Luleå-tråden

Luleå-tråden
Var var alla, hade ni frysit fast eller hade ni ändrat tiden?
För kallt i blåsten var det, motivationen var inte på topp när det blåser 5-7ms mitt i nyllet.
Jag tog en kort runda själv mot rutvik och kollade pållarna.
/jg

Luleå-tråden
Tjena Janne!
Vilade benen å gjorde en massa jobb här hemma som jag dragit på skönt att ha gjort dem...
Men imorrn kör jag Avan-Klövern med start runt kl.12 från Avan beror på när jag kommer över med färjan... Vid regn blir det inget!!!
Samma som förra gången Janne, faart!!!
/Mats

Luleå-tråden
Haha, du tänker hämnas för förra rundan och komma dit med friska ben... ;-)
Hade planerat att springa lite med några men ska fundera på saken, klövern låter ju alldrig trevligt så det lockar;-)
Däremot så säger smhi bara +6grader och 5-7ms vilket är 2grader kallare än idag..
/jg

Luleå-tråden
Tänkte försöka köra ännu hårdare, men som du säger det kommer att blåsa småspik samt vara kaalt som faan... Bara det inte regnar så kör jag får klä mig i vinterpälsen...

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
För kallt för klövern idag, kör igång nu och beräknas vara i sadeln kl 10.10
Dest: Ormberget
Mål: Backintervaller
Resultat: Sluut å så cykla hem i kallblåsten...

Luleå-tråden
Ahh!
Där satt den, sadelstolpen sitter på exakt den höjd jag skruvade fast den på i fredags, har inte rört sig en millimeter... Tejpen sitter kvar på samma ställe, trots att jag kört över 2timmar idag... Carbonpasta i alla väder, men kanske inte med bacon. Hehehe!!!
Å så har jag precis anmält mig till Bikeboost i Ume 28/29 maj, någon fler som ska dit?

/Mats

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Jag har pratat med Per Nilsson/Nybyns IK angående en samordnad körning!!!
Lördagscykling den 7/5.
Om vädret tillåter hade vi tänkt oss en långcykling...
Nybyn startar i Älvsbyn 08:00 på morgonen och cyklar via brännbergsvägen upp till Heden, där Boden/Sävast kan haka på för färd ned till Avan där vi från Lule kan haka på. Sen går färden till Klövern och vidare åter till Älvsbyn. För oss från Boden/Sävast och Lule så fortsätter turen efter 356:an upp till Boden/Heden. Kan tänka mig att stanna i Boden för mat innan vi kör ned till Lule igen...
En riktig långtur...
Prognosen säger att det ska bli mellan 5-9 grader och sol...
Blir det av får vi samordna oss lite, om det är fler lulebor som är sugen så hör av er till mig...

/Mats
mats@razer.se
070-3931066

Luleå-tråden
kanske här också om ni inte cyklar så fort mitt hjul är lite konstigt och har ojämn ekerspänning så jag kan inte hålla så hör fart..
osså har 90% av nybyn vart på mallis och tjuvtränat
PICT00271024x692.jpg

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> kanske här också om ni inte cyklar så fort mitt
> hjul är lite konstigt och har ojämn
> ekerspänning så jag kan inte hålla så hör
> fart..
> osså har 90% av nybyn vart på mallis och
> tjuvtränat
>

Vissa av oss fortfarande...sååå härligt väder just nu, 26 grader idag...

Luleå-tråden
gick ganska lätt ^_^ en liten VA gjutjärsnlucka 10x10cm stack upp och rev av sidan på fälgen.
så nu ska jag beställa fälgar, fast dom blir nog inte lika lätta dom kommande hjulen men dock tub.

Luleå-tråden
Sebbe, beställ bara en fälg och ekra om, huben är väl ok fortfarande. Du får ju en ny erfarenhet att bygga cykel om du även bygger hjulen. Några personskador på dig då?
På tal om Nybyarna och cykling så kommer dom att frysa ihjäl när dom försöker omsätta det dom har gjort på mallis här uppe så Sebbe oroa dig inte.

Senast ändrad:
Luleå-tråden
@ Brollen problemet är att det är svårt att hitta en likadan fälg då den inte tillverkas längre.
kollar runt lite på fälgar med liknande ERD och skumt nog hittar jag ebay 38mm kolfiber fälgar och mina är 42mm.. annars slog jag inte mig trodde bara att det var en rejäl punka och däcket lossnat tills jag klev av cykeln.

Luleå-tråden
Angående lördagens långcykling!!
Nybyn siktar på start 08.00 och rullar alltså ca 08.10 från byn, givet att vi snittar 30km/h (jaaaa det är ju kallt och så...) så borde vi vara vid Dammvägen (46km) ca kl9.45
Sen är det 16km till Avan, där vi alltså borde vara ca kl10.20

Kolla Nybyns gästbok vid osäkert väder (vi skriver där om vi ställer in med kort varsel)

Per & Mats

Luleå-tråden
Jag är j*vligt sugen på en 13-14milarunda som det skulle bli, men det ser inte ut att bli särskilt varmt, 0gr vid 8-tiden och runt 6gr på dan...känns som om jag frusit nog för i vinter:)
Så...eventuellt...kanske...

