Luleå-tråden

Luleå-tråden
Hojta till Sebbe lite längre fram så kommer jag, håller just nu på att återhämta mig från framtandsoperation #786, 2 sorters antibiotika fungerar nog dåligt som doping.
Senaste nytt är att typ år 2017 borde nog han MickeS kunna le med alla gaddar på plats - suck...

Raglefanten, http://happymtb.org/forum/read.php/1/1682332/, är höstkittad med bockastyre/styrändsreglage och skärmar och behöver komma ut i friska luften.

Luleå-tråden
brollan och jag pratade om det efter älvsbyn, men det vart inget mer. själv far jag till köpenhamn nästa helg och helgen därefter jobbar jag.

så om ingen stiger fram och tar tag i det så lär det inte hända

Luleå-tråden
ok om vi som är hemma kör, säg nästa helg hur många kommer?
Förslagsvis linje: ormberget-porsön-zinken-ormberget med start och mål uppe på ormbergets parkering = ungefär 1 mil
Säg 5 varv totalt i runda slängar 50km
Nån fler som är med?

/Mats

Luleå-tråden
annars kan ni ju köra ute på f21 varvbanan ? är ju inte så mycket lövträd där så bara man sopar det värsta lär det gå bra ? nu har jag inte alls vart där i år så jag har ingen aning om underlaget förövrigt

Luleå-tråden
har slutat helt och hållet med framhållning. här och nu är det som gäller..
faktiskt så har jag lite svårt med att planera träning då motivationen är färskvara för min del

edit: sedan så är det ju efter 20 jag brukar fara iväg, ska ju vara mörkt så du hade hunnit cykla fram och tillbaks flera gånger

edit 2: hade torkat upp en hel del och vändpunkten på milspåret var inte så brant som jag minns det..

Senast ändrad:
Luleå-tråden
var ? kanske min gamla runda fast med start nere i sinken upp längst eljus spåret med en avstickare till mil spåret och upp mot grusvägen igen och sedan samma sträckning som i fjol ?

när ? när det är totalt mörker.. kanske efter 8 ?

och apropå vila så har jag vilat sedan i slutet på augusti typ.. så min fart blir därefter

edit: hur blir det ? funderar på en asfalts sväng annars..

Senast ändrad:
Luleå-tråden
trevlig runda på dryga timmen med micke som sällskap, dock så är alla former av stigningar djävulskt jobbiga pga den fina höst formen och upp måste man innan man kan åka ner och appropå det så har Micke har lovat att gasa järnet nedför grusvägen från måttsundsberget med pannlampa..

Luleå-tråden
tänkte köra asfalt nu på lördag, har nämligen delad tur 12-16. tung cykel och skärm är ett måste. tempo blir där efter, kom med förslag vart vi ska..
la in det här på hemsidan... "eftersom, vädret är extremt så kör vi ett rullpass nu på lördag, dock så har jag delad tur så vi träffas ~ 12 :15 vid bergsnäset/kallax rondellen. farten blir lugn och skärmar ett måste."

Senast ändrad:
Luleå-tråden
vart lite sen då gårdagens tur satt i benen och motvinden gjorde att det hade gått fortare att gå över bergnäsbron, dock så var jag själv. Körde en riktig kort rudna, med mål att ta mig hem så fort som möjligt. tog ändå nästan 70 minuter..

Luleå-tråden
Vi har bokat Arcushallen imorgon fredag 16 dec från kl 20:15 - 22:00
och lördag den 17 dec från 8:00 - 9:30...
Alla som vill kan komma och hoja, 50:-/person oavsett om man kommer bägge eller
bara en av dagarna...
Bara att komma och ha skoj på hoj :-)

/Mats

Luleå-tråden
får se om jag ids packa ner hojjen i ryggsäcken och cykla ut, är ju lite små halt och man vill ju inte vurpa med cervelon på ryggan, men kanske dyker upp på fredag med några öl och hejar på, för det blir väl fullt ös? typ madison eller poänglopp och inte som sist, uppvärmning hela kvällen ? man kan ju pynta 100 spänn och vinnaren tar allt minus hyran..

Luleå-tråden
Nja det kan ju bli lite vådligt!
Tyvärr har jag inget cykelställ på taket så här års annars hade jag kunnat hämta dig...
Ska prova lasta in hojen i bilen ikväll å går inte det så får det bli cykelstället där bak men helst inte...
Hahaha!
Helst inte!

Luleå-tråden
Sebbe!
Lägger du in på Luleå CK:s hemsida att vi har följande sammandrag planerade på Arcus:

Jan 20/1 21.00-23.00
Jan 21/1 8.00-10.00
Feb 24/2 21.00-23.00
Feb 25/2 8.00-10.00
Mars 23/3 21.00-23.00
Mars 24/3 8.00-9.45

Och som tidigare, 50:-/helg oavsett om ni kör bägge eller en av dagarna...
Alla välkomna!

Luleå-tråden
Sitter och funderar om det är några Luleå CK cyklister som
kommer att köra motionsloppen i sommar?
Eller blir jag ensam?
Det var ju inte speciellt många förra sommaren, var vi 2-3 st per lopp max...

/Mats Nilsson Luleå CK

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Nja jag är nog ute efter att se om vi har kvar nått luleå ck gäng till nästa sommar...
Annars tror jag att jag byter klubb... Inte så stor ide att vara ensam för luleå ck nästa sommar... Som jag var på vissa lopp...
Men fortsätt du att åka skidor Janne, låt inte mej störa :-)

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Hmm!
Det är ju en högst odramatisk övergång...
Den är egentligen inte på riktigt eftersom jag har licens i Team Norrbotten...
Sen så kan det ju vara en taktisk fördel att vara ensam Luleå CK:are på
ett lopp, för då kan man bara gå med på hjul och behöver inte jaga ikapp
utbrytningar...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp