sinokilovipp
Medlem
Lufta Shimano broms med halv o-ring
Idag tänkte jag lufta en Shimano frambroms jag äger. När jag letade efter luftningshålet på styresidan, och lokaliserade det, upptäckte jag att o-ringen kring skruven ser ut att bara vara kvar som bara en halva.
Nu, borde jag vänta med att lufta denna broms tills jag köpt en ny o-ring, som är hel, och satt den runt? Eller fungerar det helt fint att lufta bromsar på det här sättet och sedan sätta tillbaka den där skruven med den halva o-ringen runt?
O-ringen kanske ofta blir sån här? Eller kommer det bara att skapa fler problem "down the line"? Genom att det här möjliggör mer insläpp av luft eller något sånt?
Om jag behöver en ny o-ring undrar jag även var jag kan köpa dom?
Nu, borde jag vänta med att lufta denna broms tills jag köpt en ny o-ring, som är hel, och satt den runt? Eller fungerar det helt fint att lufta bromsar på det här sättet och sedan sätta tillbaka den där skruven med den halva o-ringen runt?
O-ringen kanske ofta blir sån här? Eller kommer det bara att skapa fler problem "down the line"? Genom att det här möjliggör mer insläpp av luft eller något sånt?
Om jag behöver en ny o-ring undrar jag även var jag kan köpa dom?