Luleå-tråden

Luleå-tråden
Jepp! Det var ändå bättre att de gick sönder just där och inte mitt i en körning... Ett nytt kostar bara 350:- på chainreationcycles så det är bara att beställa...

Luleå-tråden
Som det ser ut nu så kan man köra fr 12:00 imorgon fredag 3/12 fram till de stänger Arcus dvs 16:00.
Det enda som kan ställa till det är en sen bokning, jag kollar med vaktis i kväll innan de stänger och återkommer med info
Om inga bokningar ställer till det så kör jag från 12:30 imorgon ungefär...

Luleå-tråden
Lite väl kallt men en artikel om att isvägen är öppen i NSD fick mig att börja fundera på vårens återkommande isvägs cykling, kunde vart en gammal tradition vid det här laget, men eftersom den aldrig verkar bli av så tänkte jag vara ute i god tid, så nu har vi 2 månader på oss...

Luleå-tråden
Jag tycker vi kör imorgon em, -34 enligt yr =D
Skämt åsido, fixar du bra underlag och väder vid lämpligt datum så kommer jag, sebbe!

ps. dx-lampa beställd. Billiglampan du ringde om hann ta slut innan jag fick tummen ur, så det blev 78dollarsvarianten.

GottNyttÅr, Mats!

Luleå-tråden
körde storheden/karlsviks rundan då jag totalt missade det fina vädret igår, var ganska bakis ^_^
hemvägen vek jag ner mot södra hamn för att testa isvägen med min biltema dubbdäck. Var lite nervös i början men det var bara att pumpa på i med vinden. Isen är lite mjuk och raspig dock vågade jag inte lägga ner cykeln i kurvorna ^_^

Luleå-tråden
Intressant att denna tråd lever ännu...
Uffe hur går det med rehabiliteringen av axeln?
Själv så hankar man sig fram i skidspåren, känns att oformen sitter kvar.
Hur är det med formen för er andra?
/Janne

Luleå-tråden
Enligt team Norrbottens hemsida

Fredag 4/3 21:00 – 23:00
Lördag 5/3 8:00 – 09:30 och 19:00 – 22:00

brukar väl kosta 100~200:- ?

sedan vet jag inte om det är bara för Team Norrbotten medlemmar..

Luleå-tråden
Öppet för alla bara att komma :-)
Kostar 100 spänn per dag
Tiderna Sebbe nämnde stämmer...
Förra Arcushelgen i Jan var det 3, jag säger det en gång till TRE Luleå CK cyklister närvarande... Kom igen nuu...
Nybyn var som vanligt flest på plats...

/Mats

Luleå-tråden
Formen? Spolformad såklart =D såpass att ungarna kallar en fet :)
Cyklar jobbet T&R och nån längre släng när tempen tillåter, springer/åker skridskor nån gång då & då och vinterns distanspass = åkt skogsskidor varje söndag minst 3 timmar.
Men cykelsuget kommer sakta men säkert tillbaks, precis som det ska - blir mer och mer tid här på happy och mer och mer bläddrande i Kadens och andra cykeltidningar. Drömmer just nu om en Singular Peregrine...

Luleå-tråden
Var just ute och provcyklade skoterlederna, det funkade riktigt bra på isen och hyfsat i skogen med 32 mm Ritchey Speedmax. Nästa gång blir det nog MTB och pannlampa.

http://www.endomondo.com/workouts/oklbBM61tos
DSC00577.jpg ht=544

/Magnus

Luleå-tråden
tjaba någon som har en 34.9 framväxel adapter att låna? (lött fäste LVG) Ny hojen kommer utan fäste och jag funderar på ett kolfiber dito dock så är det lång vänte tid och jag är inte säker på om jag ska behålla ramen heller.. därav denna snik variant.

Edit: börjar först 16 i morgon så rull runda om någon är sugen.

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Tjena Sebbe!