Luleå-tråden
Jag kör ialla fall, å kommer de inga andra så blir det en kortare runda runt älven som vanligt då... Det verkar som det torkar upp nu och sakta men säkert blir varmare...
Siktar på att åka hemifrån strax efter nio för att vara vid Avan run 10.20, kör givetvis via Gäddvik inget fusk här inte :-)
Det är runt 27km hemifrån till Avan så en timme räcker gott!!!

Luleå-tråden
Synd att inte fler kommer när vi försöker dra ihop samkörningar för alla :-(
Det var 6 Nybyare och så lilla jag...
Till att börja med så var det blöt och kallt men efter ett tag så kom värmen och solen...
På väg till Klövern tinade solen fram, å sen var rundan helt kanon!!!
Ner till Älvsbyn med Nybyns IK därefter ensam upp till Boden åter till Gäddvik å så tebax till Sunderbyn totalt 141,8km...
Bonusen på rundan, Cafe Rävasten i Vändträsk var öppet...
Perfekt laddning för resten av turen...
En riktig Kanonrunda!!!

/Mats

Luleå-tråden
För blött & kallt för mig i morse - tog en ordentlig sovmorgon istället:)
Bara det blir varmare så kommer lilla frusna jag också...med dom här temperaturerna joggar jag hellre än fryser lvg.

Luleå-tråden
Uti fall någon undrar så fryser inte vi två kvarvarande nybyare på mallis. Igår var som att cykla i en hårtork, men snart är detta över för iår tyvärr, hoppas värmen hittar till Älvsbyn och Nottbotten snart.../Stefan

Luleå-tråden
Hoppas ni inte bränner er nu i solen ;-)
Det var kul att köra med Nybyn, bra fart...
Jag hoppas du har rätt Stefan, att värmen kommer snart...
Vill också köra kortbent å med kortärmad tröja ju...

/Mats

Luleå-tråden
Inte jag heller kör intervaller imorgon, sen blir det korta snabba rundor fram till tempot på Lördag och linjet på Söndag...
Men jag såg att Jakob for iväg på en runda när jag och frugan kom hem vid 2-tiden... Han kanske är på vad det gäller ett kvällspass för det är lovat riktigt varmt imorgon runt 19 grader...

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Det blev ett lunchpass i dag i solen och värmen - kortbyxepremiär!!
Gäller att passa på då termometern på jobbet visar 23grC ute:)
Duktig frånlandsvind höll ned farten till Sunderbyn men sen bar det av desto fortare in mot stan=D
Börjar kännas att det är pollen i luften - hög puls fast jag knappt är andfådd:(

Luleå-tråden
Jaha ja!
Träningstempot mellan Avan-Klöverträsk avklarat!!
Vi var hela 5 stycken till start, Jag 3 nybyare å så bergsgeten Daniel Dyrander...
Ni kan ju gissa vem som hade bästa tiden...
Ni kommer väl imorgon på träningslinjet som startar i Klöverträsk uppe i Korsningen till väg 94 klockan 11:00.
Vi kör 94:an till Brännbergskorsningen och sen följer vi Brännbergsvägen till den tar slut där svänger vi vänster upp till Heden där tar vi höger ned till Avan. Väl i Avan kör vi sen via selet upp till Klöverträsk igen... Total sträckning: 10mil.

Luleå-tråden
Roger på cykelstället ringde till mig alldeles nyss och tydligen ska Team Ski Sweden/Marcus Hellner komma till butiken då dom är sponsrade av TREK nästa eller veckan därefter.

Nu är det så att Hellner vill gärna cykla och då måste vi väl ta vårat ansvar för hans träning inför för kommande guldmedaljer, för vi vill ju att han spöar Petter.

Roger ska återkomma när han vet tiden exakt, Men nu har ni chansen att skända Hellner i klövern.

Luleå-tråden
Är det Aprill redan??
Och om det sker, har han lovat att cykla med ett ben uppför, eller?
Eller möjligen att han blir tvungen att ha andningsmask eller gasmask på sig som handikapp.
/Jg

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> ... nu har ni chansen att skända Hellner i klövern.

Det där låter ju lite obscent :)

Luleå-tråden
tycker det låter bättre än kränka, men om vi alla dyker upp i brollans skid dress lär han svimma..
inte alla i samma givetvis, fast den är nog ganska slapp i lycran med tanke på åldern..

Senast ändrad:
Luleå-tråden
vi får ett helvete om vi alla ska trampa i den samtidigt och på samma cykel.
Men jag tror att Hellner hade skrattat så mycket om vi hade dykt upp på detta vis att han alldrig hade kommmit sig uppför klövern så det kan ju vara det hemliga vapnet mot han.
OCh Sebbe, du är bara avundsjuk på min vackra blåa kroppsstrumpa.....
Har du fått tag i någon fälg ännu?
/janne

Tillbaka
Topp