Lös kassett

Lös kassett
Skulle skaka runt gucka och plötsligt rasar hela kassetten av samt två kuggar och ett par fjädrar. Tror jag fått tillbaka allt som det ska sitta men inte ska väl kassetten vara helt lös på det viset när man tagit av hjulet? En himla tur att det inte skedde när jag fick punka i skogen häromdagen ?
Det är en Deore Xt kassett.

Lös kassett
ssiimmoonn sa:
Skulle skaka runt gucka och plötsligt rasar hela kassetten av samt två kuggar och ett par fjädrar. Tror jag fått tillbaka allt som det ska sitta men inte ska väl kassetten vara helt lös på det viset när man tagit av hjulet? En himla tur att det inte skedde när jag fick punka i skogen häromdagen ?
Det är en Deore Xt kassett.

Antar att det inte bara var kasetten, utan bodyn med.
Ganska vanligt att de bara är att dra av, märks extra tydligt på cyklar med genomgående axel.

Lös kassett
Så det ska alltså vara på det viset? Finns ju en bricka som visar texten "lock -->" runt själva hålet där axeln går genom? Du fattar att jag fortfarande är under upplärning ?

Lös kassett
ssiimmoonn sa:
Så det ska alltså vara på det viset? Finns ju en bricka som visar texten "lock -->" runt själva hålet där axeln går genom? Du fattar att jag fortfarande är under upplärning ?

Ah, kasetten är fastskruvad i bodyn, bodyn tillhör navet. Den sitter väldigt lös på många hjul, ända fram till den dag du vill ha av den. Då kan du ge dig fan på att den sitter fast utav bara helvete.

Tillbaka
Topp