Nu får jag bry mig lite...
Det jag inte kan förstå i hela diskussionen är varför inte Luleå som största stad i närområdet har så få anslutna cyklister till sin klubb, ni borde ha störst underlag att lyckas
Jag tror problemet är några punkter
1. Allmänheten som cyklar tror att Luleå CK är ett gäng elit som cyklar i 190km/h på alla träningar
2. Ingen utav Luleå CK styr upp verksamheten
3. Det blir en ond cirkel av engagemang, ingen vill ta på sig allt och då tar knappt nån på sig nått istället.
Vi övriga klubbar är nog överens, vi vill att ni i Luleå CK blir fler och fler så inte alla hamnar i samma klubb tillslut (eller väldigt få klubbar) då blir ju allt som ett KM på varje motionslopp. Nä för fanken, kom igen nu, värva lite medlemmar, rusta upp och bjud in folk till era träningar (fika rundor), börja från grunden och bygg, jag lovar att ni kommer ha 10-15st nya medlemmar i slutet av sommaren då.
Sprid information och fixa hemsidan (och skriv regelbundet där, skit samma vad ni skriver bara det är ofta) samt bjud in folk som är klubblösa på motionslopp att börja cykla med er, skidåkare, löpare osv finns det gott om som cyklar som komplement. Skulle ni som vi anslutit varje människa i sitt eget område som har en lite snabbare cykel så skulle ni bedömt ha 10ggr mer cyklister än vi i NybynsIK
Låter det rimligt? Se ljust på det och sluta se problemen, varje utav er gamla rävar kan göra lite av vad man känner skulle passa, då skulle det funka perfekt.
Ett exempel skulle kunna vara att byta samlingsplats till lite mer centralt, gör väl inget att man har en transportsträcka först, då blir ju ingen avhängd heller...tex pontushallen, då kan ni ju åka åt flera håll med era träningar och variera?!
Visst lugna träningar kanske inte är så inspirerade för er som cyklar fort, men ge er ut på en hårt kort runda innan då och rulla ur benen på den gemensamma träningen
Rätt tid att börja nu då det är säkert en del som tränar inför årets vätternrunda och snart kommer börja cykla ute...fånga in dom först
Kör hårt nu!!!