Live tracking app?

meanmrgreen

Ny medlem
Live tracking app?
Ska köra ett mtb lopp på lördag. Min sambo och ungarna vill titta när jag cyklar men eftersom loppet är på en 3-4 timmar så blir det svårt att veta när jag passerar där de är.

Finns det någon app som man kan live sända träningspass med gps position på? Strava verkar då inte kunna göra det, eller?

Kan ju använda "hitta vänner" appen på iphonen iofs men om det finns alternativ hade det varit kanon

Live tracking app?
Det finns en uppsjö av appar som gör det, t.ex. Glympse. Hade du haft en Garmin så hade du även kunnat skicka rolig information såsom puls och hastighet.

Live tracking app?
Endomondo kan det men då måste man väl ha ett länkat konto så den som skall tracka kan gå in och se din träning.
Finns inget sätt mig veteligen att skicka en länk från appen och säga "Hej här kan ni titta"
Så himla lätt funktion att implementera när allt annat finns, stör mig att det saknas.

Live tracking app?
Runtastic Mountainbike Pro har live tracking som andra kan följa vart du befinner dig för tillfället. Har inte hunnit testa det själv ännu. Men kan vara bra att ha också när man är ute och tränar själv i skogen.

Live tracking app?
Endomondo kan automatiskt skicka en not till din twitter när du startar din aktivitet. I den finns en klickbar länk till din live track i endomondo.

Titta under din profil i Endomondoo och klicka på Settings och sedan Connect. Där kopplar du ihop endomodo med twitter. Dina aktiviteter måste också vara publika.

Lätt som en plätt.

Live tracking app?
Cool, det hade jag glömt.
Men man vill ju för guds skulle inte att alla ens träningar publiceras publikt. :(

Dock gör det ju att mjukvaruinfran för att lösa en sån funktion är ännu mer klar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp