Lovlig (?) tunnelcykling i Götet...

stormberg

Ny medlem
Hej. Jag har en grym idé... Tänk att cykla genom spårvagnstunneln mellan Chalmers och Södra Vägen...! Förmodligen grymt förbjudet. Med hjälmkamera och sedan lägga ut på dutub. Ett problem, dock: Spårvägens säkerhet och kameraövervakning i tunneln. Är det någon som vet hu det ligger till med det? Som jag fattat det är tunneln kameraövervakad, men är den verkligen det i praktiken? Vem sitter och tittar på det? Hur ligger spåren? Kan man cykla överhuvudtaget? Är det slätt mellan rälsen? Möte är det ju ingen risk för eftersom det är dubbelspår och två separata tunnlar. Hur många minuter kan det ta att cykla igenom? Även om det är kameraövervakning kommer man nog igenom snabbt och kan sedan försvinna i trafiken. Om man kör in ganska snabbt efter att en spårvagn kört in är det (nog) ingen risk att det kommer en ny vagn bakifrån. Visst låter detta som en god idé!!!! Är det någon som jobbar inom Spårvägen som känner till det här med övervakning....?

Senast redigerad av en moderator:
slät asfalt mellan spåren, gräs/stenar fram till tunneln. Långt mellan vagnarna mitt i natten/framåt morgonen, men jag tror tunnlarna lyses upp när man passerar fotocellerna i början av tunneln. Bevakning är inga jätteproblem, tar förmodligen ett par minuter att cykla igenom men jag tror inte någon hinner dit tills dess, inte om man pressar på lite i alla fall.

Jag har haft tanken många gånger, på exakt samma sätt faktiskt..

Har hört om folk som promenerat igenom och då fått möte av säkerhetsvakter (som kommit dit pga kamerorna)

Aj fan, inte bra. men det tar ju en stund att promenera igenom....kanske hinner gubbarna ej fram förrän man är igenom om man cyklar. Hur lång är tunneln? kanske man kan tänka sig att det står ett gäng cyklister vid utfarten (=Södra Vägen) och man cyklar åt olika håll. Då vet inte vakterna vem som cyklat igenom... Kanske ingen käck idé, eller?

klart det är en käck idé. problemet är att tunneln är ganska lång och avslutar med en uppförsbacke.. Som sagt, man får pressa på lite bara!

Spårvägen har blåljus på bilarna så de kan möta upp vid utgången rätt snabbt antar jag. Du får köra lite Splinter Cell förbi kamerorna och fotocellerna vid ingången vid Chalmers ;)

Sjukt dålig idé av så många anledningar. Om du nu går och gör det, lägg fan inte upp någon video och locka kids att göra samma sak om du inte vill ha liv på ditt samvete.

Tunneln är ungefär 1100 m lång, så är du inte slö är du igenom på 1:30-2 min. Uppförsbacke får man om man kör mot Chalmers.

tunneln.jpg ht=372

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Sjukt dålig idé av så många anledningar. Om du
> nu går och gör det, lägg fan inte upp någon
> video och locka kids att göra samma sak om du
> inte vill ha liv på ditt samvete.

Survival of the fittest by the means of natural selection?
:)

Och jag är ganska övertygad om att det är en lite uppför innan slutet när man kommer uppifrån, har läst på chalmers de senaste 3 åren, men åker inte vagn varje dag..

https://www.flashback.info/archive/index.php/t-85815.html

Sernevi skrev:

>
> Och jag är ganska övertygad om att det är en
> lite uppför innan slutet när man kommer
> uppifrån, har läst på chalmers de senaste 3
> åren, men åker inte vagn varje dag..

Jo, det ser ut som att vagnarna åker ner i tunneln från Södra vägen, men om man bara ser till in-utgång på tunneln borde det vara uppförsbacke mot Chalmers.

Detta har varit uppe i en tidigare tråd. Satsa på å åka nedför nattetid då vagnarna inte går. Sen sitter det en uppsjö olika larmsystem i tunneln, tex rörelsedetektorer som tar allt större än en hare. Finns mycket å googla på vad gäller tunneln och jag rekommenderar dig att göra din hemläxa innan ett eventuellt försök.

Lycka till.

stormberg skrev:
> Vaddå "troll"? Du menar som sitter och kollar en
> monitor?

Helt förutsägbart så är Trollet den enda som "inte vet vad ett troll är". Ett lackmustest för att se om det är ett troll eller inte. Det slår aldrig fel.

Här är lite dutub för dig, tuffing:

Och så undrar folk varför cyklister har dåligt rykte...

Cyklar man i rätt rör riskerar man iaf inte möte. Men tänk om ni får punka eller vurpar där inne. Då kanske ni inte hinner genom innan blåljusen dyker upp...

Jag skulle inte bli förvånad om folk redan gjort detta.

är det bara jag som sitter som på nålar nu? jag vet inte hur jag ska överleva väntan på en skakig, suddig youtube-film där någon cyklar genom en tunnel. det är nästan för bra för att vara sant. vilket geni som har kommit på den idén.

fredrikw skrev:
> är det bara jag som sitter som på nålar nu? jag
> vet inte hur jag ska överleva väntan på en
> skakig, suddig youtube-film där någon cyklar
> genom en tunnel. det är nästan för bra för att
> vara sant. vilket geni som har kommit på den
> idén.

Jag sitter med dutube och trycker vilt på refresh i hopp om att se detta konstnärliga mästerverk.

Min bildlärare, fick in en nyfriserad pudelrockare på morgonen en dag, när håren ännu var stora. De hade tyckt det skulle vara tufft, att åka uppe på tågvagnarna. Höll på att bli the final countdown..

Vem skall få skulden, när det gårt fel, hade du planerat? "Tunnelbanetåg mejade ned stackars liten pojke och ny MP3-spelare. Dags att vaddera vagnarna på utsidan, så att nästa unge kan elda upp dem på film?"

Tänk igenom det en gång till! Inser du fortfarande inte varför det är en sällsynt dum idé så rekommenderar jag att du istället för cykling kör "ålning medelst hasning" på spåret genom tunneln. Se bara till att få en blodtörstig psykopatisk massmördare som spårvagnsförare först så att inte någon oskyldig spårvagnsförare får mardrömmar av att ha mosat dig.

Ähh tagga ner lite. Detta har disskuterats innan både här och på flashan. Flera har redan kört med både MTB och cross å det e helt lungt på natten när inte vagnarna går. Kommer det en finns fortfarande utrymme. Men som sagt var försiktig.

Äsch, Oscar! Nu blev det ju bara töntigt...
Var är spänningen i att göra ngt. mesigt enkelt?
Ser fram emot alla snörvelrubrikerna om stackars lilla aningslösa pojken, och den snart skräpiga spontanminnesplatsen, med alla spretande gravlyktor och uppblattnade papperskopior.

Jo då, vi har sådana här också. Efter varje sommars nya kull av våghalsar. Motorcyklister i regel. På våren är det de nya dynmitarderna..
Bete sig som folk, så får andra ha det städat omkring sig!

Brakastruten skrev:
> Bete sig som folk, så får andra ha det städat
> omkring sig!

hahahhahahahahahha :D

Sernevi skrev:
> Brakastruten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----