Du får gärna haka på oss (vi är tre stycken) om du orkar ta dig till gammelstad :-)
Vi startar 10.00 fr snällergränd... Tiden ett måste eftersom Danne har en tid att passa, men äre skitväder så blir det inget...
Kör 97:an mot Sävast men vänder efter en cirka 15km eftersom vi tar med oss Anders en nybörjare på racer, vill ju inte skrämma ihjäl honom... Det blir lugnt imorgon inget fartpass bara ren återhämtning, körde 80km idag i bra tempo med Danne...
/Mats

Luleå-tråden
sävast fram och tillbaks med andra ord, får ju arcushallen att framstå som rena paris roubaix ^_^.
får se om jag dyker upp. risken är ju stor att jag skrämmer upp Anders bara med min närvaro och professionella åsikter om cykel och stil. Det innebär ju faktiskt ett visst ansvar att få äran att cykla tillsammans med mig, fast han får gärna ta mina vatten flaskor och laga eventuell punka..

Edit: Någon som är sugen på Att kolla PB förresten ? den lokala pizzerian här på björx har Stor TV och eurosport och det är väl ingen hockey imorgon så det ska inte vara några problem.. bara man beställer käk antar jag

Luleå-tråden
Ok kommer fler så äre 10:00 som gäller från snällergränd... Alla är givetvis välkommna...
Det blir garanterat rulla lugnt pass, de 8 milen från igår känns i benen idag...
Solen skiner och värmen stiger, snart äre SOMMAR!!!
Ja nästan i alla fall ;-)
Nja Sebbe, jag tror det blir för långt att köra till Sävast med rookien... Tänkte nog mig att vi vänder vid den där rastplatsen utmed 97:an vid avfarten till Evas konstiga cafe (det heter så)...
På returen tillbaka tänkte jag eventuellt avsluta med rundan runt Rutvik, men det är om det känns ok :-)

Luleå-tråden
på söndag har jag delad tur viket innebär att jag är slutar 12 och börjar 16 så däremellan tänkte jag cykla, någon som är sugen ? sedan på måndag är jag ledig hela dagen så då får jag väl passa på att inviga måndagsträningen. dock så är jag inte så sugen att vänta till 17~18 så jag drar iväg runt 12~14 snåret.
Angående måndagsträningen så kanske det blir så att jag tar tag i det i år.
tyvärr för er alla latmaskar som inte ids börja jobba kl 07:00 så orkar jag inte vänta till 18. så 17 gäller om jag ska hålla i det. Dom måndagar jag är ledig blir det runt 12~14 vid fint väder och dom måndagar jag jobbar kväll sover jag till 10.

Luleå-tråden
Distanscykling imorgon Söndag!!!
Enligt klart.se riktigt bra cykelväder imorgon...
Så vi kör ett långpass, jag startar från Sunderbyn 11.40 vi träffas nedanför zinken kl 12.20 - 12.30.
Sträckning:
Sunderbyn-Zinken-Bensbyn-Persön-Smedsbyn-Boden-Åter Sunderbyn.
Boden/Sävast kan ju starta så ni tajmar min start fr sunderbyn 11.40
Det finns ju ett fik i Persön och sen äre Boden som gäller, för min egen del kommer jag nog att stanna i Boden å käka :-)
Fart:
Vi har tänkt hålla behagliga 30km/h i snitt ungefär, det kan blåsa en del så vi anpassar oss efter vindförhållandena och kör långsammare om det känns så...
Ni kan ringa mig om ni undrar över nått: 070-3931066

/Mats

Luleå-tråden
Jaha ja!
Tyvärr så är prognosen från både SMHI och Klart regn från kl 11 och framåt så jag kör igång nu innan och tar en runda runt sunderbyn/rutvik/boden...
Men Sebbe kör i all fall oavsett regnet... Startar från zinken kl.12.20 - 12.30 om det är nån annan som vill haka på :-)
/Mats

Luleå-tråden
Det blev inget regn i alla fall, bannade väderlekssajter att ha fel...
Men det blev 10 mil i alla fall...
Jag körde Ormberget tor för att sen köra upp till Boden å så hem...
Kul körning idag fast det blåste rejält, tack vare den sköna sol som tidvis värmde...
Såg inte så många cyklister idag, undras om det var vinden som skrämde bort en del...

