Luleå-tråden

Luleå-tråden
Tyvärr nu börjar det regna, inget fartpass idag alltså :-(
Men jag kommer att köra imorgon istället för enl klart.se ska det bli bättre mot em...
Alltså samma tid men imorgon istället...

/Mats

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
pratade lite med jakob idag angående allstar och tydligen var det några från måndagsträningen som tänkte komma. även om jag inte bokat bord lär det inte vara några problem. så dom som vill kommer..
äta kan ju bli lite tight så det kanske är bätttre att vänta med det till efter målgång.
ni som läseer det här sprid runt gärna ut det då dom flesta cyklister är ju födda före 70 och har internetvana därefter.. så allstars kl 16 för en fet etapp i morgon torsdag.
och träna på torsdag kl 18 kan du glömma för det är är fan mycket bättre mazze..

Luleå-tråden
Någon av er som brukar köra mtb i norra gäddvik? Min mamma brukar se ett gäng kära förbi stugan då och då. Såg en trio (tror jag) när jag var på besök här om dagen.

Luleå-tråden
Inga luleå åkare i helgen, är ni av socker eller ;-)
Det regna ju bara hela tiden och var snorkallt och blåste, men är intresset av att cykla på topp så kör man ju...

Luleå-tråden
Skulle ni komma till Onsdagens fartpass Stefan mfl fr Nybyn, klart.se lovar 23 grader å sool :-)
Vet dock inte hur många vi blir fr Lule, men jag kommer i alla fall...
/Mats

Luleå-tråden
Onsdagar är väl ganska klent med folk? hur många har vi varit som mest i år, 5st? Dom ordinarie Luleå CK Cyklisterna lyser ju verkligen med sin frånvaro. är väl bara Roland och Ronnle som dykt upp någon enstaka gång ? och Måndag verkar ju vara det den nya onsdagen..^_^
Så det kanske inte är så skoj att komma hit i samlad trupp om vi inte är säkra på att det dyker upp ett större gäng här i Luleå.

Luleå-tråden
Jamen det är väl bra om det kommer fler än 3 av oss bara, säg att nybyn kommer med 3-4 st eller fler gärna för mig. Då blir det ju bättre fart bara tänker jag. För vi har varit 2-3 senaste tiden som du säger... Å hur kul är det i längden, inte alls :-(

Luleå-tråden
Jag följde fartgänget till zinken för att sedan rulla hem med Danne som var sen å fick stressa för att hinna hem i tid. Skjutade honom till bilen i Gäddvik med cykel å allt...
Den gode samariten...

Luleå-tråden
problemet är ju vem som ska leda långsamma gruppen ^_^ ska vi lotta eller ? är ju kul att cykla fort..
alternativet är demokrati med varsin röst och då röstar jag på att Ulf alltid leder långsam gruppen ^_^

Luleå-tråden
Ehh, det är så sant... Men jag ställer upp om ni vill :-)
Jag kan ta en 30-32km/h grupp nästa måndag men fortfarande kör vi väl samma runda som snabbgruppen eller hur tänker vi?
Eftersom det kommer så lite folk till Onsdagsträningarna så kanske vi behöver göra så här så de som vill får köra på för idag fanns det gott om folk som ville köra fort ;-)

Luleå-tråden
vete tusan om dom 2 vi tappade dyker upp nästa måndag och då är problemet löst hur som helst.
grejen är väl att alla vill cykla jätte fort även dom som inte riktigt fixar det.

en grej är väl att man får ta det lite som det kommer, om någon släpper får väl någon av oss släppa och cykla med killen typ. nu tror jag inte att den långsamma gruppen blir stor typ 2~3 cyklister..

ett alternativ vore ju att släppa lucka när det börjar gå fort och på så sätt skapa en ny grupp. Dom som orkar drar ikapp gruppen där fram och dom som inte orkar hamnar i den nya gruppen oftast är det ju dom lite sämre som ligger där bak. vem som ska släppa/skapa lucka får vi bestämma i början. alternativt att någon av oss går upp i täten och höjer farten rejält samtidigt.

Luleå-tråden
Jag tänkte faktiskt så å drog han som var lite krokig till Brändön, men hem ville jag köra på... Vilket jag gjorde... som du säger vi får nog alla hjälpas åt för det är ju så alla vill köra fort...
Men om det finns de som vill köra 32 redan från start nästa Måndag så kan jag ta den gruppen inga problem. Jag hinner träna själv till och från jobbet, börjar nämligen jobba nästa Måndag Huuva!!!

