Luleå-tråden

Luleå-tråden
Ahh, tråden lever.
Micke, jag är för runstenar. Dom är så sköna att hålla i när man skall posta dom, för att inte tala om hållbarheten i jämförelse med fb...
Angående måndagsträningarna så kommer jag nog att vara där när semestern inträder, före och efter den så är det för dåligt med tid för min del.
Och jag vvfb fortfarande oavsett vad Sebbe skriver där.
/Janne

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Jag håller med, Janne. FB är farliga saker.

Kommer till Luleå efter midsommar någon gång och tänker köra när träningstillfälle ges, kanske främst på måndagar då. Och jag kan ju hjälpa till med farthållning etc efter bästa förmåga.

Claes, f.d. vit Canyon, nu röd C-dale

Luleå-tråden
Alla välkomna att hjälpa till med måndagsträningarna, men kom ihåg att vi måste se till att alla hänger med. Förhoppning om att vi kanske blir så pass många att vi kan dela upp oss i fartgrupper...
Vi får se :-)
Psst! Snart är sommaren här trots allt! ;-)

Luleå-tråden
Vad trevligt att höra från dig Claes, jag fick så jäkla bra träning i ditt sällskap förra sommaren då vi höll i träningarna ensamna (tillsammans;-) i brist på andra.
Så det låter bra att du kommer upp igen över sommaren och nu när Uffe har kurerat axeln så kanske han kommer att ansluta?

@Mats hur har det gått med din beställning av carbonhjul, (nyfiken)?

vvfb(våga vägra face book)
/Janne

Luleå-tråden
Brollan, Claes mfl: Visst, i sommar kommer jag med. Riktigt sugen på att köra med hög jämn fart igen som det ofta blivit när ni varit med. Kan förstås bli lurigt att hitta riktigt bra träningsvägar, tycker det pågår vägarbeten på rätt många gamla favoritrundor/Ulf (undviker också fb)

Luleå-tråden
grejen med en grupp på FB är att det är lätt att nå ut med folk snabbt om det sker ändringar i träning och om man helt spontant kommer på att man vill ha sällskap på sin cykeltur.

visst finns det en happy app, men det är ju lite krånligare att posta meddelande.

Luleå-tråden
+1 Sebastian
Luleå CK Facebookgrupp har i skrivande stund över 40 medlemmar. Sorry för er som vägrar men ett mer effektfullt sätt att nå ut till människor finns inte. Dessutom är det gratis och de flesta har det idag i sina telefoner.

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Janne: Jotack! Det blev köp från yishunbike.com, jungfruturen i Arcushallen i januari:-)
De kändes bra, riktigt bra... Nu återstår att köra dem på "riktigt" :-)
Det kommer att bli kanon!
Valde till slut efter mycket om och men följande, 60mm fram och 88mm bak, mattsvart vilket i och för sig gjorde att jag fick vänta läänge på hjulen, strykande åtgång på mattsvarta fälgar... Å så det viktigaste av allt kanttråd inte tub :-)

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Till er som vägrar FB: Ett tips, regga en användare, typ: brollan_hatar_facebook, gå private och blocka alla vänförfrågningar och sådant. Det enda ni behöver göra är att adda gruppen inget mer.
vill någon bli er vän, skiter ni bara att godkänna requesten och skickar ett medelande att dom är fölorade själar och har inget att tillföra er av sina miserabla värdelösa liv

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Ska någon från Luleå (ganska centralt) till Boden på söndag för rödbergsloppet? Undrar om någon har plats över i bilen? mig+cykel :)

Luleå-tråden
Aristoteles skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns det något ställe i närheten där man kan
> köra downhill här uppe? Är Kanis helt nedlagt
> och förfallet?

Det är tyvärr lite av den varan i Luleå. Närmast torde vara Levi i Finland eller Ö-vik. Jag har gett upp och sålt dh-hojjen. :(

Luleå-tråden
Kan bara hålla med ogami, Kanis har packat ihop helt finns inget kvar. 4X banan går rätt bra att köra, samt baksidan är rätt kul. Annars är det bara vanlig MTB eller AM som gäller och köra stökiga stigar med rätt lite fallhöjd..

Luleå-tråden
StoraBerg skrev:
> AM cykling till helgen:
>
> 1. Kanis - Lördag
> 2. Ormberget/Mjölkuddsberget - Söndag
>
> Någon som är sugen att haka på?
>
> Maila!

Åh... hade vart kul att dra till Kanis och kolla status. Jag kan tyvärr inte i helgen =( Om du använder Facebook finns en bra grupp som heter MTB norr. Gå med vettja! =)
http://www.facebook.com/groups/119974651414902/

Luleå-tråden
Claes, vi provar att åka från Lulsundsbadet kl 17:00 på måndagen om det är väder. I lungt tempo, för mina ben är rökta av Uffes och min körning till boden på Söndagen.
/Janne

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Som vanligt en ytterst trevlig sammankomst på två hjul när vi åker måndagsträning.
Trevligt tempo till Brändön även om jag körde vilse en gång.
Vinden smekte våra kroppar från alla håll, även medvind ibland vilket måste sägas var en ovanlighet i Luleå.
Tack pojkar för en trevlig tur.
/J

Luleå-tråden
För er som inte åker till Boden ikväll och kör Fyrkantserie-racet så har vi onsdagsträning 17:00 med backträning sinksundet-ormberget. Samling sinkenbron 17:00, vi håller på en dryg timme.
/Ulf

Senast ändrad:
Luleå-tråden
God kväll norrortscyklister,

jag ska jobba i Boden 15 veckor i höst och undrar om det är värt att ta med XC/AM hojen upp? Om det finns bra cykling så skulel jag uppskatta en bra startpunkt, gärna en plats som man kan ta sig till på cykel från innerstan.

