Luleå-tråden

Luleå-tråden
Hur hårt tänkte ni köra på onsdag? Med lite tur kan jag hinna iväg till 17.00 och hänger på fram till första backen i alla fall. Kör ni en platt sväng så kanske jag kan hänga med hela rundan.
/Micke

Luleå-tråden
Blire nån onsdags träning tro?
Jag kanske kommer, eventuellt alltså bara kanske... Men inte om vi blir bara 2-3 stycken måste bli fler annars äre inge kul... Plus att jag är totalt slut nu körde på rejält idag...
Nu kanske ni tycker att jag gnäller, å då har ni rätt det gör jaa...
Tack för ordet...

Luleå-tråden
Ramström skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tänkte dyka upp imorrn iallafall. Hur länge kör vi?

Det brukar bli lite för länge och alldeles för hårt, på onsdagspassen=D

Luleå-tråden
på onsdag har jag fjäsk dag. Var lite tufft att börja skruva i cyklar direkt efter träningen till kl 12, middagen vart typ 00:30 sedan snabbt i säng och upp 6.

Annars vart det ju nästan onsdagsträning. Bra kört Ramström köp nu en tröja med fickor så slipper du nycklar instoppade i benen ser ju ut som värsta åderbråcket + att du kan ha reservslangen där för punka kommer du att få, handskar och en cykeldator, finns ju billigt på biltema.

reservation på onsdagsträningen, jag kanske kommer, annars kan ni låta mats dra sedan rycker ni sönder honom i bitar, så får han bra träning och kan inte klaga..

och så är vi 2 som kan gå den 14:e, några andra önskemål ?

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Hehehe!
Ser ut som att Danne också dyker upp imorgon... Så det kan bli bra me fart då, kul... Det är för övrigt min första semesterdag imorgon...

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Onsdagsträningen:
Så här är tanken, Start i Gäddvik 15km:s hårdkörning/fart till Avan korsningen... Vila återsamling... Så tillbaks till Gäddvik, 15km:s hårdkörning igen, vila återsamling och så en sista (för min egen del åker över med färjan till norra sen) 15km:s hårdkörning/fart till Avan. Tror det får räcka då blir de 3x15km=45km fartträning med vila och återsamling mellan heaten så alla hinner vara med från början och man kan släppa tåget om man känner för det...
Jag tror att Danne och Thomas från Sävast CK också kommer så det kan bli bra fart med andra ord... Men med det upplägg jag skissat på ovan så kan alla hänga med... Kul med fart!!!

Luleå-tråden
Så uppvärmning sker mao helst innan 1700...att komma kall & ouppvärmd och sen försöka hålla Matsfart från start brukar bara sluta på ett sätt - mjölksyreschock deluxe=D

Nu börjar åskan mullra västöver, blir vi blöta tro?

Luleå-tråden
Mmm om det öser ner så vete faan om jag kör... Tyvärr!!!
Uppvärmning är därmed anbefalld ;-)
Jag får ju min genom att cykla till gäddvik...
Ser ut som det mörknar men ingen åska eller nått blött ännu
Enligt klart.se så skaa det inte regna idag så det så...
Jag drar igång hemifrån 16:30...

Senast ändrad:
Luleå-tråden
hoppas ni hade kul , själv fick jag slipa våra dassiga utemöbler i 6 timmmar inkl+ 2 timmar obetalt på äldreboendet, då dom ser för jävliga ut och håller att rasa ihop och ingen ids göra något åt det. Luleå är ju en sådan fattig kommun..

Luleå-tråden
Ahh smärta! Oh Joy!!!
Synd om dig Sebbe, det var riktigt bra körning med bra upplägg...
Vi höll 43km/h från Gäddvik till Avan, återhämtning å så på igen tillbaks å då gick det 39km/h...
Sen åkte vi hem...
Måste få tacka alla som var med, ingen nämnd ingen glömd. Skitkul!!!
Tyckte i alla fall jag, starkt jobb från allas håll!!!
Det här gör vi om va :-)

Luleå-tråden
Jaa kommer det bara folk så äre inga problem :-)
Nu var vi 7st tror jag och ska man få fart så måste man vara minst 5 och det bör finnas några som orkar dra hårt också idag var det flera som orkade å då blir det bra träningar...
Jag tyckte ideen var bra:
Från Gäddvik till Avan, sen väntade vi in alla. Sista gubben dit bestämmer när vi ska starta återresan så fick alla vila innan vi gick på igen.
Hade tänkt köra en tredje till Avan för färjan hem men vi missade tiden lite å Danne ville hem så vi körde ingen tredje sträcka...
Jag vet inte vad ni andra tyckte om val av sträcka men jag tycker om den sträckan för fart den är lagom jobbig!!!

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Haha!
Du vet att jag inte är nån fotograf Sebbe!
Ser ju för faan inget i sökaren allt är bara suddigt!!!

Men skriv att jag kör onsdagar om det inte regnar före start kl.17:00 dvs...
Och att det blir kort men hårda förningar som idag...
Jag tyckte själv ideen jag fick var lysande för då kan en som inte riktigt orkar med tempot slå av ta eget tempo komma fram till Avan och vila å så på returen åter så länge man orkar...
Tror nog att jag kommer att köra så här fortsättningsvis också...
Gillar inte att köra fartträning på längre rundor... Ger liksom mer att köra som idag... Hårt och korta förningar med en lagom lång sträcka... Då är 15km perfekt!!!
Så om dagens körning gillas så kan jag tänka mig att köra fler såna på onsdagarna, är dessutom hemma i sommar så det ska väl passa.

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Tack för idag, ett bra fartpass helt enkelt. Gick lite för fort för min trögstartade kropp till Avan men på vägen tillbaks så började dieseln tuffa igång. Hade vi kört en andra vända så hade jag nog kunnat dra hela vägen själv i 45blås ;)

Konstig känsla dock att inte vara helt knäckt efter ett onsdagspass =D, det blev för kort för det.

Luleå-tråden
Vet inte vad som sker nästa vecka, jag har ju semester så planeringskalendern är kvar på jobbet.
Är vi inte till fjälls så är vi kanske hemma och då kan jag mest troligt den 12:e.

Så ett STORT kanske på mig den 12:e:)

Luleå-tråden
Men Ulf nog visste väl du om att pilsner är sportdryck.
Förromåren så hade en av dom sista kontrollerna i vasaloppet ett utbud av pripps som var väldigt stärkande på slutet av loppet. Jag har provat och kan säga att det fungerar.
Ang inspirationskvällen på allstars så räkna in mig, jag behöver all inspiration som finns efter att Mats visade hur illa det är ställt med kondisen.
Och disel-micke bara borrade iväg, det känns tungt....;-)
/jg

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Jag är med Stefan om vi blir några stycken som åker. Har inte ben att dra någon längre sträcka själv.....;-)
Men vi kanske kan vänta på Sebbe eller?
/Jg

Senast ändrad:
Luleå-tråden
slutar 12 så ska jag hinna byta om på jobbet och cykla dit vi ska mötas, ju längre från malmudden ju längre tid.. kan nog smita lite tidigare men max 15 min + att jag nog gärna vill hinna duscha/byta om på jobbet så malmudden senast 15:40

Luleå-tråden
låter oki, är nog där 12:20 allaredan då ingen plats är angiven antar jag att det är gäddvik som gäller, eller ska vi köra från sinken ut mot råneå ? hinner nog inte svara innan jag slutar men jag läser innan jag far... så det är bara attt bestämma så möts vi..

Tillbaka
Topp