Luleå-tråden

Luleå-tråden
Lvg-premiär idag, gick väldigt lätt tills jag fick vinden på näsan, då gick det väldigt tungt.
Mötte ulfn i Sinksundet, han såg inte lika trött ut som jag kände mig.
Körde blygsamma 46km och avslutade med 6 km jogg.
Nu soffan och den gamla damen på eurosport.

Luleå-tråden
Jag var faktiskt rätt sliten när vi möttes, det var skönt att komma hem. Har kört rätt mycket i veckan, så nu är det dags att vila ett par dar. Jag hade varit till Brändön till vårt vanliga ställe där vi brukar stanna på LCK-turena. Torra vägar ända fram till bryggan./Ulf

Luleå-tråden
Körde upp till ormberget idag, +11 grader när jag drog hemifrån kl. 10:35. Kul att vara ute trots vinden. Kändes så där med min gamla gula bianchi, möte en hel del bröder men kände inte igen någon av dem. Får troligen min specialized från Jorma nästa vecka, kuul... Sen vart det Eurosport...

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Mazze skrev:
-------------------------------------------------------
> Körde upp till ormberget idag...
Jaså, hårdträning inför Majrundan? Hur mår axeln?

Luleå-tråden
Hård å hård, det vet jag inte. Kul att vara uppe på hojen igen trots allt bara :-)
Majrundan det får jag se, högra knät måste bli lite bättre också...
Jodå axeln/nyckelbenet är inne på den 4:e veckan så den ska snart vara ok igen. Jag får vara försiktig med att stå upp ett tag till annars går det utmärkt... Själv då du har säkert formen inne?

Luleå-tråden
Ojj! Ja man måste ju få in luft till lungorna ju... Inte för att jag vill lägga näsan i blöt(förlåt sebbe kunde inte låta bli) men vad felas din näsa?

Luleå-tråden
har trång näsvägg på ena sidan, så jag har alltid varit täppt på höger sida. Tänkte, kan folk operera sig för dom är för feta istället för att röra på sig som jag får vara med och betala kan jag väl fixa min näsa.. annars har vi en tjej på jobbet som åt up sig bara för kvala inför att bli opererad !!!.

Luleå-tråden
Då tycker jag du är berättigad eftersom det måste inverka på din andning. Vaa?? Äta upp sig för att bli opererad vadå, menar du allvar? Skiit det låter ju helkonstigt...
Sen måste jag bara få säga va triist att storfuskaren Vino vann liege-bastonge-liege...

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> ... Själv då du har säkert formen inne?

Japp, formen för att ligga och nöta på tunga växlar på låg kadens i 12-20km/h är på topp - det har jag tränat hela vintern:) Vad som däremot saknas är farten, vilket jag kände igår. Sen så tar det ju nån vecka innan kroppen vänjer sig vid annan sittställning och 5 mm kortare vevarmar:(

Luleå-tråden
Är den nån som ska med och ta en fika i Boden i morgon lördag fm. Samling 9:00 i Kyrkbyn (Gammelstads kyrka). Retur via Smedsbyn-Persön eller Avan-Gäddvik. Snittfart ca 30. Det är helt OK att ligga på rulle hela tiden om man vill, jag gillar att mala på.

Luleå-tråden
ulfn skrev:
> Är den nån som ska med och ta en fika i Boden i morgon lördag fm. Samling 9:00...

För tidigt/kallt för mig - jag kör nog senare när det är liite varmare i luften...Måttsund/Selet/Avan.

Luleå-tråden
ulfn skrev:
> Är den nån som ska med och ta en fika i Boden i morgon lördag fm. Samling 9:00...

För sent för mig, har ponnyridning kl 11.
Jag åker nog ut mot Brändön vid åtta.

/Magnus

Luleå-tråden
Har pratat med Ulf, vi startar 10.00 från Kyrkbyn, jag(Mats) och Danne hakar på där...
Happy Bikin'

Luleå-tråden
Mötte 4 snabba, slimmade, välfikade? gubbar i solen mellan Bälinge och Avan, ni cyklade så fort så jag hann bara känna igen ulfn:)

Fin medvind ut till Avan, sen var det inte lika roligt, motvind och trötta ben efter gårkvällens 7km löpintervallpass. Blev iaf 65km, snitt 30,8km/h, snittpuls 73% av max. Avslutade med årets första kortbyxe-löppass:) Nu har jag sovit mig igenom första 2 timmarna av Giro-prologen...