/

Luleå-tråden
peshay skrev:
> God kväll norrortscyklister,
>
> jag ska jobba i Boden 15 veckor i höst och undrar
> om det är värt att ta med XC/AM hojen upp? Om
> det finns bra cykling så skulel jag uppskatta en
> bra startpunkt, gärna en plats som man kan ta sig
> till på cykel från innerstan.
>
> /

Ta med cykeln, 15 veckor utan cykeln vore väl trist.
Följ CK Sävast och MTB Norr på Facebook så får du kontakt med andra som cyklar.
Välkommen till Norrbotten!

Luleå-tråden
Hej på er!
Jag cyklar AM/FR/lätt DH och vill gärna känna några här som också trotsar kustens platta landskapet!

Har flyttat tillbacks till pluggstan efter jag sommarjobbat klart i Piteå där jag hittade en del berg, både med och utan stigar så nu är det dags att leta vad Luleå kan erbjuda! Om någon ställer upp med en visning av fina ställen (som gärna lutar) så tackar jag gärna ja.

Ps: nybörjare när det gäller att bygga, men lär mig och testar villigt

Luleå-tråden
pme skrev:
> Jag kommer tillbringa en vecka i Luleå i sommar.
> Är det här eller på FB man letar XC-sällskap?

Det finns en grupp på FB som heter MTB Norr och CK Sävast har också en del aktivitet.

Luleå-tråden
svpe skrev:
> pme skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag kommer tillbringa en vecka i Luleå i
> sommar.
> > Är det här eller på FB man letar
> XC-sällskap?
>
> Det finns en grupp på FB som heter MTB Norr och
> CK Sävast har också en del aktivitet.

Tack, då kollar jag FB när det blir dags.

Luleå-tråden
Jag är uppe i Luleå i några veckor och tänkte passa på att köra Rantrampet om en vecka. Några träningspass blir det i veckan, och det vore kul med sällskap, så skriv gärna här om du/ni ska ut och göra landsvägarna kring Luleå.

Luleå-tråden
Blev det någe rantramp för dig? Luleack finns ochså på facebook nuför tiden. Tips för er alla är att lilla midnattsolstrampen i Kalix går tisdagen den 2/7.
/Brollan

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Var kan man hoja i Lule nu i sommar, åker "hem" upp på semester om en dryg vecka och vill köra lite tekniskt knixigt med min 29 HT. Tacksam för tips. Kommer att hålla hus kring Malmudden och Gammelstan.

Luleå-tråden
Testa MTBO på Oringen i Boden 21-23 ! Jag kommer att bo på Lövgatan i Luleå och är öppen för någon tur 24-25/7. Kikat på hertsöstigen och sen ta färja över till Sandön..Kallax och runt. Vet någon lulebo om det är möjligt eller har ni något annat förslag på en bra fikalångtur?

Luleå-tråden
teta skrev:
> Låter bra! Vart är bäst att skriva ? Här eller
> på Luleå CK FB ? MTB Norr verkar vara en sluten
> grupp...

Skriv här eller skicka begäran att gå med i MTB Norr. Luleå CK är på utdöende...
Eller skicka mail till mig.

Luleå-tråden
Jag hör av mig längre fram, väldigt oklart hur semestern blir men det blir minst några dagar i Luleå och troligen kring 24-25:e. Ev. svårt att vara borta en hel dag då jag bara hälsar på 1-2 ggr per år. Återkommer.

Luleå-tråden
Fjällpipare skrev:
> Hej Lulebor. Jag har tänkt införskaffa MTB,
> något am/enduro-aktigt. Kommer nog att cykla en
> del på sandön, bergnäset, ormberget etc!

Kul med fler cyklister i stan!

Luleå-tråden
svpe skrev:
> Hör av er till mig så guidar jag gärna
> Hertsöstigen om jag är hemma. Följer gärna med
> över till Sandön också för den delen.

Häng på svpr på Hertsöstigen. Det rekommenderas!
Bra guide och riktigt trevlig stig, så länge man inte har spångest eller myggskräck..
Tack för senast förresten ;-)

Luleå-tråden
pme skrev:
> svpe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hör av er till mig så guidar jag gärna
> > Hertsöstigen om jag är hemma. Följer gärna
> med
> > över till Sandön också för den delen.
>
>
> Häng på svpr på Hertsöstigen. Det
> rekommenderas!
> Bra guide och riktigt trevlig stig, så länge
> man inte har spångest eller myggskräck..
> Tack för senast förresten ;-)

Tack själv för sällskapet!

Tillbaka
Topp