Luleå-tråden

Luleå-tråden
Tråkigt men så är det ibland, välkommen åter när du känner dig bättre.
Kan tillägga att min kollega på jobbet som jag "lockat" in i cykelns underbara värld som för övrigt gjorde sin första klubbträning med oss igår kväll var Lyriskt på jobbet idag :-)
Han tyckte det var skiitkul att träna i grupp, så vi har nog snart en till i klubben, hehehe!

/Mats

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Jag veet Sebbe, jag har fått stallordern/taktiken från Thomas på mailen idag... Hehehe!
Det behövs ingen pump i ekrarna...
Ska försöka hjälpa till så gott jag kan imorgon...

/Mats

Luleå-tråden
ta med dig ungarna micke finnas garanterat massor med barnvakter där, det fanns det iallafall förra året föräldarna till nybyns cyklisterna.. passar säkert ungarna och tycker det är himmla roligare än kolla på massa cyklister

Luleå-tråden
Liten snabb resume: sista varvet gick mazze på ulfs bakhjul och drog med sig thomas b. bägge bröt nyckelbenet. några km senare vart det vurpa igen då körde roland på en liggandes cyklist och kvaddade hojjen + hjärnskakning + ev brutet näsben. Thoms Å kom först efter solo attack, Christer N 2:a, Ronnle 3:a och jag 4:a.. gick om ronnle i backen men orkade inte växla i tempo sista platta 100.

Edit: bara att gratulera mazze och thomas nu är dom äkta cyklister o dessutom 3 veckors extra semester

Bilagor

• IMG_4513.jpg
    IMG_4513.jpg
    109.9 KB · Besök: 55
Luleå-tråden
Ouch, vilket lopp! Låter som om jag passat bra i benbrytegänget:)
Hoppas ingen är allvarligare skadad - krya på er Mats, Tomas och Rolle! Hur är det med skrubbsår?
Bra kört Sebbe - vad blev det av Nybyarna?

Luleå-tråden
Uffe å Röding stannade å hjälpte oss som låg ned....
Stort tack till Ulf som fixade tebax min cykel på bilen...
Fyy faaen vilken smäll! ´3 cm nyckelbensbrott, 1 månads sjukskrivning till att börja ska tebax till röntgen om en vecka och om brottet är lika stort så blir det operation och platta...

Grattis Sebbe framför allt 4:e plats starkt...
Sedan så tog lule ck 1 - 4:e platserna :-)

/Nu har Nilsson ont nu ska Nilsson ta en värktablett

Luleå-tråden
* Tre skador (på era åkare) :-{
* Två punkteringar, en på Samuel Holmgren Nybyn och en på Kiruna Hasse
* En läkare, Fredrik Röding, Nybyn som kände sin plikt då ni behagar "taktikvila" på olämpliga sätt
* Övriga 3 vete fanken, kanske trött i benen och tyckte det räckte med att cykla mindre än 3 varv

Lagt upp en film nu på hemsidan nybyns, kika på den. Bilder inte klara ännu, är inte lika snabb manuell som Hasses "fusk program"
20Mb stor, så det tar ett tag om ni inte har "brett" bredband till datorn

Luleå-tråden
Tack för omtanken allihopa.
Det känns ordentligt, röding-ortopedläkaren ringde nyss det blir akutoperation(sätta in platta) nästa vecka inget snack...
Så nästa säsong kommer jag att kallas plåtnicklas gissar jag :-)
/Mats

Luleå-tråden
Huuga,nä om man skulle ta en alvedon eller?
Hehehe!
Danne som var med på förra måndagsträningen undrar om det kommer någon till morgondagens pass kl.18.00?

/Mats

Luleå-tråden
Mazze skrev:
-------------------------------------------------------
> Huuga,nä om man skulle ta en alvedon eller?
Tacka vet jag Paraflex Comp - alvedon biter väl inte på en riktig ledbruten karl eller?

> Hehehe!
Passa på att skratta nu, om nån dag så tar det kanske för ont =D

> Danne som var med på förra måndagsträningen undrar om det kommer någon till morgondagens pass
> kl.18.00?
Om jag är hemma så blir det ompremiär mån kväll.

Luleå-tråden
kanon då har han någon att köra med...
Har fått panocod men jag tycker inte de hjälper så mycket...
nu har sårkompressen på låret börja läka sårsalva... faan också...
Fast det är en struntsak jämfört med nyckelbenet
Ha de!
/Mats

Luleå-tråden
mest paracetamol i den tabletten, vanlig alvedon. vet inte vilken storlek du har. men tippar på att den innehåller 30mg kodein och 500mg paracetamol. går nog bra att 2st åt gången. vid 10st kan det bli lite knepigt..

Luleå-tråden
Inga bilder för jag är inte opererad ännu, uppsatt på kö för op i veckan ingen aning när dock hoppas på snart för det är rätt jobbigt...

Luleå-tråden
mazze, din kompis hängde ju på bra så jag gav jakob fria tyglar. tror han tyckte det var kul när det gick fort. man får ju den där känslan att det där gjorde jag bra typ när man orkar lite mera än man trodde. vi körde ut mot lövskär för att undvika backar, lättare att ligga på rulle osså fick jakob köra på också..

Luleå-tråden
Låter bra, joo jag pratade med honom efteråt och han var mer än nöjd. Nånstans runt 4mil krisade han men det tog sig visst. Å när Jakob the real deal körde så var det bara att hålla hårt i styret.
Vart var ni?
Om jag förstod Danne rätt så åkte ni ut mot lövskär eller???
Va äre för runda?
Men slutsummeringen var att han var rätt så nöjd... Han lär komma fler gånger...
Gääsp! Nu ska nilsson sova gonatt...

Luleå-tråden
Ok tack Sebbe!
Har precis varit i kontakt med försäkringsbolaget och skadorna på grejerna går under allriskförsäkringen vilket innebär 1500:- i självrisk.
Personlig skyddsutrustning dvs hjälm ersätter de mot likvärdig så där specade jag upp den svarta bell volten...
Sen får vi se när jag lämnat in hojen hos Jorma, styre och framgaffel + riktning av hjul.
/Mats

Luleå-tråden
Nu är jag hemma, med nyopererad axel. Det tog tid först opererade de Tomas sedan fick jag vänta för de har bara en sats "verktyg" för denna typ av operation med insättning av platta. Så jag fick vänta till kl.15.00 igår innan jag låg operationsbordet, sedan ligga kvar över natten eftersom det var sen kväll innan jag var på uppvak.
Nu ska Nilsson vila nu är Nilsson trött...

Luleå-tråden
Nja priset jag fick betala var att vääääääääääääntaaaaaaaa vääääääldiiiiiiigt läääääängeeeeee...
Hihihi!
Min enda ursäkt till ovanstående kommentar är att jag precis laddat en dubbel panocod...
För övrigt såg Tomas oberörd ut...Eller nästan i alla fall...

/Mats

Luleå-tråden
Alltså den enda bild du kan få är en med förbandet(lilla jag får inte röra det) men det säger inte mycket, jag ska till distrikts sköterskan å ta bort/byta det om 10 dagar då tänkte jag ta en bild på eländet :-)

/Mats

Tillbaka
Topp