Luleå-tråden

Luleå-tråden
Vad säger ni ska vi hänga på 2 killar fr sävast ok som tänkt cykla sävast-älvsbyn imorgon lördag? Vi stannar i Älvsbyn å käkar, det är cirka 5 mil enkel väg fr sävast.
Jag lovade höra av mig ikväll om vi blir några fler!!!
PS Det ska enligt klart.se bli kanonväder imorgon. DS

/Mats

Luleå-tråden
Nu drar jag till Norge för havsfiske, så ni får cykla själva den närmaste 1,5 veckorna:)
Är ev intresserad av samåkning till Korpis den 25:e...

Luleå-tråden
Körde S:A Sunderbyn-Bensbyn-Persön-Smedsbyn-Boden-Sävast-S:A Sunderbyn
10 mil på 3.08 ca 32Km/h i snitthastighet, bra i motvinden som jag hade i minst 5mil...
Dock ett kanonväder ;-)

/Mats

Bilagor

• 090711.JPG
    090711.JPG
    55.7 KB · Besök: 64
Luleå-tråden
ojoj är ledig i morgon då jag jobbat hela helgen så jag tar nog en lång tur imorgon efter min sovmorgon, så inte heller jag dyker nog upp på onsdagsträningen om det nu inte regnar på förmiddagen..

Luleå-tråden
Nu är det dags för tour de france middagen. inget bestämt eller bokat men mitt förslag är nu på lördag på allstar sportbaren. Öppnar 12, sedan om dom visar cykel har nog mer att göra med hur många som vill titta.. kommer själv att jobba delad tur så jag kan vara med efter 12 till 15:30 typ..

Luleå-tråden
Hur var det, är det fler än jag som ska till Korpis å cykla nu på Lördag 25/7?
Jag har bara cykelställ för en cykel, åker gärna med någon annan som har plats för fler cyklar. Så kan vi dela på bensinen oxå...

/Mats

Luleå-tråden
Jag ska också till Korpis och köra Harrsvängen trots regnvarningen för nästa helg. Jag kör egen bil, ska sen stanna kvar i lappmarken.
/Ulf

Luleå-tråden
Blir ingen gemensam träning mån/ons denna vecka för mig - tanten jobbar kväll.
Har dock hunnit klättra lite idag;

090720.JPG ht=575

Fläktade skönt, körde tunga växlar. Inte många plattmetrar på det här passet:)

Mats: Vet ej ännu hur det blir med Harrsvängen - ev åker vi till Ökx på fredag och så utgår jag därifrån på lördag.

Luleå-tråden
Hör av dig/er om ni vill ha en till i bilen annars kör jag själv givetvis...
Verkar som Sebbe tänkt se på tdf på lördag på allstar (kolla på luleå cykelklubbs hemsida) men jag cyklar nog hellre själva :-)
/Mats

Luleå-tråden
Jag ringde å kollade med korpis. Start klockan 11.00 för oss som vill cykla på tid. Men det visste ni väl redan, tänkte berätta det utifall...
Åker kl. 08.00 imorgon bitti...

/Mats

Luleå-tråden
Ett 30-tal cyklister satte av i en redig fart, det gíck runt 40Km/h i snitt. Redan efter en mil eller så var vi bara 10 i första klungan. Närmade oss 25km och där fick jag ge mig gick nära maxpuls hela tiden. Tog ett eget tempo runt 35-36Km/h och fick ned pulsen. Vid 30-33 km körde jag förbi två killar från Laponia CK/(Gällivare) som fått punktering. Sen gick jag i mitt eget tempo ända fram till 7mil där också backarna och motvinden gjorde sitt bästa för att stoppa en. Högst uppe i en av backarna vände jag mig om och såg att några cyklister (3-4st) börjat ta in på mig. Då kom plötsligt orken tillbaks :-) eller Djävlar heller att de ska komma ikapp mig. Lyckades hålla dem bakom in i mål där jag kom in på 8:de plats. Bra gjort med tanke på att jag körde 65km själva.

/Mats

Luleå-tråden
Bra kört, Mats:)
Blev ingen Harrsväng alls för mig, lyckades trodetellerej mest troligt spräcka ytterligare ett revben i fredags:(
Borrmaskins!relaterad olycka denna gång - nu är jag hyfsat less på att gammkroppen bara skall hålla på och gå sönder...

