[Lugn tur kring Nacka/Hellas 14/7 - 18.30...]

Räven

Ny medlem
...och vill Du hänga med så går det utmärkt.
Vi är två än så länge och vi är inga direkta giganter på tekniska delar (om jag får tala för mig själv) och inte heller några fartfantomer utan det viktiga är att ha kul och hitta nya vägar både för kropp och själ.

Vi utgår från Hammarbybackens parkering kl. 18.30 på torsdag (14/7) alltså och sen kanske vi kör i 3 timmar om vi inte kör vilse som förra gången:)

Väl mött
/Daniel & Niclas

Bruse: Det förutsätter att någon tar tag i dem, nå vad blir det på onsdag då?

Kriterier:
Dag: Onsdag.
Tid: 19.00
Plats: Varierande
Tempo: Normalt happytempo fast hårdare
Väntar man in folk? Ja.

Nu nämndes lungt/soft/* tur igen så då åker jag gärna med...

Hells är ju dessutom riktigt kul så...
Personligen skulle jag föredra 19:00 så man slipper cykla direkt från jobbet men det funkar säkert även att dra direkt från jobbet (om det är en lungt tur).

// MickeM

Edit: stava kan jag ju inte...

Senast redigerad av en moderator:
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Tempo: Normalt happytempo fast hårdare
fast långsammare skall det ju vara :)

// MickeM

Hej!

Denna onsdag kan vi inte då u.t. jobbar jour därför blir det torsdag.
Visste ej att ni kör varje onsdag - försöker hänge på nästa gång.

/Daniel

Om man vill hänga med fast kommer från andra hållet, kommer ni köra förbi själva Hellas på utvägen så man kan möta upp där??

MVH
/F

Njae, men om du hittar upp till golfklubben (restaurangen/fiket) så tror jag vi kommer förbi där. Vi har inte spikat resten av färdvägen så vi får väl hjälpas åt därifrån.

/Daniel "Räven"

Ma Vic skrev:
> Du har något på gång där JLarsson, kläm fram en
> plats också så är du hemma. :-)
>
> //Viktor

Skapa en ny tråd Jonas, bestämt plats, så verkar det som iaf jag å Victor är på!

Jodå, hittar till golfklubben/fiket.
Du kan väl hojta till när allt är bestämt.

Vi borde vara där vid 19-tiden och toppa upp vattenflaskorna. Inväntar dig där då 1900-1915. Sen vidare nånstans...

Räven, vad har du för plan för färden? Distans eller stök & bök eller blandat?

Av egen erfarenhet är det strulgit å mycekt tidsödande att samla upp folk på vägen. Det enklaste är att alla samlas på ett ställe å drar samtidigt.

Liften kl 18.30?

Vi tänker oss att efter ha irrat runt bortåt golfbanan, kolla runt på stigar där och sedan, utan att reta upp våra vandrande medmänniskor, ta oss in på milslingan och kanske den blåa "kombon" för att sedan styra tillbaka mot liften via stigarna ovanför kyrkan.
Så ser oslipade plan ut.

bruse skrev:
> Du glömde en sak i din plan: regnet! ;~)
>
> --------------------------------------------------
>
> Mensch und Fahrrad in perfekter Harmonie!

Vilket regn?

Vi blir nog tre pers som sticker ut på ungefär samma tur vid samma tid från samma plats. Om vi råkar på varann där vid liften kan vi givetvis åka tillsammans, men vänta inte på oss ifall vi inte dyker upp till 18:30. :)

Synd att jag inte såg ditt inlägg förrän nu Zeb, för ja, vi var några stycken där till 18:30. :)

Kul i alla fall med någon som tar lite initiativ (trots att det var på en så konstig dag som en torsdag!!)! Ni höll bra tempo, Daniel&Niclas! Skönt med lite äkta svetto som omväxling, men nästa gång kanske det blir lite mer stök. ;)

Utgick från liften 18.30 upp till golfbanan via lite rötter där vi fiskade sista man. Sedan ner mot Hellas - milslingan (der Grüne), mot kyrkogården, ovanför denna och sedan snabba rötter ner mot liften igen. Tog ca. två timmar. Vädret var riktigt bra - inte sinnessjuk hetta.

Kul tur med en del fart på de ostökiga partierna som sagt och vi blev ett litet lagom gäng på 6 pers. Vill dock ändå hävda att det var en hyfsat lugn tur där vi inväntade varandra hela tiden (detta för att inte avskräcka andra "motionärer" som vill hänga med nån annan gång - mickem t.ex. :)
Nästa gång gärna mera stök och mindre fart ja.

Vi kör gärna fler halvorganiserade turer i detta fina område.
Vi får höras på listan!
/Daniel

Det finns en stig till vänster alldeles vid vindskyddet efter tennisbanerna som ansluter till blåa slingan och senare milspåret. Slinga kan väl vara max 1,5 km. Den är smal, stenig och rotig men rätt kul. Har den nått namn?

Japp, får be att tacka att ni orkade med en medelålders motionär ;-)
Hänger gärna med igen på lite mer stök.

Tjenix Räven!
Va med på hellasturen senast....Ganska rookie med en Silverfärgad 2005 Marin Rift Zone....fick gottiskaka av er...tack för d!
Finns nu på happy som "räkan"....tack för senast.

Tillbaka
Topp