Luleå-tråden
Danne tyckte följande:
"Köra i 33-34 i 5-6 mil jämn fart och de som kommer utifrån och vill köra hårt får köra själv eller hänvisas till onsdagsträningen".
Det tyckte jag lät som kloka ord...

Luleå-tråden
Janne janne min vän, du är inte så dålig du heller... Starkt att hänga med igår det gick fort för fort. Jag kommer nog att avstå måndagar å köra järnet på onsdagar börjar dessutom jobba nästa vecka...

Luleå-tråden
Eftersom vi saknade loken mats och Ulf så tog vi det lite lugnare denna onsdag, nästan som ett måndagspass och det behövde jag. Vi var fyra som drog seletsvängen. Det småduggade lite i början och som vanligt så klarnade det upp. Och hör och häpna vi hade nästan vindstilla denna gång inga 15ms kastvindar som vi brukar ha här vid kusten när solen lyser. mycket trevliga 7mil för mig.
/Janne

Luleå-tråden
Hepp!
Jag mötte er på min sista temporunda på väg åter till Gäddvik å bilen, körde milbanan 4:a gånger...
Klarade ni er från mer än duggregn eller?
Hann bara se Jacob i täten... Vilka mer var det? Nyfiken ju :-)

/Mats

Luleå-tråden
Aj f.n, jag måste raka mig!!;-)
Jag sven micke och så en som jag alltid glömmer namnet på.
Det duggade bara på Avan sidan, när vi svängde in mot Selet så slutade det och var helt torrt.
Det kom så lite att det var skönt med lite svalka.
Du såg snabb ut!

Anyone for Harrsvängen på Lördag?
/Janne

Luleå-tråden
Onsdagarna är de nya måndagarna :)
Det var ett jämt och bra tempo hela vägen, riktigt skönt faktiskt. Janne tog på sig farthållningen långa sträckor och gjorde det på ett föredömligt sätt. Jag tror att nivån passade alla perfekt. Jag har ingen koll på vad vi höll för rullsnitt, då jag inte hade nollat cykeldatorn ordentligt, men det gick inte jätte långsamt i alla fall. En riktigt skön tur var det hur som helst.

/Micke

Luleå-tråden
Jamen!
Harrsvängen it is... Jag ska dit bara det inte öser ned, men klart.se lovar bättre väder nu än tidigare i veckan... Tror faktiskt att Ulf också siktar på Harrsvängen om hans knä håller...
Jag tror att Jakob var med var han inte?
Jodu jag är faktiskt chockad av skillnaden i fart mellan tempo å linje, jääävlar var det går lättare å fortare :-) Å då saknar jag fortfarande diskhjul bak som tydligen gör att det går ännu fortare... Det kommer till nästa sommar...

PS Roland: Hälsa Anders att Jorma har styrtapp som väger 128g men han måste nog ringa å kolla vinkel å längd på den med Jorma innan han åker dit :-) DS

/Mats

Luleå-tråden
Både smhi och yr.no säger regn runt 12 även om det inte är mycket så skall det blåsa 6ms och 9ms i byarna. Men mats det är strongt att du håller uppe luleå färgerna, jag kommer att sända dig en varm tanke där runt 12 och hoppas att det går bättre än förra året.
Kör hårt och så hoppas vi på Älvsbyn i stället.
/janne

Luleå-tråden
Få se om jag är ensam från Lule :-(
Men men det är bara att cykla på det...
Klart.se säger nu strax före 9 Lätt regn 0,1mm resten av dagen... Vi får väl se...
Morsning korsning :-)

Luleå-tråden
Mats berätta hur gick det?
Om vädret är vettigt (sockertopp du vet;-) så försöker jag, har alldrig kört det så jag vet inte vad som väntar där.
/Janne

Luleå-tråden
Ehhh! Åt helvete kan man säga, jag missade de hele :-(
Hade blandat ihop starttiderna så när vi var på väg upp till Korpis för start kl 12 så mötte vi cyklisterna som startat 11...
Så jag vände om å for hem, ingen ide att cykla en timme efter alla andra helt enkelt... Gissa vem som kommer att kolla in starttiderna bättre i framtiden...
Vilken tid är Älvsbyn någon? ;-)
Om det är samma bana som tidigare så körs den tre varv ,riktigt kul bana...