/Mats

Luleå-tråden
Om man pyntar in medlemsavgiften till Team Norbotten, får man kläderna då?
Visst var det okej att bli medlem utan att tävla/träna?

Jepp, jag är helt okej med att vara posör :)

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> ...på måndag är jag ledig hela dagen så då får jag väl passa på att inviga måndagsträningen.
> dock så är jag inte så sugen att vänta till 17~18 så jag drar iväg runt 12~14 snåret.

Äsch, jag har ett möte 1300 annars hade jag hängt på. Du kan inte hålla dig till 4-tiden?
Har lagt på sommarsulorna på ss-monstercrossen så jag hade tänkt köra nån mil eller 4 ikväll...

> Angående måndagsträningen så kanske det blir så att jag tar tag i det i år.
> tyvärr för er alla latmaskar som inte ids börja jobba kl 07:00 så orkar jag inte vänta till 18.
> så 17 gäller om jag ska hålla i det.

Passar bra med 1700 för mig.

F*n Mazze, 10 mil på ETT pass redan, och jag som tyckte jag var duktig förra veckan som körde 13 mil på 4 dagar...ioförsig på dubbdäck och singelspiid.

thomasx: Vi körde lite halvoorganiserat gemensam Mtb-träning med LuleåCK för en 5-8 år sen, inget efter det. Jag och Magnus/Lumber har kört sporadiskt med Stil de senaste åren, vilket kan rekommenderas.

Luleå-tråden
Lumber skrev:
-------------------------------------------------------
> Trek eller något nytt?
Inget nytt, Treken får nog rulla ännu nått år. Den funkar ju fast den är lite för lång i ramen för mig, ont i gammelryggen har man ju ändå.

Luleå-tråden
Regn på räserpremiärturen, jo jag tackar. Blöt och kall avbröt jag, men det blev iaf 35km.
Bådar gott inför sommaren...

Är det nån som vill ha träningssällskap nu under påskhelgen så skriv en rad, jag ställer upp på allt som är svettigt, långt och jobbigt. Kan närsomhelst förutom skärtorsdag dag.

Luleå-tråden
Vi kommer nog köra en del i helgen i Piteå Micke.

I morrn så skall jag och Tomas iväg med en nybörjare så han får testa på att cykla i skogen, så de kommer inte bli någon spännande eller lång tur. men lördag eller söndag så blir de nog någon ordentligare tur!

Jag och Tomas är dock helt ur form då vi båda vart skadade hela vintern!

BTW: Provkört i Piteskogarna något? tänkte om de finns nån tur som går att köra redan nu?

/Fredrik

Luleå-tråden
Jag kör imorgon påskafton(lördag) från Gäddviksbron, ca 11:30 om fler är intresserad... Det ska ju vara finväder såå :-)
Vi kanske ses... Ta med er hucklen och kvastar, hihihi!!!

/Mats

Luleå-tråden
Ska försöka vara där men måste handla och sånt ochså, vilken väg hade du tänkt dig om jag är sen och försöker haka på efter vägen?
Det lär väl bli sjöbris om det skall vara varmt så......
/Janne G

Luleå-tråden
Kommer du så säg en tid du istället det ska ju vara gooväder hele dan så jag har inte speciellt bråttom... Fast just det jag måste vara hemma till påskmiddagen :-)
/Mats

Luleå-tråden
Om vi säger tolv så hinner jag prexis med alla sysslorna och trampa ut mot gäddvik, kanske...
MEn du Mats jag har bara kört ett enda pass på cykel så du får lov att vara snäll!!
/Janne G

Luleå-tråden
Jag kommer också, 1200 passar bra.
Körde Seletrundan idag i blåsten, försökte ta det lugnt och hålla ned pulsen - hu vad det gick tungt.
Första lite längre passet varje år är ingen höjdare. Benen vet inte riktigt vad de håller på med=D

Luleå-tråden
Kom igen Micke när benen klagar över 130 i puls! Det var vad mina gjorde idag.
I morgon så skall jag klaga hela tiden så ni får höra vad dom(benen) säger till mig ;-)
Nä en pizza och en kall stor kommer att sitta bra nu.
Syns i morgon.
/JG

Tillbaka
Topp