Livstid service Sportson, värt eller ej?

smurfaka

Medlem
Hej!
Jag vill köpa crux 5 sport, vilken finns inne hos specialized cs. De erbjuder 2 års fri service, medan sportson erbjuder livstidsservice. Sportson vet dock inte alls när de får in cykeln. Jag har ingen panik att köpa en ny cykel, men skulle såklart helst ha den nu i sommar. Så, är det värt att vänta på livstid service eller är det mer av en gimmick?
Trevlig helg

Om du inte kan eller vill lära dig att mecka sånt som med tiden blir nödvändigt att fixa så har den ett visst värde. Nackdelen är att du då får acceptera den kostnad som verkstaden vill ha, vilket innebär bla dyrare reservdelar än vad som går att köpa via andra kanaler. Jag har livstids service på några cyklar jag har kvar, men använder den inte.

Sen finns det en annan aspekt med att lämna in också. Det är jäkligt omständigt och kan vara långa väntetider speciellt på sommaren.

Instämmer med alla föregående skribenter. Lär dig serva cykeln själv istället. Du kommer spara så mycket pengar och tid på det.

Till slut blir du helt självgående och kan fixa allt själv, väldigt bra för självförtroendet när man skall på långa turer där det inte finns fri service längs vägen.

Tillbaka
Topp