Lofsdalen Bikepark med barncykel

AndE

Medlem
Funderar på att besöka Lofsdalen med 7-åriga dottern som älskar att cykla. Vilka leder i Lofsdalen funkar för ett barn i 7-års åldern med cykelvana? Är det bara den gröna som funkar för barn så tror jag det inte är värt resan till Lofsdalen. Men om vi skulle kunna köra den gröna och dom blå linjerna så skulle jag gärna planera in ett besök.

Senast ändrad:

Valhalla_

Aktiv medlem
Fjälleden lär kunna funka, och cykelsnurren (getingen, myggan, humlan osv) som ligger nere vid liften. Blåa lederna tror jag inte är lämpligt då folk kör rätt fort där ibland, särskilt skogsleden.

voidolf

Aktiv medlem
Vår 7-åring körde skogsleden och happy på sin 20" HT i början på säsongen. Blev tvungen att få hjälp upp för några av de stora hoppen i slutet bara.
Folk var hjälpsamma, positiva och lämnade utrymme. Inte som i t.ex. Järvsö där folk bara trycker sig förbi.

Tänk bara på att alla leder utom den gröna kräver fullfacehjälm

AndE

Medlem
Vår 7-åring körde skogsleden och happy på sin 20" HT i början på säsongen. Blev tvungen att få hjälp upp för några av de stora hoppen i slutet bara.
Folk var hjälpsamma, positiva och lämnade utrymme. Inte som i t.ex. Järvsö där folk bara trycker sig förbi.

Tänk bara på att alla leder utom den gröna kräver fullfacehjälm
Fullface hjälm och en bra cykel har vi. Hon kör grön, blå och röd led i Kungsberget, men jag vet inte graderingen där stämmer helt.
Det låter dock som det kommer funka att köra mer än den gröna leden i Lofsdalen. Då är det värt resan ock vi båda kommer få roligt utför 🙌🏻

AndE

Medlem
Fjälleden lär kunna funka, och cykelsnurren (getingen, myggan, humlan osv) som ligger nere vid liften. Blåa lederna tror jag inte är lämpligt då folk kör rätt fort där ibland, särskilt skogsleden.
Cykelsnurren får det blir efter liften stängt. Men inte värt 4h enkel resa om vi bara kan köra den och en led utför.
Vi kommer åka upp om ca 2 veckor och då borde den värsta anstormningen av besökare i bikeparken vara över. Så vi är förhoppningsvis inte iväg för alltför många andra cyklister.

Valhalla_

Aktiv medlem
Finns även rockringen och rock&roll som börjar uppe vid dh lederna och börjar flackt uppför, därefter flowigt och flackt, nedför tillbaka till där de startar. Går att köra riktigt fort om man vill men funkar även för barn.

TazD

Medlem
Tror det kommer att gå bra. Min sjuåring tycker den blå Happy MTB är lättare än den blå ”skogsleden”då han landar ganska hårt på en del av hoppen(de med kickar innan där han inte riktigt kommer över plattån än) men föredrar de båda blå före de platta o-doserade kurvorna i den gröna….
Min uppfattning är att de blå lederna i Lofsdalen är betydligt mer krävande än den röda i Kungsberget, då de är betydligt stenigare och har riktiga hopp och små drop/step-downs. Det finns dock bra platser att vila på under de långa åken…

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer