Lockout remote ihop med elektrisk dropper - finns det?

tobiasbjorkgren

Moderator
Jag har försökt hitta en lösning på lockout remote ihop med elektrisk dropper remote. Men det enda som verkar finnas är Srams twistloc. Finns det egentillverkade lösningar någonstans? Det borde väl inte vara stört omöjligt från tillverkaren att skapa en lösning? Anledningen till att jag inte vill ha twistloc är att den inte går att ta av från styret och det gör det svårt att resa med cykeln.

Alternativt finns det något handtag som är kompatibelt med twistloc som man kan skruva av när man ska resa?

Tror man kan låsa med dropperreglaget om man har rs fa. Det är väl därför det är två knappar på reverb reglagen numera.

Med Flight Attendant blir väl lockouten på Gaffel och dämp trådlös har jag för mig?

Jag har sett en hel del egna lösningar på detta problem.
Letade själv efter Twinloc och Reverb AXS som kombo. Det bästa jag hittade var 3d-printade knappar till AXS.

Spakarna är för dämparna, på fästet till höger kan du fästa din elektroniska fjärrkontroll till droppern.

Sen går det väl utmärkt att ta av en twistlock från styret. Är väl bara att skruva upp låsskruven och dra av den från styret?
Jag håller på att undersöka om det finns bra grepp med låsskruv på utsidan så man kan köra twistloc. Annars får jag kanske dra nya vajrar som är längre och ger mer frihet när jag packar hojen

Tillbaka
Topp