lite flax kan Moder Jord sen bjuda på en liten klapp i baken på väg mot foten av Lotta, men det lära vara den enda hjälp som står att få de kommande 10 milen.

Senast ändrad:
ohellstrom sa:
Nå, tillbaka till internetcyklingen... det lär vara riktigt sur motvind på väg 13 mot Ljungbyhed just nu.

Med lite flax kan Moder Jord sen bjuda på en liten klapp i baken på väg mot foten av Lotta, men det lära vara den enda hjälp som står att få de kommande 10 milen.

Jo, sur motvind deluxe

Men nu är 1/3 klart. Benen är.... trötta. Det är solocykling som gäller :)

IMG_0008.JPG

Sol, men kallt i vinden

Kämpa på. Bara fem mil tills du kommer över hälften vilket jag tycker på något sätt ändå är skönt mentalt - har man grejat att köra halva sträckan en gång ska man väl kunna greja det en gång till!?

Den där närmaste saken på bilden ser ut som något jag skulle kunna unna mig på macken i Täby efter målgång då jag varit sugen på något fett och sött. Tyvärr brukar jag mest bli lätt illamående ut av sådant i det skedet vilket brukar leda till att transportcyklingen de tre milen hem brukar gå än långsammare än vad som annars skulle vara nödvändigt.

Jeppe, bra kämpat.

Sviterna efter förra helgens förkylnings bonanza räddar mig med internetcykling, men om vindförhållandena liknar de vi har i huvudstaden så förtjänar du misär creed för prestationen. Heja på, knappt hälften kvar säger garmin.

Vinden tycks vara nordvästlig vilket innebär kantvind från åsen ner till Helsingborg. När man sen kommer ut på Landskronavägen blir det åka av!

Statoil i HBG. Det är djävulusiskt tungt nu
Hjärnan och benen har en konflikt. Hjärnan beordrar benen att trampa, benen säger "skit ner dig" hjärnan vinner till slut och benen trampar. Dock har de lagt in maskningsaktioner i varje liten nedförsbacke. Dessutom börjar det bli mörkt och kallt

IMG_0010.JPG

Tillbaka
Topp