Luleå-tråden
Jag å Danne ska ut på en 7-10 mils runda med start fr sunderbyn nu kl 10:30 å inget annat!!!
Om nån vill hänga på så kör vi upp till gäddvik å vidare därifrån...

Luleå-tråden
Det var en riktig solskensrunda över Kallax, Selet, Avan, Bodforsen, Sävast, Sunderbyn och hem, 116km.
Det var varmt det var svettigt det var fartvind det var roligt kort sagt.
Erkänner att jag gick på Ångorna sista biten och skickar en varm tanke till Mats som fick stå för mycket av dragandet på tillbaka vägen, å andra sidan så får han mera träning än mig.......;-)
Rätt bra fart: Kallax till Bodforsen 37.3 kanske förklarar varför det gick lite tyngre mot slutet.;-)
Nu en stor tallrik Pasta och lite kall sportdryck (öl).
/Janne

Luleå-tråden
Helt rätt broder, det var fasen i mej urkul ju ;-)
Jag får 37,83 på min nästan 38 i snitt på 51,5km det är rätt bra det... Pannben!!!
Nu blir det återhämtning å sen imorgon backintervall zinken-ormberget... Ännu mer pannben!!!
Helt rätt val av sportdryck Janne :-) Tror jag joinar dej i val av dylik...
Trots min miss av Harrsvängen igår, Hrmmm!!! Så vågar jag drista mig till att ange följande för Älvsbyn runt:
"NybynsIK inbjuder åkare till vårat årliga motionslopp Älvsbyn runt
2010-08-07, klockan 14.00"
Som du ser Janne och övriga så har jag kopierat infon från nybyns hemsida så den borde vara rätt;-)
En förfrågan från mig till sist till Luleå CK åkare: Någon som är intresserad att köra partempo med mig på Nybyns partempotävling Söndagen den 8/8?

Luleå-tråden
Mats du glömmer bort att jag fick "mekaniska problem" i selets backen mot Avan och var tvungen att åtgärda det med en Banan...... ;-) Därför blir det nog lite lägre snitt för mig.
Sportdrycken var god men Pastan var mera behövlig.
Ställ klockan så alarmet går 1timme före denna gång hehe..
Clasica san sebastian gick i går, synd.

/janne

Luleå-tråden
Apropå sportdryck så blev det sockerdricka för min del :-) ska visst hämta en dotter från stan ikväll...
Jepp! Men nu kommer man att kolla tiderna femtielva gånger minst...
Ahh ingen cykling på teven idag alltså :-(
Meen imorgon börjar Eurosport sända Polen runt... Om det nu kan vara nått...

Luleå-tråden
Info ang Älvsbyn Runt helgen ligger uppe nu

Nytt för i år är att även LAG-tempo är möjligt på söndagens lopp, läs mer på www.nybynsik.se
Syns där, hoppas på många deltagare från er (och givetvis alla andra klubbar)

/Stefan

Luleå-tråden
Idag var vi fem cyklister, turisten med sin vita canyon, cykelmeken med treken. bikebuster killen med en röd nishiki och en ny kille som tävlat för 30 år sedan ^_^ på en lika gammal peugot med reynolds rör och första utgåvan av shimano dura ace.
var lite nervös då jag upptäckt att jag glömt vattnet hemma men var ju en bra ursäkt att slippa dra.
Sne vind ut mot Avan och Canyon drog stadigt hela vägen i 35. Efter Avan vände vi upp mot Selet, där kom regnet och Trek vände, misstänker att knäet inte gillar kyla, då vi pratat om det tidigare.
Niskiki pinnade nu på i stadigt tempo. I första motlutet innan Selet så exploderade Peugotens antika bakväxel. så då vart vi raskt bara 3. Attans nu blir det svårt att ligga där bak hela tiden.
men dom drog så fint med 10km förningar så det var inga problem. Stannade i alviks kiosken för en flaska ramlösa. sedan vid måttsund så fortsatte motvinden av någon anledning. bra tempo hela vägen trots regn nästan hela rundan. vart grymt imponerad av nishiki då han tydligen bara tränat cykel 4ggr ??? fast tydligen hade sprungit 30km i lördags så han är ju inte otränad ^_^
Canyon far hem på fredag, så han kommer en sista gång på onsdag om vädret är oki..

Tillbaka
Topp