Lufttramp när det går tungt varför?

Cykelknutten

Ny medlem
Hej jag vet inte det korrekta namnet på mitt problem men när jag trycker på (vilket oftasts sker i uppförsbackar) så hoppas kedjan till vilket gör att jag trampar i luften. Mycket störande och det är lagt upp för att skada fötterna. Är det dreven som är slut eller vad tror ni?

Kan vara frihjulet också. Lägg upp bilder på drev och kasett så är det lättare att avgöra.

Senast redigerad av en moderator:
Jo det ser ut som om din kasett (alla kuggar bak) är utsliten. Dessvärre så slits hela drivpaketet in tilsamans och du får nog byta kasett, kedja och ditt bultade paket fram.. med billiga komponenter kan du komma undan med en 1500kronor kanske. inklusive byte.

Fässberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Byt drivpaket, fast några 1500 spänn behöver du
> inte punga ut med om du kan tänka dig beställa
> från utlandet :)

Observerade du det bultade klingpartiet... Och jag kanske är fördomsfull men Cykelknutten verkar inte vara en så van cykelmek. Så det blir till att fixa på verkstad gissar jag. därav prisgissningen.

Japp, det bultade klingpartiet skvallrar om det. Det är en sk lägstanivå på en cykel. Om hojjen har klingorna fram bultade och inte skruvade i vevarmen är det gjort för att slitas och slängas. Kan vara bra att veta vid nyköp.

Hej jag har nu haft en annan begagnad cykel i snart ett år och nu är det precis samma fel på den! Ska sånt här bara hålla 1 år? Håller det längre på cyklar med dold bakväxel?

Cykelknutten skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej jag har nu haft en annan begagnad cykel i
> snart ett år och nu är det precis samma fel på
> den! Ska sånt här bara hålla 1 år? Håller det
> längre på cyklar med dold bakväxel?

Beror ju helt på hur mycket du cyklar på ett år och dessutom hur slitna de begagnade prylarna var när du köpte dom.

Tillbaka
Topp