Luleå-tråden
Det vart en tuff men nyttig runda runt älven idag. Var det du Micke i den blåa stassen? Men du har rätt det gick så fort att man bara såg dig svischa förbi...
Jag, Ulf, Danne och Göran kämpade på efter den goda fikan på Cafe CAF i Boden.
/Mats

Bilagor

• Boden 100508.jpg
    Boden 100508.jpg
    82.7 KB · Besök: 51
Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Blev iaf 65km, snitt 30,8km/h,

Grymt bra jobbat Micke!

Jag fick ihop 57km med 26,5km/h i snitt ut till Brändön.

/Magnus

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> Jag, Ulf, Danne och Göran kämpade på efter den
> goda fikan på Cafe CAF i Boden.

Bra jobbat Mats & Co ska försöka hänga med någon gång när det stämmer med la Familia.

/Magnus

Luleå-tråden
Börjar det inte vara dags att vässa formen inför Majrundan och övriga lopp? Backar och fart?

Jag sätter igång på måndag 10/5 med backintervaller på Ormberget - siktar på att vara vid övre parkeringen vid 17, 1715-tiden och kör sen så länge jag orkar. Är det nån annan som vill komma och smaka mjölksyra?

Sen skulle det sitta fint med ett fartpass på onsdagkväll 12/5. Samling G:a Gäddviksbron för att maxa mot Avan? kl 1800?

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Börjar det inte vara dags att vässa formen
> inför Majrundan och övriga lopp? Backar och
> fart?
>
> Jag sätter igång på måndag 10/5 med
> backintervaller på Ormberget - siktar på att
> vara vid övre parkeringen vid 17, 1715-tiden och
> kör sen så länge jag orkar. Är det nån annan
> som vill komma och smaka mjölksyra?
>
> Sen skulle det sitta fint med ett fartpass på
> onsdagkväll 12/5. Samling G:a Gäddviksbron för
> att maxa mot Avan? kl 1800?

Bra förslag, jag kommer på måndag! Vad sägs om att köra långa backintervaller nu i början, dvs mellan Sinksundsbron och Ormbergsparkeringen, ca 5 min om jag minns rätt. 5 st brukar vara lagom, tar en knapp timme. Bättre då att träffas uppvärmd nere vid Sinksundsbron, 17:15.

Luleå-tråden
Usch va jobbigt! Jag kommer oxå om jag hinner :-)
Var ska vi träffas nere vid zinken eller uppe på topppen?

Luleå-tråden
en liten fundering. Är det inte bättre att ni kör cykelvägen från björkskatan-ormberget? blir ju lite mer intervall betonat istället för seg cykling, för jag tror knappast du är så bra micke att du orkar spurta hela vägen uppför sinken 1 gång , halva kanske du orkar ^_^.. sedan blir det ju mindre rullvila också..

Luleå-tråden
Sebbe: Det var så jag hade tänkt köra, men det är jävligare att köra nedifrån Sinken:)
Från Björks blir det drygt 3-minuters intervaller.

Spurta hela vägen upp från Sinken!?!? - då måste jag ju börja träna OCH gå ned i vikt=D
Kommer du inte och visar hur man gör, Sebbe?

Luleå-tråden
orkar bara halva själv ^_^, sedan brukar jag vika av vid grusvägen och gena hem till en kall öl.
I morgon slutar jag 12 och helgen har varit träningsfri, så är det hyfsat väder blr det nog en längre runda sedan har jag ju den där operationen på tisdag, så då blir det ingen cykel alls någon vecka därefter. Annars funderar jag starkt på att komma med en öl i handen och skrika fula ord om hur värdelösa ni är ^_^

tror det är lättare att maxa från björkskatan än från sinken då man håller tillbaks en hel del..
därför tror jag det ger mer..

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> orkar bara halva själv ^_^, sedan brukar jag vika
> av vid grusvägen...
Hur har du det med ögonmåttet? Grusvägen kommer ju direkt!

> ...Annars funderar jag starkt på att komma med en öl i handen och
> skrika fula ord om hur värdelösa ni är ^_^
Jaaa, det har jag saknat från lumpen=D

> tror det är lättare att maxa från björkskatan än från sinken då man håller tillbaks en hel
> del.. därför tror jag det ger mer..
De ger väl lite olika resultat - och maxa från Björks orkar jag iaf bara en gång;) Håller man igen lite så börjar de svarta prickarna för ögonen komma efter 3-4:e repan...