Luleå-tråden
Ajajaj!
Det lät inget bra... Krya på dig, jag och Ulf saknade dig.
Ulf kom någonting mellan 4-7 plats, 5:a tror jag, han var urstark hängde med 1:a klungan nästan hela vägen.
/Mats

Luleå-tråden
Hittade resultatlista med de 16 första från Harrsvängen:

Resultat Harrsvängen 2009 Linje 100km

1.Johan Boldrup 2:28,45
2.Per Nilsson 2:28,46
3.Simon Kaati 2:28,47
4.Mikael Niva 2:28,48
5.Ulf Nilssson 2:28,50
6.Christoffer Markusson 2:34,37
7.Martin Junkka 2:34,49
8.Mats Nilsson 2:38,58
9.Stefan Bergström 2:39,13
10.Roland Bergström 2:39,20
10.Bengt Larsson 2:39,20
10.Bengt Järdeholm 2:39,20
13.Göran Kaati 2:55,00
14.Harry Rantatalo 2:57,10
15.Johan Widtfelt 2:57,15
16.Hans Johansson 2:57,17

/Mats

Luleå-tråden
vart ju en lite annorluna måndagsträning. hade luleå ck boysen vart där så hade det säkert blivit klagomål, fast o andra sidan så går ju all deras tid åt till att träna tempo..^_^

Luleå-tråden
får se om jag dyker upp idag. ska hinna städa tills imorgon innan tjejen kommer hem..och jag får inte fingrana ur röven..fy fan för semester man sitter ju bara hemma och väntar på ingeting..

Luleå-tråden
fick mina gula assos byxor idag. matchar min judas tröja ganska fint sedan bytte jag min 39 klinga till min 20 år gamla 42 klinga får se hur det funkar..^_^ i morgon kommer väl mina nya vevar då får jag skruva i cykeln igen..när ska jag hinna städa ? kan vi inte träffas hos mig istället.. annorlunda onsdagsträning med dammsugare ? sedan har jag halft om halft lovat mig själv en utgång i kväll^_^ frugan är ju borta och jag har inte vart ute sedan klassfesten för typ 6 år sedan..!!!

Luleå-tråden
Ajajaj! Men de var snygga så länge det varade...
Du ska ge faan i min dotter gamle man... Hehehe!
Hoppas att öolen smakar bättre än byxorna satt...

/Mats

Luleå-tråden
Jaha ja!
Då var höstens långpass avklarat!
13 mil, gäddvik-avan-klöverträsk-älvsbyn och åter samma väg.
Hade tänkt köra upp till Boden och hem den vägen men vägarbete tvingade mig att vända Suck!!!
Fast vi får ju förhoppningsvis bättre väg där mellan nästa sommar ;-)

/Mats

Bilagor

• 090731.JPG
    090731.JPG
    54.2 KB · Besök: 46
Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Kör nästan ändå fram till älvsbyn och upp till höger till brännberg, då kommer du ut på boden vägen ovanför där vägarbetet pågår, bli marginellt längre (men det är kanske bara till fördel)

Luleå-tråden
Kom i bil (aj, oj, stackars mig och mina revben) och mötte först Janne G(!!!comeback på gång?)) och Hardy B på räsers. Minuten senare möter jag Sven Ö och en till, som jag ej hann se vem det var, på skogscyklar efter Kvarnträskvägen.
De såg alla glada, svettiga och deffade ut:)

Nu börjar revbenet göra mindre ont så pass så jag börjar fundera på träning igen! Tjoho!

Nästa vecka drar vi nog till fjälls hela familjen, men veckan därefter lär jag dyka upp på träningspassen, otränad och fet.

Luleå-tråden
Då såg du nog gänget som var ute på svensexa hahaha! Sebbe ringde mig igår och sa att Sven ringt och ville ha ihop folk som skulle cykla en killes svensexa idag/morse!
PS Revbenen gör som mest ont 1 vecka efter brottet/knäcket DS
En som vet :-(

/Mats

Luleå-tråden
Måndag till veckan den 10 aug. tänkte en cykelkompis till mig komma, men törs han med tanke på den fart vi haft de senaste måndagarna?
Jag tänkter som så att jag inte vill han ska bli avskräckt från vår måndagsträning och kanske komma fler gånger...

/Mats

Luleå-tråden
Alltså vad har hänt med Sebbe?
Har inte sett honom på den gemensamma träningen två veckor nu...

/Mats

Luleå-tråden
tjohoo har vart borta levt på wiskey, öl o korv. inte en meter har jag cyklat. usch vad det var tungt idag. tror nästa måndagstränngarna går för snabbt för mig med den här formen.

men ska försöka ta mig til älvsbyn. men jälvar den som cyklar snabbare än 30. då blir det käftsmäll ner i diket.

Luleå-tråden
Hehehe!
Då skulle du vart med igår, vi körde avan-selet-måttsund-kallax rundan 33km/h i snitt på tre stycken det var ganska bra med tanke på att jag hade lurat dit Danne för första gången + att Tomas(han med stänkskärm bak å växlarna på röret vet ej hans efternamn) i lule ck dress kom. Vi tyckte det gick precis lagom...
Klart du ska köra älvsbyn ska bli kul ju, haru träffat MickeS å hur mår han isåfall?
Jag undrar oxå om det finns möjlighet att samåka, har ju bara en sedan så det ryms bara en hoj ev två om jag plockar bort bägge hjulen å sätter cykeln i bagaget...

/Mats

Luleå-tråden
Lever och mår. Läker som jag ska. Hemma igen efter en kortare fjällfisketur med familjen. Tyvärr jobbar huskorset både ons kväll och lö mittpådan så jag missar ännu ett lopp, grrr.
Syns framöver.

Tillbaka
Topp