Luleå-tråden
Det brukar funka rätt bra med 5 min långa intervaller Sinken-Ormberget om man kör med pulsmätare. Det gäller att mata på med tyngre och tyngre växlar så man håller uppe pulsen när det planar ut mellan Sinkenbacken och Ormberget. Sen ska man inte gå på helmax första gången, målet är att klara alla 5 intervaller på ungefär samma tid. Det är så här Bodin har byggt upp sin grundstyrka.

Björkskatan-Ormberget blir kortare och tuffare intervaller 2-3 min, helt annan typ av träning. Jag tror man behöver rätt bra grund innan man gör bra ifrån sig på flera såna intervaller. Passar nog bättre lite senare på säsongen.

Luleå-tråden
Faan gubbar nu blir jag ju rädd... Det här verkar bli blodigt... En annan har svårt för backar... Men det är ju därför man ska köra just backintervaller...
Klart det skulle sporra om Sebbe stod i backen å vrålar :-)

Luleå-tråden
5-6 st glada mjölksyrajunkies kränkte sig själva ordentligt igårkväll. 5 backintervaller nerifrån Sinksundskorsningen upp till övre parkeringen Ormberget svider fortfarande gott i låren, snittid/intervall på runt 5 minuter... Min pulsmätare behagade få slut på batteriet under 3:e repan annars hade jag lagt upp mina kurvor här:) Bra kört allihopa!

Ang fartpasset jag tänkte köra på onsdag: Jag skall till läkare på onsdag em för 24h-blodtrycksmätning - om jag får träna med mätaren så tänkte jag köra fartpass 1800 från parkeringen G:a Gäddviksbron. Om jag inte får svettas för läkaren skriver jag här senast 1500 på onsdag.

Är det nån som är sugen på en längre lugnare runda senare i veckan? Mig passar det när som tors-sön...så länge det inte är för tidigt=D

Luleå-tråden
Lämnade blod idag, tror jag tar det lite lugnt imorgon Onsdag men sen äre ju helg för min del. Ledig klämdagen dvs Fredag. Så jag siktar nog på ett fartpass en av dessa dagar tor-lör.
Eller så rullar man bara på får se :-)
Onsdagens prognos är +9 mestadels sol och sydliga vindar 3ms fram till klockan 20.00.

Luleå-tråden
Ingen cykling ikväll för mig - blodtrycksmätningen vill att jag tar det lugnt varje halvtimme ett dygn framöver...

Kör nog fart torsdag em/kväll istället. Varmt till helgen - läge för långrull?

Luleå-tråden
Nämen va söt man kan vara :-)
Hoppas det gick bra Sebbe...

Långpass i helgen låter intressant, säg till så man vet...
Trevlig helg allahopa önskar mats...

Lumber: Du e bara avis det vet jag :-) HIHIHI!!!

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> Lumber: Du e bara avis det vet jag :-) HIHIHI!!!

Jag skulle behöva byta lår, det borde ingå i landstingets friskvårdsplan!

/Magnus

Luleå-tråden
Alltså!
Det är så varmt nu trots blåsten så jag drar iväg på ett pass nu...
Åker till Gäddvik för ett pass runt avan Selet å så tebax.
Åker fr Gäddvik 11:45
/Mats

Luleå-tråden
Körde Sunderbyn-Gäddvik-Avan-Selet-Alvik-Måttsund-Kallax-Gäddvik-Sunderbyn
Snittade 81KM på 33km/h
Härligt väder, pigga ben så det gick undan trots motvind...
+19 grader det är man inte bortskämd med precis...
:-)

Bilagor

• 20100513.jpg
    20100513.jpg
    78.1 KB · Besök: 43
Luleå-tråden
Underbar dag med stigcyklingspremiär, vi startade vi Bergsskolan och jobbade oss ut mot Kallaxheden,
en del snöfläckar men fullt cyklingsbart.
bergs.jpg ht=544

/Magnus

Luleå-tråden
Har ju gått med 24h-blodtrycksmätning senaste dygnet - blodtrycket har gått mellan 145/95 och som lägst 112/73 inatt. Innan jag började medicinera för 6 veckor sen låg blodtrycket på 160/108 dagtid...Vilopuls inatt ner mot 43bpm.

Intervaller ikväll när det mulnade igen och blev mindre vind, 38km följt av 7km jogg...
Dessutom har jag och döttrarna tappat ca 4l björksav (och ätit lite myror) idag - gott och uppfriskande:)

Tillbaka
Topp